Úroveň kaváren, restaurací a celého gastro oboru napříč naší zemí roste. Přiblížit příběhy podniků, podpořit ‚srdcaře‘ mezi majiteli a oslovit všechny milovníky dobrého jídla a pití. To jsou hlavní důvody, proč seriál vznikl.
Jak nalákat zákazníky zpět do českých gastropodniků?
Zájem milovníků dobrého jídla o gastronomické zážitky v létě 2021 opadl. Mezi pandemickými vlnami se zdálo, že Češi si nenajdou cestu zpátky do svých oblíbených restaurací, bister a kaváren, které v krizi potřebovaly podpořit. Jak nadchnout lidi pro objevování místních podniků? Společně s klientem CzechTourism jsme připravili cestovatelský seriál, který tuzemské turisty přesvědčil o tom, že ani za gastronomickými zážitky nemusí za hranice.
Jak jsme postupovali a na co jsme se zaměřili
Oslovili jsme herce a influencera Lukáše Hejlíka jakožto milovníka dobrého jídla a skvělých podniků, aby nám pomohl. Společně jsme připravili seriál plný nejen chutí a vůní lahodných jídel, ale i tipů na zajímavá místa.
14 dní, 14 regionů, 14 dílů
Každým dílem seriálu provázel známý foodlover Lukáš Hejlík společně s hostem pocházejícím z daného města. Kromě gastronomických tipů mluvili i o tom, kam v okolí vyrazit na výstavu, koncert nebo na výlet. Naším cílem bylo vytvořit natolik kvalitní obsah, aby to diváky motivovalo k návštěvě míst po celé zemi.
Točilo se převážně na takových místech, která nejsou příliš známá mezi turisty. Navštívené město vždy reprezentovalo celý kraj. V něm jsme vybrali co nejrozmanitější podniky, aby diváci věděli, kam se můžou vydat na snídani, zmrzlinu nebo na večerní drink.
Veškerá produkce probíhala ve třech lidech, což seriálu dodalo přirozenější atmosféru. Nechtěli jsme překážet, proto jsme to ani nijak extra nenasvěcovali. Divák měl pak pocit, že je na místě s Lukášem přímo on.
Jak jsme měřili úspěch seriálu?
Kromě počtu zhlédnutí u každé epizody pro nás bylo klíčové i to, jestli se podařilo oslovit cílovou skupinu a zda diváci jednotlivé díly sledovali až do konce.
Společně s klientem jsme od začátku cílili na 20 000 zhlédnutí/epizodu. Abychom měli jistotu, že jsme obsah doručili kvalitnímu publiku, stanovili jsme minimální míru dokoukanosti na 30 %. Seriál měl oslovit aktivní mladé lidi, co rádi cestují a kteří rádi objevují nová místa.
Jak jsme seriál dostali mezi lidi?
Seriál jsme vysílali 3 měsíce na Streamu a k tomu jsme využili i sílu sociálních sítí. Influencer Lukáš Hejlík lákal své sledující na seriál už během natáčení a následně propagoval jednotlivé epizody. Jeho fanoušci totiž patří mezi naší vytyčenou cílovou skupinu. S promem seriálu nám pomohli na svých profilech také sami účinkující z jednotlivých podniků a krajů. Organická distribuce nám v tomto případě zajistila zhruba třetinu celkového počtu zhlédnutí.
Některé díly se dokonce dostaly i do doporučovacího systému internetové televize, kde její algoritmus zvýhodňuje, vybírá a následně ukazuje divácky populární videa.
V rámci distribuční strategie jsme připravili desítky nativních upoutávek. Jejich výkonnost jsme průběžně sledovali a optimalizovali napříč službami Seznam.cz. Objevily se na homepage Seznam.cz, dále na Stream.cz, Prozeny.cz a na Facebooku.
Jakých výsledků jsme dosáhli?
- Před startem jsme stanovili garanci zhlédnutí na 280 000. Celkový počet se ale vyšplhal na 331 000 zhlédnutí, což je víc o 18 %.
- Obsah měl u publika takový úspěch, že se k odběru seriálu přihlásilo přes 1 600 odběratelů.
- Pořad zhlédlo až do konce v průměru 45 % diváků, což je o 50 % více než u konkurenčních pořadů na internetové televizi Stream.cz. Průměrný divák tak s jedním dílem pořadu strávil skoro 6 minut.
- Jednou z našich hlavních výzev bylo, abychom na pořad nalákali cílovou skupinu, kterou jsme si stanovili, tedy aktivní lidi do 40 let. Do této kategorie spadalo téměř 67 % lidí. Nakonec se nám podařilo i tento cíl naplnit.
- Cenu projektu, která zahrnovala i výrobu a distribuci, se podařilo udržet pod hranicí 1,2 milionu Kč. Celková cena jednoho zhlédnutí tak vyšla jen na 3,40 Kč. Seriál navíc na internetové televizi Stream.cz zůstává, takže počet zhlédnutí bude stále narůstat.
- Seriál obsadil 3. příčku v celosvětové konkurenci, a to v rámci soutěže Native Advertising Awards.
„Na příběhy zajímavých tuzemských podniků budeme lákat lidi z celého světa. Chystáme čtrnáct cizojazyčných překladů seriálu a věříme, že tak přispějeme k tomu, aby se české restaurace, kavárny a bistra opět zaplnily spokojenými zahraničními zákazníky,“ dodal ke spolupráci František Reismüller, ředitel odboru zahraničních zastoupení a B2B spolupráce agentury CzechTourism.
Obrázky řeknou více než tisíc slov. Podívejte se na krátkou videopřípadovku.
Ať už chcete promovat kampaň, službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte jak na to? Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
*foto: Jakub Fišer
Veronika Geltner
PR specialistka