Audioreklama jako formát se stává pro zadavatele čím dál zajímavější. Vytváří totiž možnost oslovení posluchače reklamou při činnostech, při kterých je jinak těžší ho zaujmout – při cvičení, běhání, cestě do práce nebo domácích činnostech. Zároveň ji posluchači díky vysoké pozornosti aktivně vnímají a má tedy také vyšší účinnost. To potvrzuje i výzkum od Nielsen Media Lab.
Kápněte svým zákazníkům do noty kombinací rádiové a online audioreklamy. Třeba s naším balíčkem Seznam Cross Audio
Digitální audio v posledních letech zažívá boom. V nejbližších letech se očekává, že digitální poslech převládne nad poslechem tradičního rádia. Proto neuděláte chybu, když ve své kampani dáte prostor nejen offline, ale i online audiu. My jsme pro vás připravili balíček Seznam Cross Audio, který obě varianty kombinuje.
Sílící hlas audioreklamy
Jako inzerenti musíte oslovit své publikum tam, kde se nachází, a tradiční reklamy již nejsou jedinou možností.
Také nedávná studie, kterou provedla nezávislá výzkumná společnost Tapestry pro zpravodajský web Guardian, potvrzuje velkou sílu audioreklamy. 65 % dotázaných posluchačů uvedlo, že během poslechu podcastů reklamu zaznamenají. Naproti tomu reklamu v televizi vnímá jen 39 % a v rádiu 38 %.
Offline vs. online? Kombinujte obě formy
Oproti běžnému offline audiu, které uslyšíte v rádiích, má online forma skvělou výhodu. Dokáže totiž poskytnout detailnější informace o proběhlé kampani. Tedy počet poslechů u konkrétní reklamy i míru poslechovosti. V online prostředí je možné změřit i zásah, frekvenci nebo proklikovost reklam.
Kombinací obou forem online i offline audia tedy získává klient maximum z tradičního offline formátu (posílení značky, důvěryhodnost sdělení) a nového online formátu (detailní statistiky a větší přehled o efektivitě, a výhodu vyššího zásahu).
Síla podcastů a platforma Podcasty.cz od Seznamu
Máte zájem o audioreklamu? Pak byste měli určitě využít audio prostor, který je vám k dispozici u podcastů. Ty jsou v posledních letech mezi posluchači stále oblíbenější. Roste nejen jejich počet, ale také počet jejich posluchačů. Podcasty, se kterými redakce Seznam Zpráv začala v prosinci 2019, roste v meziročních srovnáních o stovky procent. Ke konci roku 2021 pořady sbíraly průměrně 260 tisíc digitálních poslechů týdně. Dosud nejposlouchanějším podcastem je s 2,5 miliony poslechy České podsvětí Josefa Klímy.
V Seznamu vidíme v audio obsahu velkou příležitost. Proto jsme minulý rok spustili novou platformu pro poslech podcastů Podcasty.cz. „Nabídka audioobsahu na platformě podcasty.cz se stále rozšiřuje. Nyní máme přes 100 partnerů a publikujeme více než 500 podcastů. Z toho jen 120 podcastů produkuje Český rozhlas, který je jedním z našich největších partnerů,“ představuje platformu Petr Daneš.
Využijte balíček Seznam Cross Audio
Inzerce prostřednictvím audia od Seznamu nabízí mnoho příležitostí. Stačí se podívat na tato čísla:
- Průměrná míra prokliků (CTR) realizovaných kampaní je 0,3 %
- Nabízíme prostor o velikosti 1,5 milionů impresí měsíčně a zásah přes 350 tisíc unikátních uživatelů měsíčně
- Možnost následně retargetovat v reklamním systému Sklik uživatele, kteří si poslechli audiospot
Reklamu připravenou balíčkem Seznam Cross Audio si doposlechne do konce 30–40 % všech posluchačů (bez podcastů).
Balíček Seznam Cross Audio skvěle kombinuje audio prostor v podcastech (z tvorby redakcí Seznam Zpráv, Novinky.cz, Expres FM a Classic Praha) a floatingové pozice ve všech podcastech nabízených na platformě podcasty.cz. Floatingová pozice zahrnuje i nový formát čtených článků na Seznam Zprávy, kterých je v tuto chvíli už kolem 2000, a dále výdej reklamy v přehrávači rádií umístěných na domovské stránce Seznamu, kde si uživatel vybírá rádia z celorepublikové nabídky.
Veronika Geltner
PR specialistka