Sjednocení produktové inzerce na Seznam.cz pomáhá inzerentům k celkovému zvýšení výkonu kampaní. Rozšíření jejího zásahu přispívá nejen ke zvýšení relevantní návštěvnosti webu, ale i k nárůstu konverzního poměru a počtu konverzí.
Jedná se o českou rodinnou firmu, která pro své zákazníky zajišťuje zajímavé a kvalitní zboží do kuchyní a domácností. Na trhu působí od roku 1993 a její prodejní řetězec aktuálně tvoří 109 kamenných prodejen. Zároveň má spuštěné e-shopy jak v Česku, tak na Slovensku.
Agentura:
Kampaně Orionu spravuje brněnská agentura oXyShop, která zajišťuje kompletní podporu digitálního marketingu. Patří mezi nejznámější české tvůrce e-shopů a zároveň dodavatele e-commerce řešení. oXyShop je také ověřenou agenturou pro Seznam.cz a na základě vzájemné spolupráce s konzultantem Seznamu úspěšně zvyšuje výkon Sklik kampaní svých klientů.
Inzerci na Zboží.cz a produktové inzeráty v Skliku využívá e-shop Oriondomacipotreby.cz už 3 roky. Oproti jiným typům kampaní přinášela produktová inzerce klientovi doposud spíše menší obraty. Agentura oXyShop se proto rozhodla využít potenciálu nového pojetí produktové inzerce a od začátku zapracovala na samotné struktuře kampaní ve Zboží.cz.
Agentura zvolila možnost biddování přímo v rozhraní Skliku, kde produktové skupiny rozdělila podle cenových hladin a nejprodávanějších kategorií. Díky tomu měl pak specialista z agentury optimalizaci kampaní plně pod kontrolou. Podle potřeby pak upravoval maximální výši CPC podle výkonu sledovaných produktových skupin tak, aby udržel maximální PNO stanovené klientem.
Porovnání výsledků v Google Analytics
Za období od 1. 10. 2022 do 14. 11. 2022 proběhlo důkladné porovnání výsledků produktové inzerce s minulým rokem. Na Zboží.cz i u produktové inzerce na Seznam.cz došlo ve všech sledovaných výkonnostních ukazatelích k poměrně výraznému nárůstu.
1. Výsledky ze Zboží.cz ve srovnání s rokem 2021
Zajímavý je zejména nárůst počtu konverzí na základě last non-direct click oproti asistovaným konverzím. Znamená to tedy, že daleko více zákazníků dokončí nákup při prokliku na produkt přímo ze Zboží.cz. Najdou totiž relevantní nabídku a už nepotřebují další rozhodovací proces k tomu, aby uskutečnili nákup.
Rok
Návštěvy
Konverzní poměr
Konverze*
Asistované konverze
Inzerce Zboží.cz 2021
4084
6,39 %
261
93
Inzerce Zboží.cz 2022
6167
8,49 %
524
100
*(last non-direct click)
2. Výsledky z produktové inzerce ve vyhledávání na Seznam.cz ve srovnání s rokem 2021
U produktové inzerce ve Vyhledávání na Seznamu výrazně vzrostla návštěvnost webu, a to o 550 %. A počet konverzí se zvýšil o neuvěřitelných 728 %. Jedná se o porovnání výdeje současných Zboží inzerátů oproti původním produktovým inzerátům.
Rok
Návštěvy
Konverzní poměr
Konverze*
Asistované konverze
Produktové inzeráty 2021
470
3,83 %
18
8
Zboží.cz inzeráty 2022
3062
4,86 %
149
28
*(last non-direct click)
Průměrná cena za proklik je přitom v produktové inzerci nyní nižší o 22 %.
Agentuře v optimalizaci kampaní pomohla možnost úpravy nabídek skrze multiplikátory. Report v administraci Zboží.cz totiž nabízí Statistiky zdroje a zařízení, kde se shromažďují důležité informace pro optimalizaci jednotlivých kampaní. Zjistíte tak, jaké zařízení uživatel používá, odkud na daný web přichází, kolik prokliků a za jakou cenu proběhlo nebo jaká byla výše konverze. Díky těmto datům agentura pomocí multiplikátorů upravila nabídky tak, aby dosahovaly co nejlepších výsledků.
Začátkem října jsme agentuře v rámci konzultací doporučili využívat tagování URL pro produktovou inzerci ze Zboží.cz. Jedná se o další užitečný nástroj pro optimalizaci kampaní. Jelikož klient bidduje v rozhraní Skliku, tagování je třeba nastavit přímo v nastavení účtu. V Google Analytics pak můžete rozlišit výdejové plochy, a tím i výsledky ze Zboží.cz a Zboží inzerátů na Seznamu. Agentura tak může vyhodnotit třeba i konverzní položky, protože vidí konkrétní produkt, přes který konverze přišla.
tagování URL pro produktovou inzerci ze Zboží.cz
„Musíme říct, že nás výsledky, které výdej Zboží inzerátů přinesl, příjemně překvapily. Ověřili jsme si, že se jedná o další reklamní kanál, pomocí kterého jsme schopni získávat konverze. Seznam.cz zde udělal kus práce. Aktuálně jsme s výsledky spokojeni my i klient, ale do budoucna budeme určitě dále testovat, jak výkon ještě vylepšit, například pomocí automatických biddovacích nástrojů.“
Případovou studii připravili David Svoboda a Lukáš Lesovský za tým oXyShop, Monika Havelková za tým Seznam.cz.
Být vidět je pro každý e-shop základem úspěchů. A ví to i náš klient decoDoma. Proto jsme společně podnikli několik kroků, kterými jsme během relativně krátké doby výrazně zlepšili dohledatelnost jeho produktů na Zboží.cz. A postup jsme pro vás sepsali do případové studie.
Zajímá vás, jak jsme společně s klientem T.S. Bohemia díky optimalizaci biddingu a klíčových elementů feedu na Zboží.cz dosáhli výrazného zlepšení konverzních výsledků při nízkém PNO? V případové studii se s vámi podělíme o jednotlivé kroky, které jsme v průběhu spolupráce podnikli, i výsledky, kterých jsme dosáhli díky pravidelným úpravám kampaní. Inspirujte se, abyste na Zboží.cz uspěli i vy.
Značka Manutan na Zboží.cz inzeruje přes 70 000 produktů. Výrobce vybavení pro průmyslovou výrobu, sklady, dílny a kanceláře si přál oslovit více relevantních zákazníků. To se podařilo díky zařazení většiny nabídek do kategorií Zboží.cz.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.