Vždycky mi dělá strašně dobře, když i malé Česko drtí zahraniční konkurenci. Zase jsme dokázali, že nativní reklama v podobě, kterou děláme my, má úspěch. Na rozdíl od ostatních kombinujeme lépe marketing, kreativitu a novinářský um.
První jarní Brandoviny přinášejí zajímavé kampaně i mezinárodní úspěchy
Každý měsíc v rubrice Brand Studia naleznete mix inspirací a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát se s námi vydejte do světa pohádek, které nám pomohly vytvořit děti a umělá inteligence, nebo zjistěte, jak pracujeme s daty.
Získali jsme 15 nominací v soutěži Native Advertising Awards
Už třetí rok po sobě se účastníme prestižní mezinárodní soutěže Native Advertising Awards, která hodnotí nativní reklamu. Jako jedno z mála českých studií úspěšně měříme své síly se světovými hráči, jako jsou New York Times, BBC nebo CNN. Minulý rok jsme vyhráli titul Studio roku a získali několik dalších ocenění. Na velké konferenci v Kodani jsme pak měli možnost potkat se s největšími jmény ze světa nativní reklamy. Letos jsme obdrželi rekordních 15 nominací napříč všemi kategoriemi za kampaně, které jsme tvořili pro značky Hyundai, Voyo nebo Rajec. O zpětnou vazbu stojíme, a tak se těšíme na výsledky letošního ročníku soutěže, které budou zveřejněny 10. května.
Spojili jsme dětskou představivost s umělou inteligencí a vznikly Pohádky do auta
Co je to imaginace? V kampani pro automobilovou značku Renault jsme se obrátili na skutečné odborníky na představivost, tedy na děti. Navštívili jsme je ve školce, procestovali s nimi Kokořínsko a dozvěděli se, že existují chodící skříňky, geometričtí obři nebo medúzy, které hrají tenis. Postřehy dětí jsme skloubili s nápady, které nám přihrála umělá inteligence. Ryzí představivost se tak potkala s nejmodernější technologií a vzniklo pět Pohádek do auta. Ponořte se do imaginárních světů s námi a pusťte si pohádky, které zdaleka nejsou jen pro děti. Kromě Nativu je najdete i ve všech podcastových aplikacích.
Energie ze slunce a zeleň na střeše: Českou spořitelnu jsme propojili s udržitelným bydlením
Víte, kolik pitné vody spotřebujete za den nebo na co v domácnosti spotřebujete nejvíc energie? Společně s Českou spořitelnou jsme vytvořili projekt, který provedl čtenáře energeticky úsporným bydlením. V Nativu jsme vyzpovídali Jana Staňka, který je znám pod přezdívkou Electro Dad. Přiblížil, jak se mu v udržitelném domě žije. Obsah si nenechalo ujít téměř 80 000 unikátních čtenářů, kteří s článkem strávili v průměru čtyři a půl minuty. Podívejte se na další výsledky, které kampaň přinesla a inspirujte se, jak i vy můžete žít šetrněji k planetě i ke svému rozpočtu.
Co stojí za každou úspěšnou kampaní? Tři otázky pro Standu, našeho Traffic managera
Kampaně Seznam Brand Studia zdaleka nekončí tvorbou textu, fotek nebo videa. Aby se dostaly k publiku, je potřeba tak trochu neviditelná práce. Tu nám přiblíží Standa Tošner, odborník na čísla a tabulky.
Co se skrývá za distribuční kampaní na Seznam Native?
Jakmile vyrobíme obsah, tak se přesouváme k jeho distribuci. Promo kampaň standardně trvá jeden měsíc. Pro poutání využíváme všech možností, které nám široká distribuční síť a jednotlivé služby Seznamu nabízejí. Základem jsou vždy upoutávky na naší hlavní stránce Seznam.cz a Seznam Zprávách. Následně pak distribuci vždy doplňujeme o další pozice dle tématu a zaměření konkrétního Nativu. Každá kampaň je svým způsobem jedinečná a my se v rámci každodenní optimalizace a testování snažíme dosáhnout těch nejlepších výsledků.
Jak postupujete, když kampaň „nejede“?
Seznam Native vzniká na základě letitých zkušeností s tvorbou redakčního a komerčního obsahu. Pokud se nám ale zdá, že potenciál kampaně je vyšší než aktuální výsledky, tak začíná ta pravá výzva v rámci její distribuce – testování nových pozic, nových textací upoutávek nebo i AB testování úpravy v samotném Nativu. Nikdy nejde jen o splnění garancí (ty splníme vždy), ale o nalezení toho správného publika či cílové skupiny, které nám k naplnění cílů kampaně poslouží nejlépe.
Představ si svůj ideální pracovní den. Jak vypadá?
Jsem velký nadšenec do čísel a statistik všeho druhu. Takže mi udělá radost káva, sluchátka a hodně dat, ve kterých se můžu hrabat a hledat souvislosti a cesty, jak z distribuční kampaně vymáčknout maximum. Když se do toho ozve spokojený klient, je to ten největší úspěch. A když navíc změříme prostřednictvím nástroje Seznam Brand Lift reálný efekt kampaně na brand, cítím, že má naše práce smysl.