Mezi Čechy a Češkami je mnoho inovátorů, kterým záleží na naší planetě a kteří svůj zájem přetvořili do svého podnikání. Firma E.ON od roku 2019 těm nejlepším z nich uděluje ceny v rámci E.ON Energy Globe. V Seznam Brand Studiu jsme v roce 2021 stáli před výzvou zajistit průběh soutěže od představení jednotlivých finalistů až po přenos slavnostního vyhlášení vítězů. Jak se nám ve spolupráci s agenturou Elite Solutions podařilo přivést k předávání cen více diváků než v minulých ročnících?
Inovativní vynálezy si zaslouží být vidět
Celkem v pěti článcích formátu Seznam Native jsme vždy představili duo finalistů z jedné soutěžní kategorie. Zajímaly nás především jejich inovativní projekty a to, jakým jsou přínosem pro životní prostředí a kvalitu života. Čtenáři pak mohli svým hlasem podpořit konkrétního finalistu. Se sbíráním hlasů každému z nich pomáhaly známé osobnosti, které se staly ambasadory inovativních projektů.
Jak jsme měřili úspěch?
V kampani jsme si stanovili tři hlavní cíle. U hlavního webu, který přiblížil vizi a mechaniku celé soutěže a zároveň fungoval jako rozcestník na další obsah, byla metrikou návštěvnost. Také u článků, které představovaly soutěžící v jednotlivých kategoriích, jsme sledovali počet unikátních čtenářů. A v neposlední řadě pro nás byl zásadní metrikou počet diváků slavnostního vyhlášení.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Kampaň běžela tři měsíce s různou intenzitou. Hlavním komunikačním kanálem byly Seznam Zprávy, kde jsme v redakčních článcích živě přenášeli slavnostní vyhlášení. Akce se odehrávaly na třech zajímavých místech v Česku. Každé z nich se zúčastnily stovky návštěvníků, kteří si přišli poslechnout třeba Emmu Smetanu, Matěje Rupperta s Monkey Business nebo Lenku Filipovou. Koncerty spjaté s vyhlášením jsme živě přenášeli na webech Seznamu. Záznam jsme pak umístili i na internetovou televizi Stream.cz a další obsahové weby Seznamu. Kampaň jsme dále podpořili na sociálních sítích i na rádiu Expres FM, a to jak rozhovory s finalisty, tak reklamními spoty.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
- Slavnostní vyhlášení nasbíralo více než 453 000 zhlédnutí. Splnili jsme tak vytyčený cíl, který jsme si nastavili na 450 000 zhlédnutí.
- Interaktivními články, ve kterých jsme představovali finalisty, jsme zaujali téměř 189 000 unikátních čtenářů. Klientovi jsme jich garantovali minimálně 125 000, a tak jsme svůj cíl překonali o 51 %.
- Hranici návštěv hlavního webu, který fungoval i jako rozcestník na další obsah, jsme nastavili na 200 000 unikátních uživatelů. I tuto hranici jsme překonali. Web navštívilo více než 212 000 unikátních čtenářů.
Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.