Rozšiřujeme zásah kampaní díky významové shodě
Klíčová slova ve volné shodě se nyní zobrazí i na dotazy, které jsou k nim synonymem nebo se jedná o obdobné dotazy. S touto novinkou teď ve vyhledávání oslovíte ještě více potenciálních zákazníků.
Nefungují vám kampaně, jak byste si představovali? Na vině může být hned několik věcí. Připravili jsme pro vás výčet nejčastějších nešvarů, se kterými se v kampaních Skliku setkáváme. Snadno jim tak můžete předejít. Jaké to jsou?
Rozdělujte klíčová slova ve vyhledávání na menší a tematicky užší sestavy. Těm nejdůležitějším je dobré pak vytvořit sestavy vlastní.
Příliš mnoho klíčových slov v jedné sestavě znamená nedostatečně relevantní inzeráty, které pak neodpovídají dotazu uživatele.
Pracujte s vyhledávacími dotazy. Získáte tak nejen nová a relevantní klíčová slova, ale také vylučující klíčová slova. Díky nim zamezíte výdeji inzerátů na nerelevantní dotazy a zlepší se i míra prokliku a celkové výsledky.
Využívejte všechny typy klíčových slov. Každá ze shod se totiž může zobrazovat na odlišné dotazy a dosahovat rozdílného výkonu. Získáte tak více konverzí, než kdybyste některou z nich vynechali.
Frázová a volná shoda přináší nová relevantní klíčová slova pro další využití.
Hlásí kampaň nízký rozpočet? Inzerce může být omezená a vy tak zbytečně přicházíte o zobrazení. Řešením je buď navýšení denního limitu kampaně, anebo snížení ceny za proklik. Díky tomu získáte alespoň více prokliků, pokud si zatím nemůžete dovolit navýšit rozpočet.
Když se uživatel stane zákazníkem a konvertuje, obvykle v následujících dnech neprovede další konverzi. Vylučte ho proto pomocí retargetingového publika a reklamy v obsahové síti se mu nebudou nadbytečně zobrazovat.
U textových a kombinovaných reklam mějte v sestavě 2 až 3 různé varianty a testujte, která z nich má lepší míru prokliku. Méně úspěšné verze nahraďte novými. To platí i u šablon pro Dynamický banner a Dynamický retargeting.
Máte rozdělené retargetingové sestavy podle časových úseků? Nastavte jim sestupnou frekvenci zobrazení. V prvních dnech, kdy je šance na konverzi nejvyšší, zobrazujte uživatelům reklamu častěji. V dalších dnech frekvenci postupně snižujte, protože potenciální zákazníci si už sdělení pravděpodobně zapamatovali. Nebudou tak zahlcení reklamou a zároveň to má dobrý vliv na CTR.
Pokud se inzerát zobrazí na první nebo druhé TOP pozici, pomocí rozšíření zvětšíte plochu inzerátu. Zároveň tím můžete zvýšit CTR a přivést více zákazníků. Tato rozšíření mějte nastavené alespoň na úrovni kampaně.
Regionální cílení má smysl pouze v případě, že vaše společnost působí jen v určité části ČR. Pokud zakliknete všechny kraje, můžete přijít o část návštěvníků na webu. Seznam totiž využívají i lidé připojení přes VPN, nebo když se nachází v zahraničí. Cílení je pak nelokalizuje do České republiky. Proto je lepší v tomto případě funkci vynechat.
V kampaních bývá pořád co vylepšovat. S trochou pravidelné pozornosti a péče vám ale budou sloužit stabilně a dobře.
Za tým Sklik Radka Hrotková & Dominika Mokrá