Kampaň pro automobilku Volvo vznikla v rámci RTB výzvy Ukažte, co umíte bez cookies! Jejím cílem bylo oslovit relevantní publikum a přivést ho na web klienta. A to vše samozřejmě cookieless cestou. Mrkněte se, s jakým řešením přišly zástupkyně RTB týmu Xaxis.
Případovou studii vytvořily Tereza Cepníková a Klára Procházková z agentury GroupM v rámci soutěže RTB výzva – Ukažte, co umíte bez cookies!
O klientovi
Volvo Cars je švédský nadnárodní výrobce luxusních vozidel se sídlem ve čtvrti Torslanda, která je součástí Göteborgu. Společnost vyrábí vozy SUV, kombi a sedany. Hlavními pilíři, na kterých si automobilka zakládá, jsou bezpečnost, švédské dědictví a design.
Informace o kampani
Kampaň pro značku Volvo běžela dva měsíce, a to od 11. 7. do 11. 9. 2022. Během té doby jsme věnovali 43 % rozpočtu kampaně na cílení od Seznamu, kde jsme využili i možnosti, které nejsou závislé na 3rd party datech (cílení na vertikály a cílení skrze 1st party ID). Kampaň zahrnovala dva vizuály kreativ, jeden na model XC90 a druhý na model XC60.
Na kreativách se objevily oba modely.
Kampaň přehledně
401 063
imprese
0,62 %
CTR
37,55 %
vizibilita
28. 8. – 11. 9.
období
2 486
kliky
14
počet kreativ
Cíl kampaně
Cílem bylo přivedení relevantního trafficu na web klienta. Zásadní sledovanou/měřenou metrikou bylo CTR, které jsme si stanovili na minimální hodnotu 0,25 %. Landing page uživatele směřovala na žádost o nezávaznou nabídku dvou modelů aut propagovaných v kampani.
Využitá data
V kampani byly využité čtyři cílené dealy od Seznamu, všechna cílení obsahovala 1st i 3rd party data.
SZN_STAN_Auto/moto_vertikala – zájmová vertikála založená na vztahu uživatele k daným webům a jejich návštěvnosti.
Search dle Volvo KW na Sauto.cz nebo Seznam.cz – uživatelé, kteří vyhledávají klíčová slova spojená s daným tématem.
SZN_STAN_Zajmy-o-koupi-zbozi_Auto-moto_Automobilky_Volvo – segment uživatelů se zájmem o koupi vozů Volvo namodelovaný z Sauto.cz.
SUV a CrossOver – segment uživatelů se zájmem o SUV a CrossOver namodelovaný z Sauto.cz.
Strategie
Kampaň jsme rozdělili na dvě části. První z nich zahrnovala prohlížeče, které umožňují cílit pomocí 3rd party cookies (Google Chrome, Opera, Samsung). Druhá část obsáhla všechny ostatní prohlížeče, u kterých jsme využili pokročilých možností od Seznamu, tzv. cílení na cookieless uživatele.
Výsledky
Ve sledovaném období byla hodnota CTR všech Seznam strategií značně nad daným KPI, a to na 1,05 %.
Z celkového počtu impresí na Seznam datech odběhlo 31 % v prohlížečích podporující cookies (Google Chrome, Opera, Samsung) s výsledkem CTR 1,39 % a 12 % impresí na Seznam datech v prohlížečích, které cookies nepodporují (Safari, Mozila Firefox, Edge) s výsledkem CTR 0,19 %.
Průměrná hodnota CTR ve strategiích cílených na uživatele pomocí cookies 3. stran je 0,14 % (Xaxis benchmark 2022, 3rd party prohlížeče). Výsledky naší kampaně byly 10× lepší CTR 1,39 %.
Pro cookieless prohlížeče je tento benchmark 0,10 % (Xaxis benchmark 2022, ostatní prohlížeče). CTR v naší kampani bylo díky využití kvalitních Seznam dat téměř dvojnásobné (CTR 0,19 %). Celkové CTR za obě strategie bylo 1,05 %, což je dle benchmarků pro vertikálu Automotive (Benchmark Adform 0,35 %) 1,7× lepší výsledek, než je průměr na trhu.
Důvody vyššího CTR u strategie s využitím cookies 3. stran
Nadále přetrvávají značné rozdíly ve výsledcích mezi strategiemi s využitím 1st party a 3rd party dat. Při výkonnostních kampaních zatím stále dosahují lepších výsledků strategie v Google Chrome díky nastavení DSP systémů, které preferují při optimalizaci CTR uživatele s cookies 3. stran. Jiná situace je v případě optimalizace visibility, kde se algoritmy soustředí na kvalitu placementu, která s identifikátory uživatele nesouvisí.
Agentura Dentsu přihlásila do Seznam RTB výzvy kampaň pro klienta Albert. Výsledek potvrdil, že správné nastavení formátu může znamenat výrazný rozdíl. Interscroller zaměřený na výkon překonal očekávání, porazil benchmark i konkurenci. Náklady klesly, prokliků přibylo a strategie postavená na testování a optimalizaci se ukázala jako trefa. Co přesně fungovalo? A proč by tenhle přístup mohl pomoct i vaší značce?
Jak se spojení inovativních reklamních řešení Seznamu proměnilo v klíč k úspěchu kampaně pro Českou spořitelnu? Důmyslná strategie agentury GroupM Nexus ve spojení s Plochoskóre dealem zajistila špičkovou viditelnost při efektivním čerpání rozpočtu. Objevte, jak na kampaň, jejíž výsledky potěší každého RTB specialistu.
Zajímá vás, jak dát světu vědět o přednostech vaší značky? Otestujte Mobilní Branding stejně jako iProspect s klientem Generali Česká pojišťovna. Cílem kampaně bylo maximalizovat dosah a přivést na web více návštěvníků. Jak agentura postupovala při optimalizaci a jak kampaň dopadla? To zjistíte v naší případovce.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.