K čemu je dobré budovat silný brand? Vytváří poptávku, zvyšuje hledanost vašich produktů či služeb. Ovlivňuje budoucí nákupní chování uživatelů. Ve výsledku přináší zákazníky i bez reklamy, protože se k vám budou sami vracet. Snižuje závislost na retargetingu.
Díky vyšší důvěryhodnosti známé značky často dosahují vyššího konverzního poměru.
S budováním značky vám v Skliku pomůžou brandové kampaně. Více si o nich řekneme v tomto videu.
Formáty brandových kampaní
- Branding – banner obklopující obsah na vybraných webech s vysokou návštěvností. Spouštějte s platebním modelem CPT. Díky vysoké vizibilitě stačí nižší frekvence zobrazení.
- Video – nejlépe dokáže předat příběh a vyvolat emoce. K dispozici máme:
– videospot – délka 7 až 60 vteřin, s možností přeskočení. Vydává se v instreamu i outstreamu.
– bumper – maximálně 6 vteřin, nejde přeskočit. Pouze instream.
- Bannery – široké možnosti použití brandových prvků, plná kontrola nad jejich zobrazením.
- Kombinovaná reklama – doplňuje zásah, je vysoce vizibilní na prémiovém inventory, například na HP Seznam.cz. Mívá nižší dopad na brandové metriky, ale lze ji nakoupit levněji.
Cílení brandových kampaní
Je důležité určit si publikum, které chcete oslovit. Kdo jsou vaši typičtí zákazníci? Kde se mohou nacházet noví zákazníci? Podle toho je vhodné cílit například na konkrétní weby, témata, zájmy, zájmy o koupi.
Co dát do brandové inzerce?
Název značky, logo a srozumitelné trefné sdělení. Například co zákazníkovi přinášíte, konkurenční výhodu apod. Je dobré mít svůj stálý a osobitý claim. Zvolte si 1 – 3 vlastnosti jaké by si měli uživatelé s vaší značkou spojit. Může to být například spolehlivost, snadná dostupnost, kvalitní české suroviny nebo společenská odpovědnost. Konzistentně je komunikujte. Brandové prvky používejte i v běžné “ne-brandové” reklamě.
Vyhledávání
Doporučujeme mít vyhledávací kampaň čistě pro brand, zvlášť pokud se na předních pozicích výsledků vyhledávání zobrazuje inzerce konkurence a mohla by vám přetahovat uživatele. Brandové inzeráty ve vyhledávání mají v Skliku navíc 3. titulek a 2. popisek a až 6 odkazů na podstránky. Vaše inzerce dosáhne pravděpodobně vysoké relevance inzerátů a velmi nízké ceny za proklik i na první pozici.
Vyhodnocování kampaně
Důležité informace o zásahu reklamy vám sdělí metriky Unikátní uživatelé, Noví uživatelé a Frekvence zobrazení. Podrobně se těmto metrikám věnujeme v samostatném videu. Jedním z ukazatelů, zda-li se dlouhodobě daří, je rostoucí hledanost brandu a počet přímých přístupů na web. Na výsledky může mít vliv období, doporučuji je tedy hodnotit meziročně.
Budování značky je běh na delší trať, ale jak ukazují mnohé případové studie, z dlouhodobého hlediska se vyplatí.
Za tým Sklik Radka Hrotková, Ondřej Němec a Daniel Tikal