Zvyšte své konverze díky Zboží inzerátům jako Orion

12. ledna 2023 Ve spolupráci s:  

Sjednocení produktové inzerce na Seznam.cz pomáhá inzerentům k celkovému zvýšení výkonu kampaní. Rozšíření jejího zásahu přispívá nejen ke zvýšení relevantní návštěvnosti webu, ale i k nárůstu konverzního poměru a počtu konverzí.

O klientovi:

Orion – tvoříme vaši domácnost

Jedná se o českou rodinnou firmu, která pro své zákazníky zajišťuje zajímavé a kvalitní zboží do kuchyní a domácností. Na trhu působí od roku 1993 a její prodejní řetězec aktuálně tvoří 109 kamenných prodejen. Zároveň má spuštěné e-shopy jak v Česku, tak na Slovensku.

Agentura:

Kampaně Orionu spravuje brněnská agentura oXyShop, která zajišťuje kompletní podporu digitálního marketingu. Patří mezi nejznámější české tvůrce e-shopů a zároveň dodavatele e-commerce řešení. oXyShop je také ověřenou agenturou pro Seznam.cz a na základě vzájemné spolupráce s konzultantem Seznamu úspěšně zvyšuje výkon Sklik kampaní svých klientů.

Inzerci na Zboží.cz a produktové inzeráty v Skliku využívá e-shop Oriondomacipotreby.cz už 3 roky. Oproti jiným typům kampaní přinášela produktová inzerce klientovi doposud spíše menší obraty. Agentura oXyShop se proto rozhodla využít potenciálu nového pojetí produktové inzerce a od začátku zapracovala na samotné struktuře kampaní ve Zboží.cz.

Agentura zvolila možnost biddování přímo v rozhraní Skliku, kde produktové skupiny rozdělila podle cenových hladin a nejprodávanějších kategorií. Díky tomu měl pak specialista z agentury optimalizaci kampaní plně pod kontrolou. Podle potřeby pak upravoval maximální výši CPC podle výkonu sledovaných produktových skupin tak, aby udržel maximální PNO stanovené klientem.

Porovnání výsledků v Google Analytics

Za období od 1. 10. 2022 do 14. 11. 2022 proběhlo důkladné porovnání výsledků produktové inzerce s minulým rokem. Na Zboží.cz i u produktové inzerce na Seznam.cz došlo ve všech sledovaných výkonnostních ukazatelích k poměrně výraznému nárůstu.

1. Výsledky ze Zboží.cz ve srovnání s rokem 2021

Zajímavý je zejména nárůst počtu konverzí na základě last non-direct click oproti asistovaným konverzím. Znamená to tedy, že daleko více zákazníků dokončí nákup při prokliku na produkt přímo ze Zboží.cz. Najdou totiž relevantní nabídku a už nepotřebují další rozhodovací proces k tomu, aby uskutečnili nákup.

RokNávštěvyKonverzní
poměr
Konverze*Asistované
konverze
Inzerce Zboží.cz 202140846,39 %26193
Inzerce Zboží.cz 202261678,49 %524100
*(last non-direct click)

2. Výsledky z produktové inzerce ve vyhledávání na Seznam.cz ve srovnání s rokem 2021 

U produktové inzerce ve Vyhledávání na Seznamu výrazně vzrostla návštěvnost webu, a to o 550 %. A počet konverzí se zvýšil o neuvěřitelných 728 %. Jedná se o porovnání výdeje současných Zboží inzerátů oproti původním produktovým inzerátům.

RokNávštěvyKonverzní
poměr
Konverze*Asistované
konverze
Produktové inzeráty 20214703,83 %188
Zboží.cz inzeráty 202230624,86 %14928
*(last non-direct click)

Průměrná cena za proklik je přitom v produktové inzerci nyní nižší o 22 %.

Agentuře v optimalizaci kampaní pomohla možnost úpravy nabídek skrze multiplikátory. Report v administraci Zboží.cz totiž nabízí Statistiky zdroje a zařízení, kde se shromažďují důležité informace pro optimalizaci jednotlivých kampaní. Zjistíte tak, jaké zařízení uživatel používá, odkud na daný web přichází, kolik prokliků a za jakou cenu proběhlo nebo jaká byla výše konverze. Díky těmto datům agentura pomocí multiplikátorů upravila nabídky tak, aby dosahovaly co nejlepších výsledků.

Začátkem října jsme agentuře v rámci konzultací doporučili využívat tagování URL pro produktovou inzerci ze Zboží.cz. Jedná se o další užitečný nástroj pro optimalizaci kampaní. Jelikož klient bidduje v rozhraní Skliku, tagování je třeba nastavit přímo v nastavení účtu. V Google Analytics pak můžete rozlišit výdejové plochy, a tím i výsledky ze Zboží.cz a Zboží inzerátů na Seznamu. Agentura tak může vyhodnotit třeba i konverzní položky, protože vidí konkrétní produkt, přes který konverze přišla.

tagování URL pro produktovou inzerci ze Zboží.cz

„Musíme říct, že nás výsledky, které výdej Zboží inzerátů přinesl, příjemně překvapily. Ověřili jsme si, že se jedná o další reklamní kanál, pomocí kterého jsme schopni získávat konverze. Seznam.cz zde udělal kus práce. Aktuálně jsme s výsledky spokojeni my i klient, ale do budoucna budeme určitě dále testovat, jak výkon ještě vylepšit, například pomocí automatických biddovacích nástrojů.“

Případovou studii připravili David Svoboda a Lukáš Lesovský za tým oXyShop, Monika Havelková za tým Seznam.cz.

Sdílet na sítích