Kápněte svým zákazníkům do noty kombinací rádiové a online audioreklamy. Třeba s naším balíčkem Seznam Cross Audio

Veronika Geltner 9. června 2022

Digitální audio v posledních letech zažívá boom. V nejbližších letech se očekává, že digitální poslech převládne nad poslechem tradičního rádia. Proto neuděláte chybu, když ve své kampani dáte prostor nejen offline, ale i online audiu. My jsme pro vás připravili balíček Seznam Cross Audio, který obě varianty kombinuje. 

Sílící hlas audioreklamy

Jako inzerenti musíte oslovit své publikum tam, kde se nachází, a tradiční reklamy již nejsou jedinou možností.

Audioreklama jako formát se stává pro zadavatele čím dál zajímavější. Vytváří totiž možnost oslovení posluchače reklamou při činnostech, při kterých je jinak těžší ho zaujmout – při cvičení, běhání, cestě do práce nebo domácích činnostech. Zároveň ji posluchači díky vysoké pozornosti aktivně vnímají a má tedy také vyšší účinnost. To potvrzuje i výzkum od Nielsen Media Lab.

Také nedávná studie, kterou provedla nezávislá výzkumná společnost Tapestry pro zpravodajský web Guardian, potvrzuje velkou sílu audioreklamy. 65 % dotázaných posluchačů uvedlo, že během poslechu podcastů reklamu zaznamenají. Naproti tomu reklamu v televizi vnímá jen 39 % a v rádiu 38 %.

Offline vs. online? Kombinujte obě formy

Oproti běžnému offline audiu, které uslyšíte v rádiích, má online forma skvělou výhodu. Dokáže totiž poskytnout detailnější informace o proběhlé kampani. Tedy počet poslechů u konkrétní reklamy i míru poslechovosti. V online prostředí je možné změřit i zásah, frekvenci nebo proklikovost reklam.

Kombinací obou forem online i offline audia tedy získává klient maximum z tradičního offline formátu (posílení značky, důvěryhodnost sdělení) a nového online formátu (detailní statistiky a větší přehled o efektivitě, a výhodu vyššího zásahu).

Síla podcastů a platforma Podcasty.cz od Seznamu

Máte zájem o audioreklamu? Pak byste měli určitě využít audio prostor, který je vám k dispozici u podcastů. Ty jsou v posledních letech mezi posluchači stále oblíbenější. Roste nejen jejich počet, ale také počet jejich posluchačů. Podcasty, se kterými redakce Seznam Zpráv začala v prosinci 2019, roste v meziročních srovnáních o stovky procent. Ke konci roku 2021 pořady sbíraly průměrně 260 tisíc digitálních poslechů týdně. Dosud nejposlouchanějším podcastem je s 2,5 miliony poslechy České podsvětí Josefa Klímy. 

V Seznamu vidíme v audio obsahu velkou příležitost. Proto jsme minulý rok spustili novou platformu pro poslech podcastů Podcasty.cz. „Nabídka audioobsahu na platformě podcasty.cz se stále rozšiřuje. Nyní máme přes 100 partnerů a publikujeme více než 500 podcastů. Z toho jen 120 podcastů produkuje Český rozhlas, který je jedním z našich největších partnerů,“ představuje platformu Petr Daneš.

Využijte balíček Seznam Cross Audio

Inzerce prostřednictvím audia od Seznamu nabízí mnoho příležitostí. Stačí se podívat na tato čísla:

  • Průměrná míra prokliků (CTR) realizovaných kampaní je 0,3 %
  • Nabízíme prostor o velikosti 1,5 milionů impresí měsíčně a zásah přes 350 tisíc unikátních uživatelů měsíčně
  • Možnost následně retargetovat v reklamním systému Sklik uživatele, kteří si poslechli audiospot

Reklamu připravenou balíčkem Seznam Cross Audio si doposlechne do konce 30–40 % všech posluchačů (bez podcastů).

Balíček Seznam Cross Audio skvěle kombinuje audio prostor v podcastech (z tvorby redakcí Seznam Zpráv, Novinky.cz, Expres FM a Classic Praha) a floatingové pozice ve všech podcastech nabízených na platformě podcasty.cz. Floatingová pozice zahrnuje i nový formát čtených článků na Seznam Zprávy, kterých je v tuto chvíli už kolem 2000, a dále výdej reklamy v přehrávači rádií umístěných na domovské stránce Seznamu, kde si uživatel vybírá rádia z celorepublikové nabídky.

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích