Před rokem jsme do našeho Vyhledávání poprvé nasadili Featured snippety neboli Vybrané úryvky. Od té doby je vylepšujeme tak, aby hledající vždy našli rychlou a co nejpřesnější odpověď. Jaké výhody mohou přinést stránkám, ze kterých čerpají?
Doposud byly Vybrané úryvky tvořeny pouze z české Wikipedie a právě toto chování se nasazením nové aktualizace změní. Nově budete moci ve Vyhledávání potkat Featured snippety i z jiných domén. Pokud na své doméně publikujete kvalitní informační obsah, může se stát, že se ve Featured snippetu objeví i ta vaše.
Jaké jsou výhody Featured snippetů?
Kromě toho, že Featured snippety umožňují uživatelům získat odpověď na jejich dotaz přímo a rychle, z nich mohou plynout i další výhody pro stránky, ze kterých čerpají.
Vyšší proklikovost
Součástí práce na Featured snippetech je i analýza toho, jak na funkcionalitu reagují uživatelé. Zkoumali jsme, co Featured snippety udělaly s proklikovostí jednotlivých stránek. Analyzovali jsme poměr proklikovosti (kolikrát se stránka zobrazila v SERPu vs. kolikrát se na ni kliklo) na vzorku wikipedických stránek před a po nasazení Featured snippetů. Zjistili jsme, že poměr proklikovosti byl u většiny URL po nasazení vyšší.
Je třeba zmínit, že proklikovost Featured snippetu je závislá na povaze dotazu. Pokud mám například dotaz „kdy se otevírá burza“, který se dá odbavit krátkou odpovědí, je pravděpodobnější, že se uživatel odbaví již v SERPu a na konkrétní výsledek už neklikne. Jiná je ale situace u dotazu typu „jak funguje burza“. Odpověď na tento dotaz bude nejspíš rozsáhlá a vzhledem k délce Featured snippetu se takový dotaz přímo v SERPu pravděpodobně odbavit ani nedá.
Lepší pozice v SERPu
Udělali jsme test, kdy jsme výsledek, ze kterého konstruujeme Vybraný úryvek, zároveň přesunuli na první místo. Díky tomu se takové výsledky průměrně posouvaly o dvě pozice výše v SERPu.
Vyšší reputace stránky
Vliv Featured snippetu nemusí být přímočaře měřitelný. Předpoklad je, že text ve Featured snippetu je tou nejlepší odpovědí, která se pro daný dotaz dá ze stránek v SERPu v danou chvíli získat. To znamená, že stránka umístěním ve Vybraném úryvku získá autoritu a uživatelé si její obsah zafixují jako kvalitní. Vybrané úryvky dávají šanci i menším webům, které sice tolik nedbají na SEO, ale obsahují kvalitní informace.
Vizuální odlišení
Díky vizuálnímu odlišení výsledku ve Featured snippetu oproti normálnímu výsledku se zvyšuje pravděpodobnost, že si ho uživatelé všimnou a kliknou na něj. Featured snippet zobrazuje stránku přímo před uživateli. A ti, pokud chtějí zjistit více, si pravděpodobněji vyberou stránku z něj.
Co když Featured snippety ze svých stránek nechci?
Pokud si i přes výše zmíněné výhody nepřejete, aby se Featured snippety z vaší stránky vytvářely, lze toto chování zakázat pomocí speciálního meta tagu. Více se dozvíte v nápovědě v sekci Zákaz tvorby featured snippetů z vašeho webu.
Neustále pracujeme na vylepšování našich Featured snippet modelů a zvyšujeme tak pokrytí této funkcionality. Plánujeme vydávat i různé další typy, například seznamové a tabulkové. Dalším rozšířením potom bude přidání obrázků.
Jednou z funkcí, kterou jsme v uplynulém roce vylepšili pomocí jazykových modelů, byla detekce času v dotazu. Pojďme se podívat na to, proč bychom to měli umět, jaká to má úskalí a jak jsme si s tím poradili.
Reagujeme na rostoucí podíl RSA reklam v importech do Skliku. Dosud byly reklamy ve formátu RSA ignorovány. Od dnešního dne je automaticky převádíme na Sklikem podporované ETA. Jak to funguje? Všechny RSA jsou v importu do Skliku automaticky převáděny na reklamu ve formátu ETA. Z jedné RSA je vytvořena jedna ETA. Systém funguje takto: Importovaná …
Jak víte z našich předchozích článků, dlouhodobě pracujeme na hodnoceních návštěvníků, kterých se nám daří získávat stále více. Právě tyto informace mohou být pro potenciálního zákazníka při výběru produktu nebo služby rozhodující. Vytvoření žebříčků nejlepších firem z daného oboru a lokality je dalším logickým krokem, kterým chceme podnikatelům pomáhat zvyšovat jejich viditelnost a důvěryhodnost. Pojďte se s námi podívat, jak žebříčky v praxi fungují.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.