Sjednocení produktové inzerce na Seznam.cz pomáhá inzerentům od léta tohoto roku k celkovému zvýšení výkonu kampaní. Rozšíření jejího zásahu přispívá nejen ke zvýšení relevantní návštěvnosti webu, ale i k nárůstu konverzního poměru a počtu konverzí.
Jedná se o českou rodinnou firmu, která pro své zákazníky zajišťuje zajímavé a kvalitní zboží do kuchyní a domácností. Na trhu působí od roku 1993 a její prodejní řetězec aktuálně tvoří 109 kamenných prodejen. Zároveň má spuštěné e-shopy jak v Česku, tak na Slovensku.
Agentura:
Kampaně Orionu spravuje brněnská agentura oXyShop, která zajišťuje kompletní podporu digitálního marketingu. Patří mezi nejznámější české tvůrce e-shopů a zároveň dodavatele e-commerce řešení. oXyShop je také ověřenou agenturou pro Seznam.cz a na základě vzájemné spolupráce s konzultantem Seznamu úspěšně zvyšuje výkon Sklik kampaní svých klientů.
Inzerci na Zboží.cz a produktové inzeráty v Skliku využívá e-shop Oriondomacipotreby.cz už 3 roky. Oproti jiným typům kampaní přinášela produktová inzerce klientovi doposud spíše menší obraty. Agentura oXyShop se proto rozhodla využít potenciálu nového pojetí produktové inzerce a od začátku zapracovala na samotné struktuře kampaní ve Zboží.cz.
Agentura zvolila možnost biddování přímo v rozhraní Skliku, kde produktové skupiny rozdělila podle cenových hladin a nejprodávanějších kategorií. Díky tomu měl pak specialista z agentury optimalizaci kampaní plně pod kontrolou. Podle potřeby pak upravoval maximální výši CPC podle výkonu sledovaných produktových skupin tak, aby udržel maximální PNO stanovené klientem.
Porovnání výsledků v Google Analytics
Za období od 1. 10. 2022 do 14. 11. 2022 proběhlo důkladné porovnání výsledků produktové inzerce s minulým rokem. Na Zboží.cz i u produktové inzerce na Seznam.cz došlo ve všech sledovaných výkonnostních ukazatelích k poměrně výraznému nárůstu.
1. Výsledky ze Zboží.cz ve srovnání s rokem 2021
Zajímavý je zejména nárůst počtu konverzí na základě last non-direct click oproti asistovaným konverzím. Znamená to tedy, že daleko více zákazníků dokončí nákup při prokliku na produkt přímo ze Zboží.cz. Najdou totiž relevantní nabídku a už nepotřebují další rozhodovací proces k tomu, aby uskutečnili nákup.
Rok
Návštěvy
Konverzní poměr
Konverze*
Asistované konverze
Inzerce Zboží.cz 2021
4084
6,39 %
261
93
Inzerce Zboží.cz 2022
6167
8,49 %
524
100
*(last non-direct click)
2. Výsledky z produktové inzerce ve vyhledávání na Seznam.cz ve srovnání s rokem 2021
U produktové inzerce ve Vyhledávání na Seznamu výrazně vzrostla návštěvnost webu, a to o 550 %. A počet konverzí se zvýšil o neuvěřitelných 728 %. Jedná se o porovnání výdeje současných Zboží inzerátů oproti původním produktovým inzerátům.
Rok
Návštěvy
Konverzní poměr
Konverze*
Asistované konverze
Produktové inzeráty 2021
470
3,83 %
18
8
Zboží.cz inzeráty 2022
3062
4,86 %
149
28
*(last non-direct click)
Průměrná cena za proklik je přitom v produktové inzerci nyní nižší o 22 %.
Agentuře v optimalizaci kampaní pomohla možnost úpravy nabídek skrze multiplikátory. Report v administraci Zboží.cz totiž nabízí Statistiky zdroje a zařízení, kde se shromažďují důležité informace pro optimalizaci jednotlivých kampaní. Zjistíte tak, jaké zařízení uživatel používá, odkud na daný web přichází, kolik prokliků a za jakou cenu proběhlo nebo jaká byla výše konverze. Díky těmto datům agentura pomocí multiplikátorů upravila nabídky tak, aby dosahovaly co nejlepších výsledků.
Začátkem října jsme agentuře v rámci konzultací doporučili využívat tagování URL pro produktovou inzerci ze Zboží.cz. Jedná se o další užitečný nástroj pro optimalizaci kampaní. Jelikož klient bidduje v rozhraní Skliku, tagování je třeba nastavit přímo v nastavení účtu. V Google Analytics pak můžete rozlišit výdejové plochy, a tím i výsledky ze Zboží.cz a Zboží inzerátů na Seznamu. Agentura tak může vyhodnotit třeba i konverzní položky, protože vidí konkrétní produkt, přes který konverze přišla.
tagování URL pro produktovou inzerci ze Zboží.cz
„Musíme říct, že jsme byli velmi příjemně překvapení výsledky, které výdej Zboží inzerátů přinesl. Ověřili jsme si, že se jedná o další reklamní kanál, pomocí kterého jsme schopni získávat konverze. Seznam.cz zde udělal kus práce. Aktuálně jsme s výsledky spokojeni my i klient, ale do budoucna budeme určitě dále testovat, jak výkon ještě vylepšit, například pomocí automatických biddovacích nástrojů.“
Případovou studii připravili David Svoboda a Lukáš Lesovský za tým oXyShop, Monika Havelková za tým Seznam.cz.
Od května máte možnost inzerovat na Zboží.cz a Zboží inzerátech ve vyhledávání na Seznam pomocí rozhraní Skliku. Nyní přinášíme možnost zde nastavit max. CPC i pro jednotlivé nabídky. Jak na to? Připomínáme, že možnost využít k inzerci na Zboží.cz a Zboží inzerátech ve vyhledávání na Seznam je vhodná zejména pro inzerenty, kteří nechtějí nastavovat max. …
Produktové inzeráty Skliku patří minulosti – nově jsme je nahradili Zboží inzeráty. Nezapomeňte si porovnat návratnost investic, zda máte dostatečné CPC pro vyhledávání a zkontrolovat kredit ve vaší Peněžence. Za odměnu vám pak Zboží inzeráty přinesou vyšší objem návštěvnosti. Jak se na změnu připravit, se dozvíte v našem článku.
Do kampaně Zboží.cz lze nově snadno importovat strukturu (sestavy, skupiny, ceny) kampaně produktových inzerátů. Chcete-li využít vlastnosti své kampaně s produktovými inzeráty pro inzerci přes Zboží.cz, stačí kampaň Zboží.cz aktualizovat pomocí importu. Ohlídejte si přitom, aby odpovídal název kampaně a typ kampaně. Přesný postup, jak kampaň importovat, najdete tady.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.