Co má společného značka Konopný Táta, Seznam Brand Studio a zpravodajský web Seznam Zprávy? Po naší povedené spolupráci už mnoho. Společně jsme totiž otevřeli téma širokého využití konopí i jeho léčebného potenciálu. Zajímavé zpracování Seznam Nativu čtenáře bavilo a hlavně posílilo pozitivní vnímání klientových produktů a značky.
O klientovi
Konopný Táta, to je poctivá práce, svobodná mysl a dobrá nálada. S takovým přístupem se tato česká firma od roku 2010 rozrostla a vypracovala se na špičku konopného byznysu v České republice. Jak říká sám Konopný Táta – majitel Jirka Nutil: „Konopné mastičky jsem už v roce 2010 vyráběl pro rodinu a kamarády, později i pro sousedy a kolegy v práci. Dnes konopí pěstujeme na vlastním poli, bylinu sklízíme, sušíme a zpracováváme do mastiček, čajů i olejů. Důležitým prvkem naší práce jsou technologie, které si sami vyvíjíme a konstruujeme. Originální výrobní stroje, např. sušička nebo linka na výrobu kosmetiky, extrakční technologie a neustálý vývoj nám umožňují nabízet našim zákazníkům to nejlepší, co je k dispozici. Snažíme se, aby konopí široká veřejnosti kladně hodnotila a využívala k prospěchu každého z nás.“
Cíle kampaně
Cílem obsahové kampaně bylo rozšířit povědomí (Brand awareness) o značce Konopný Táta a zapracovat na budování brandu. V kampani však nešlo pouze o to. Jedním z cílů komunikace bylo srozumitelně představit problematiku konopí a jeho všestranného využití. A to v průmyslu, kosmetice i lékařství. Jak toho dosáhnout? Neváhali jsme úkol svěřit formátu Seznam Native, a to publikovanému na zpravodajské doméně Seznam Zprávy. Výhodou nativní reklamy je, že graficky zpracovaný článek čtenáři nevnímají jako reklamu. Obsah je baví, a tak u něho rádi tráví čas.
Postup při tvorbě Seznam Nativu a obsahové komunikace
Téma byliny jsme v obsahu představili široce. Přiblížili jsme historii rostliny či jak ji využívaly starověké civilizace. Vysvětlili jsme, v jakých odvětvích se konopí hojně využívá a jak se dostalo do Česka.
Do obsahu jsme zařadili vědecké výzkumy a informace o tom, jaké procesy v těle bylina ovlivňuje. Čtenář se také dozvěděl, na jaké zdravotní problémy se konopí hodí. V závěru obsahové komunikační strategie jsme představili společnost Konopný Táta a jeden z jejich produktů, a to Konopnou mast. Spojení klienta s jedním z nejdůvěryhodnějších soukromých zpravodajských médií v tuzemsku a otevření složitého tématu srozumitelnou a zábavnou formou přineslo úspěšné výsledky. Ty jsme ověřili pomocí nástroje Seznam Brand Lift.
Seznam Brand Lift Seznam Brand Lift je nástroj pro měření dopadu brandové kampaně na značku formou „jednoklikového“ dotazníku. Otázka reflektuje hlavní cíl kampaně. Cílem měření je vyhodnotit, do jaké míry se podařilo naplnit hlavní cíl kampaně. Otázka se zobrazuje dvěma skupinám – kontrolní (pretestem), která se s kampaní nesetkala, a exponované, která kampaň už viděla.
Seznam Native Propracovaný článek, který kromě textu zahrnuje i atraktivní vizuál a interaktivní prvky. Cílem je spojit značku se zajímavým tématem a díky obsahu zaujmout publikum, ke kterému by jinak značka hledala cestu jen obtížně. Seznam Native se hodí pro vyprávění příběhů či otevírání důležitých celospolečenských témat. Každou kampaň optimalizujeme a vyhodnocujeme tak, aby byla úspěšná a splnila garantovaný počet zobrazení.
Výsledky komunikační kampaně
Při hodnocení úspěšnosti formátu Seznam Native vycházíme z několika metrik. Tato kampaň byla publikována 4. dubna 2022 a promo trvalo 30 dní.
57 908
unikátních čtenářů
7 minut
strávených s obsahem
Obsah si přečetlo 57 908 unikátních čtenářů. Průměrná doba, kterou strávili na článku, se vyšplhala na nadstandardních 7 minut. Nástroj Seznam Brand Lift také změřil vliv obsahové komunikace na vnímání brandu Konopný Táta i to, jak článek ovlivnil celkové vnímání problematiky konopí.
Výsledkem ankety jsme dokázali, že spojení atraktivního obsahu s produktem nebo službou klienta funguje v obsahové kampani nejlépe. Prokazatelně se nám podařilo čtenářům představit českou firmu Konopný Táta a posílit vnímání jejího brandu. Odpověď „Znám“ narostla o 70 %, varianta „Zvažuji vyzkoušet“ narostla o skvělých 325 % a o 75 % vyskočila odpověď „Používám a pomohly“.
Vliv článku na vnímání konopí
Článek ukazuje 60% pokles (6 procentních bodů) nedůvěry v konopné produkty u čtenářů obsahové komunikace. Respondenti, kteří obsah Seznam Nativu nečetli, mají téměř stejné zastoupení u odpovědi „Mohou být prospěšné“. Zde by pomohl větší rozpad, který by zahrnul též určitou míru nejistoty (spíše prospěšné / určitě prospěšné). Respondenti s odpovědí „Používám / vyzkoušel jsem“, narostli z původních 30 % na 40 %. Jde o nárůst 33 % (resp. 10 procentních bodů).
Klient Konopný Táta otevřel rezonující téma, které redakce velmi atraktivně zpracovala. Navržené téma spojené s profesionální grafikou a řadou interaktivních prvků čtenáře velmi zaujalo. Čtenáři si odnesli informace o tom, co je to konopí a jaká je jeho historie, k čemu se nejvíce využívá a jaké má účinky na lidské tělo a nejrůznější nemoci. Přirozeně také došlo k posílení brandu klienta, který ve spolupráci se Seznam Zprávy téma otevřel.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.