V předešlém měsíci jsme změnili vzhled druhé stránky CMP dialogu. Nyní má uživatel možnost místo „Uložit nastavení“ kliknout na tlačítko s textací „Odmítnout“.
Nastavení souhlasu, které se sbírá pomocí CMP (Consent Management Platform) se vztahuje nejen k použití cookies, ale i ke všem ostatním informacím, které se souhlasem uživatele provozovatel webu může získat.
CMP řešení od Seznamu umožňuje všem webům vydávajícím reklamu ze Seznam SSP a patřících do Partnerské sítě sdílet nastavení souhlasů získané od uživatelů. Nově bude mít tlačítko textaci „Odmítnout“.
Ke změně jsme přistoupili, abychom odpověděli na požadavky uživatelů. Tlačítko “Odmítnout” se do cookie lišt a dialogů běžně přidávají a od části uživatelů je tato možnost žádaná. Tímto jim nabízíme větší transparentnost a snazší vyjádření nesouhlasu s ukládáním cookies a personalizací.
Pokles zisků nehrozí
Vyjádřit nesouhlas s ukládáním informací prostřednictvím CMP formuláře a jím uloženého souhlasu nabízí Seznam od konce srpna 2019. Míra těchto nesouhlasů s ukládáním do zařízení se pohybuje do 10 %. Tolik uživatelů se tedy vyjádřilo, že si nepřeje ukládat jakékoliv identifikační údaje do zařízení, a to pak má vliv na personalizaci a analytiku. Na základě dat z testování nové textace tlačítka jsme nezaznamenali výraznou změnu v chování uživatelů, tudíž jsme přesvědčení, že by nemělo dojít k výraznému poklesu podílu udělených souhlasů.
I nadále CMP dialog od Seznamu plně odpovídá IAB standardům a současné legislativě.
V případě dotazů jsme k dispozici, napište nám: seznam.partner@firma.seznam.cz.