Kampaň pro automobilku Volvo vznikla v rámci RTB výzvy Ukažte, co umíte bez cookies! Jejím cílem bylo oslovit relevantní publikum a přivést ho na web klienta. A to vše samozřejmě cookieless cestou. Mrkněte se, s jakým řešením přišly zástupkyně RTB týmu Xaxis.
Případovou studii vytvořily Tereza Cepníková a Klára Procházková z agentury GroupM v rámci soutěže RTB výzva – Ukažte, co umíte bez cookies!
O klientovi
Volvo Cars je švédský nadnárodní výrobce luxusních vozidel se sídlem ve čtvrti Torslanda, která je součástí Göteborgu. Společnost vyrábí vozy SUV, kombi a sedany. Hlavními pilíři, na kterých si automobilka zakládá, jsou bezpečnost, švédské dědictví a design.
Informace o kampani
Kampaň pro značku Volvo běžela dva měsíce, a to od 11. 7. do 11. 9. 2022. Během té doby jsme věnovali 43 % rozpočtu kampaně na cílení od Seznamu, kde jsme využili i možnosti, které nejsou závislé na 3rd party datech (cílení na vertikály a cílení skrze 1st party ID). Kampaň zahrnovala dva vizuály kreativ, jeden na model XC90 a druhý na model XC60.
Kampaň přehledně
401 063
imprese
0,62 %
CTR
37,55 %
vizibilita
28. 8. – 11. 9.
období
2 486
kliky
14
počet kreativ
Cíl kampaně
Cílem bylo přivedení relevantního trafficu na web klienta. Zásadní sledovanou/měřenou metrikou bylo CTR, které jsme si stanovili na minimální hodnotu 0,25 %. Landing page uživatele směřovala na žádost o nezávaznou nabídku dvou modelů aut propagovaných v kampani.
Využitá data
V kampani byly využité čtyři cílené dealy od Seznamu, všechna cílení obsahovala 1st i 3rd party data.
SZN_STAN_Auto/moto_vertikala – zájmová vertikála založená na vztahu uživatele k daným webům a jejich návštěvnosti.
Search dle Volvo KW na Sauto.cz nebo Seznam.cz – uživatelé, kteří vyhledávají klíčová slova spojená s daným tématem.
SZN_STAN_Zajmy-o-koupi-zbozi_Auto-moto_Automobilky_Volvo – segment uživatelů se zájmem o koupi vozů Volvo namodelovaný z Sauto.cz.
SUV a CrossOver – segment uživatelů se zájmem o SUV a CrossOver namodelovaný z Sauto.cz.
Strategie
Kampaň jsme rozdělili na dvě části. První z nich zahrnovala prohlížeče, které umožňují cílit pomocí 3rd party cookies (Google Chrome, Opera, Samsung). Druhá část obsáhla všechny ostatní prohlížeče, u kterých jsme využili pokročilých možností od Seznamu, tzv. cílení na cookieless uživatele.
Výsledky
Ve sledovaném období byla hodnota CTR všech Seznam strategií značně nad daným KPI, a to na 1,05 %.
Z celkového počtu impresí na Seznam datech odběhlo 31 % v prohlížečích podporující cookies (Google Chrome, Opera, Samsung) s výsledkem CTR 1,39 % a 12 % impresí na Seznam datech v prohlížečích, které cookies nepodporují (Safari, Mozila Firefox, Edge) s výsledkem CTR 0,19 %.
Průměrná hodnota CTR ve strategiích cílených na uživatele pomocí cookies 3. stran je 0,14 % (Xaxis benchmark 2022, 3rd party prohlížeče). Výsledky naší kampaně byly 10× lepší CTR 1,39 %.
Pro cookieless prohlížeče je tento benchmark 0,10 % (Xaxis benchmark 2022, ostatní prohlížeče). CTR v naší kampani bylo díky využití kvalitních Seznam dat téměř dvojnásobné (CTR 0,19 %). Celkové CTR za obě strategie bylo 1,05 %, což je dle benchmarků pro vertikálu Automotive (Benchmark Adform 0,35 %) 1,7× lepší výsledek, než je průměr na trhu.
Důvody vyššího CTR u strategie s využitím cookies 3. stran
Nadále přetrvávají značné rozdíly ve výsledcích mezi strategiemi s využitím 1st party a 3rd party dat. Při výkonnostních kampaních zatím stále dosahují lepších výsledků strategie v Google Chrome díky nastavení DSP systémů, které preferují při optimalizaci CTR uživatele s cookies 3. stran. Jiná situace je v případě optimalizace visibility, kde se algoritmy soustředí na kvalitu placementu, která s identifikátory uživatele nesouvisí.
Zajímá vás, jak dát světu vědět o přednostech vaší značky? Otestujte Mobilní Branding stejně jako iProspect s klientem Generali Česká pojišťovna. Cílem kampaně bylo maximalizovat dosah a přivést na web více návštěvníků. Jak agentura postupovala při optimalizaci a jak kampaň dopadla? To zjistíte v naší případovce.
To, že je v RTB možné cílit na konkrétní země, regiony nebo města, pro vás asi není velká novinka. Hyperlokační cílení jde ale ještě dál – umožní vám díky GPS souřadnicím oslovit uživatele, kteří se pohybují ve velmi malém předem vymezeném prostoru. Pojďte společně s námi zjistit, jak si vedly hyperlokačně zacílené kampaně našeho klienta COLMEX.
První RTB výzva roku 2024 je tu. Letošní rok věnujeme mobilním formátům a začneme rovnou mobilním brandingem, který můžete od začátku roku nakoupit kromě OMP i v rámci dealu. Jsme zvědaví, co všechno s tímto formátem dokážete. Pro toho nejlepšího z vás máme připravené hodnotné ceny.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.