Vylaďte své povánoční kampaně k dokonalosti
Připravte své kampaně v Skliku na specifické povánoční období a využijte výhod, které s sebou přináší.
Nefungují vám kampaně, jak byste si představovali? Na vině může být hned několik věcí. Připravili jsme pro vás výčet nejčastějších nešvarů, se kterými se v kampaních Skliku setkáváme. Snadno jim tak můžete předejít. Jaké to jsou?
Rozdělujte klíčová slova ve vyhledávání na menší a tematicky užší sestavy. Těm nejdůležitějším je dobré pak vytvořit sestavy vlastní.
Příliš mnoho klíčových slov v jedné sestavě znamená nedostatečně relevantní inzeráty, které pak neodpovídají dotazu uživatele.
Pracujte s vyhledávacími dotazy. Získáte tak nejen nová a relevantní klíčová slova, ale také vylučující klíčová slova. Díky nim zamezíte výdeji inzerátů na nerelevantní dotazy a zlepší se i míra prokliku a celkové výsledky.
Využívejte všechny typy klíčových slov. Každá ze shod se totiž může zobrazovat na odlišné dotazy a dosahovat rozdílného výkonu. Získáte tak více konverzí, než kdybyste některou z nich vynechali.
Frázová a volná shoda přináší nová relevantní klíčová slova pro další využití.
Hlásí kampaň nízký rozpočet? Inzerce může být omezená a vy tak zbytečně přicházíte o zobrazení. Řešením je buď navýšení denního limitu kampaně, anebo snížení ceny za proklik. Díky tomu získáte alespoň více prokliků, pokud si zatím nemůžete dovolit navýšit rozpočet.
Když se uživatel stane zákazníkem a konvertuje, obvykle v následujících dnech neprovede další konverzi. Vylučte ho proto pomocí retargetingového publika a reklamy v obsahové síti se mu nebudou nadbytečně zobrazovat.
U textových a kombinovaných reklam mějte v sestavě 2 až 3 různé varianty a testujte, která z nich má lepší míru prokliku. Méně úspěšné verze nahraďte novými. To platí i u šablon pro Dynamický banner a Dynamický retargeting.
Máte rozdělené retargetingové sestavy podle časových úseků? Nastavte jim sestupnou frekvenci zobrazení. V prvních dnech, kdy je šance na konverzi nejvyšší, zobrazujte uživatelům reklamu častěji. V dalších dnech frekvenci postupně snižujte, protože potenciální zákazníci si už sdělení pravděpodobně zapamatovali. Nebudou tak zahlcení reklamou a zároveň to má dobrý vliv na CTR.
Pokud se inzerát zobrazí na první nebo druhé TOP pozici, pomocí rozšíření zvětšíte plochu inzerátu. Zároveň tím můžete zvýšit CTR a přivést více zákazníků. Tato rozšíření mějte nastavené alespoň na úrovni kampaně.
Regionální cílení má smysl pouze v případě, že vaše společnost působí jen v určité části ČR. Pokud zakliknete všechny kraje, můžete přijít o část návštěvníků na webu. Seznam totiž využívají i lidé připojení přes VPN, nebo když se nachází v zahraničí. Cílení je pak nelokalizuje do České republiky. Proto je lepší v tomto případě funkci vynechat.
V kampaních bývá pořád co vylepšovat. S trochou pravidelné pozornosti a péče vám ale budou sloužit stabilně a dobře.
Za tým Sklik Radka Hrotková & Dominika Mokrá