Cílení na vlastní seznamy zákazníků zvýší objem vašich konverzí

Svou reklamu můžete v obsahové síti Skliku zacílit pomocí vlastních seznamů zákazníků. Publikum vám totiž tvoří seznamy e-mailů uživatelů, od kterých máte souhlas k marketingové komunikaci. Podívejte se, jaké má cílení hlavní výhody, jak ho můžete využít, a získejte tipy od našich specialistů.

Abyste si mohli vytvořit vlastní seznam zákazníků, potřebujete spárovat minimálně 200
e-mailových adres
, které mohou a nemusí mít doménu seznam.cz. Uživatel se může přihlašovat přes e-mail z jiných domén, jako je třeba gmail.com. V Skliku si seznam
e-mailových adres pak propojíte se sestavou stejně, jako je běžný retargetingový seznam.

Vaše nasbíraná data jsou v bezpečí

Veškerá data od uživatelů chráníme. Soubor se do Skliku nahrává na zabezpečené adrese s protokolem https. S e-mailovými adresami nejde jiným způsobem pracovat, dohledat je, exportovat je nebo stáhnout.

Výhody využití vlastních seznamů zákazníků

  • Přesné rozsegmentování publika. Oslovíte uživatele s dobře mířenou nabídkou třeba podle toho, co a kdy koupili, zda nakupují pravidelně, odkud jsou apod. 
  • Cílení je nezávislé na cookies třetích stran.
  • Reklamu v obsahové síti Skliku potkává uživatel přirozeně v prostředí, kde konzumuje obsah. Proto je obsahová reklama účinnější než například newsletter, kde reklama spadne do Hromadné složky či do Spamu. Open-rate emailů s reklamním sdělením se tak podle dat Seznamu pohybuje okolo 25 %.
  • E-maily můžete nasbírat také offline v kamenných pobočkách.

Příklady, jak můžete vlastní seznamy zákazníků vytvořit:

Propagace sezónního zboží

Uživatel si před rokem koupil zájezd, nabídněte mu letos dovolenou ve stejné destinaci.

Nová a lepší verze produktu

Znovu oslovíte uživatele, kteří si u vás nakoupili předchozí model hodinek, telefonu nebo třeba herní konzole. Případně jim k nabídce rovnou inzerujete i lepší herní ovladač ke konzoli nebo nový pásek k hodinkám. 

Lákavá sleva mimo standardní nabídku

Zákazníci u vás dříve nakupovali pravidelně, delší dobu se ale na vašem webu neukázali, motivujte je k návratu.

Otevření nové kamenné prodejny

Dejte vědět všem zákazníkům z daného města, že zde otvíráte novou pobočku. Přesnost bude větší než u běžného regionálního cílení kampaně.

Upsell služby k zakoupenému výrobku

Pokud prodáváte bazény, nabídněte k tomu například zazimování bazénu s procentuální slevou pro vaše zákazníky.

Spřízněné zboží

Pokud vlastníte e-shop pro domácí mazlíčky, identifikujte majitele psů. Poznáte je tak, že si nakoupili nějaké výrobky pro psy. V sezóně jim pak nabídnete prostředky proti klíšťatům a blechám nebo je pobídněte k opakované koupi granulí, které si u vás už dříve zakoupili.

Vytvoření ryze akviziční kampaně

Vlastní zákazníky můžete vyloučit z publika jiných obsahových kampaní a soustředit se především na oslovení nových zákazníků.

Strategii se vyplatí naplánovat. Pokud si jen do Skliku nahrajete všechny kontakty, cílová skupina může být příliš obecná a reklama tudíž méně relevantní.

Kde si nastavím vlastní seznamy zákazníků v Skliku?

V rozhraní Skliku pod záložkou Nástroje klikněte na „Retargeting“, poté stiskněte tlačítko „Vytvořit seznam” a vyberte typ seznamu „E-mailový”.

Více o nastavení vlastního seznamu vám ukážeme ve videu výše.

Zkuste oslovit relevantní skupinu uživatelů pomocí promyšlené strategie a lákavé inzerce, která vám přinese zajímavé výsledky.

Za tým Sklik Radka Hrotková a Ondřej Němec.

Sdílet na sítích