Loni v září jsme v rámci Skliku představili zásadní novinku, kterou je cílení na vlastní seznamy zákazníků. Díky němu mohou klienti pracovat s vlastními e-mailovými adresami a využít data z CRM či CDP systémů. S jedním takovým jsme zároveň spojili síly. Proč se to vyplatí?
Údaje o zákaznících sesbírané z „první ruky“ (tzv. 1st party data) samotnou firmou jsou úplný základ pro jakékoliv budoucí marketingové aktivity a také jediná účinná cesta, jak bojovat proti konci podporování cookies třetích stran. Efektivita kampaní při využívání vlastních dat roste, s tím i relevance reklamního obsahu a výsledná spokojenost zákazníků.
Abychom vám celý proces usnadnili, navázali jsme spolupráci s českou CDP Meiro. Ta sbírá, konsoliduje a propojuje zákaznická data – ať už online nebo offline. „Jde o přirozené hledání nových příležitostí, jak svým zákazníkům přinést další přidanou hodnotu a zvýšit tak potenciál pro růst firmy,“ říká Jakub Novotný, programmatic manager Seznam.cz.
Co je to CDP?
Jde o zkratku Customer Data Platform, která sbírá 1st party data a usnadňuje třídit velký objem dat. Dále umožňuje tato data aktivovat v jiných systémech. Jednoduše řečeno, pokud potřebujete mikro-segmenty zákazníků vyexportovat do marketingové automatizace, nebo do reklamního systému, CDP vám to umožní.
Pokud tedy využiváte Meiro, získáte velice jednoduché a zároveň sofistikované aktivace svých 1st party dat přímo v nejrozšířenějším reklamním systému na českém trhu. Díky tomu můžete lépe komunikovat se svými zákazníky a zajistit si tak lepší pozici na trhu.
„Seznam a s ním i Sklik je v českém internetovém prostředí legenda. Každá značka, která v ČR řeší reklamu, zaručeně přijde s Sklikem do styku. Umožnění cílení na vlastní seznamy zákazníků je od Seznamu krok správným směrem – vstříc 1st party datům. A pro Meiro byla spolupráce logický krok. Naši klienti mohou díky přímé integraci Meira CDP obsloužit reklamní systém mnohem jednodušeji.“
– Pavel Bulowski, spoluzakladatel & CMO, Meiro
A pro koho je CDP jako Meiro vhodné?
CDP využije každá firma, které pracuje s retencí u stávajících zákazníků, ale v její datové architektuře chybí nástroj, který umožní i „nedatařům“ s daty operovat. Typicky jde o větší firmu, která logicky konsoliduje větší objemy zákaznických dat a ví, že by se k nim rády dostaly týmy z marketingu, zákaznické podpory, prodeje atd. Je také potřeba myslet na návratnost investice – v tomto případě zde marketing a sales hrají zásadní roli. Aktivace dat v různých reklamních systémech, která je díky CDP možná, totiž generuje profit firmy a zlepšuje zákaznickou zkušenost.