Lookalike cílení patří do rodiny produktů, které vám pomohou oslovit relevantní zákazníky v době bez cookies. Jednoduše s ním totiž zacílíte na publika, která se svým chováním podobají návštevníkům vašich webových stránek. Pojďme si ho představit podrobněji.
Lookalike cílení, které jsme oficiálně představili 7. června na konferenci Sklik Expert fórum, můžete využívat, pokud na svém webu máte nasazené retargetingové kódy. Umožní vám efektivně oslovit nové relevantní uživatele a rozšířit tak zásah kampaní v obsahové síti Skliku.
Cílení, které využívá pokročilé strojové učení
Lookalike cílení je založené na využití dat, která sbíráte pomocí retargetingových kódů Skliku na vašem webu. Cílení na základě nově vytvořených retargetingových seznamů pomocí pokročilých algoritmů strojového učení vyhledá nové uživatele, kteří vykazují podobné chování jako návštěvníci vašich stránek. Vše přitom jednoduše aktivujete v rozhraní Skliku.
Novinku jsme v posledních měsících vyzkoušeli s certifikovanými a ověřenými agenturami. V rámci testovacího období jsme si ověřili, že je Lookalike cílení vhodné pro všechny klienty, kteří ve svých kampaních přemýšlí nad rámec standardního retargetingu a konverzí měřených last-clickem.
Nové cílení jsme otestovali hned na šesti klientech z různých vertikál. Ve všech případech jsme ho spustili v testu proti klasickému zájmovému nebo in-market cílení a ve stejném časovém období, abychom eliminovali vnější vlivy, jako jsou třeba sezonalita nebo ekonomická situace. Snažili jsme se také, aby publika byla přibližně stejně velká a aby byl u obou cílení rovnoměrný výdej. Do testu jsme šli s hypotézou, že Lookalike cílení bude mít lepší výkon z hlediska proklikovosti a konverzního poměru.
Výsledek? Více prokliků a nižší míra opuštění webu
Z testu agentury Publicis vyplynulo, že Lookalike cílení skutečně může zvýšit proklikovost. Vyšší CTR, konkrétně o 21 %, agentura zaznamenala u pěti ze šesti klientů, a to díky oslovení relevantnějších uživatelů.
Ukázalo se také, že u publik vymodelovaných pomocí Lookalike byla v porovnání se zájmovým cílením nižší míra opuštění webu. Na základě objemu dat z testovacího období ale bohužel nebylo možné vyhodnotit dopad nového cílení na konverzní poměr.
Lookalike jsme testovali napříč obory
Nové cílení jsme testovali s bezmála 150 klienty a více než 20 agenturami, abychom nasbírali zpětnou vazbu a odladili případné mouchy. Mrkněte, jak se nové cílení v testovací fázi osvědčilo třem klientům, kteří působí v různých oblastech.
U klienta nabízejícího prémiové kávovary pro domácnosti, kanceláře i gastronomické provozy bylo cílem kampaně oslovit specifickou cílovou skupinu, kterou je komplikované zasáhnout ostatními typy akvizičního cílení. Lookalike cílení pomohlo cílovku domodelovat tak, že výsledkem bylo dosažení vyšší kvality návštěvnosti webu klienta, což přispívá k růstu povědomí o značce. Návštěvníci, které přivedlo Lookalike cílení, na webu klienta navíc strávili o 57 % času déle než uživatelé oslovení jiným typem cílení.
Klient, který prodává výrobky pro chovatele zvířat, si v rámci kampaně přál podpořit prodeje v hlavní sezóně rozšířením zásahu u stávající cílové skupiny. Lookalike cílení na jeho web přivedlo o 25 % více nových uživatelů a zvýšilo konverzní poměr. Klient tak díky relevantním zákazníkům zaznamenal meziroční nárůst počtu objednávek.
Lookalike cílení jsme testovali také ve spolupráci s klientem, který podniká v cestovním ruchu. Účelem kampaně bylo na jeho web přivést nový a relevantní traffic, a tím proměnit uživatele v zákazníky. Kromě vyšší kvality návštěvnosti namodelovaných publik zaznamenal klient o 15 % vyšší počet asistovaných konverzí.
Věříme, že Lookalike přivede nové zákazníky i vám. A budeme moc rádi za zpětnou vazbu, ve které nám dáte vědět, jak se vám s novým cílením pracuje.
Reklamní systém Sklik začne postupně přecházet na cookies prvních stran neboli 1st party cookies. Ty aktuálně nejsou a ani nebudou blokovány ze strany prohlížečů, a tím inzerentům umožní i v budoucnu efektivně využívat retargeting a přesně doměřovat kampaně.
Abychom vám usnadnili vyhodnocování vašich kampaní, změníme v Skliku výpočet metrik videoreklamy. Zatímco dříve pro nás bylo klíčovým ukazatelem přehrání reklamy do konce, a to bez ohledu na její délku, nově budeme zohledňovat i další interakce s reklamou.
Jedním z vítězů Sklik výzvy se tentokrát stal Tomáš Míka s e-shopem ochutnejorech.cz. A nás zajímalo, jak se výzvy chopil, zda má s cílením na vlastní seznamy zákazníků už nějakou zkušenost a jaký měla výzva efekt na výkon jednotlivých kampaní. Veškerý postup a jeho poznámky k výkonu kampaní nám Tomáš popsal detailně, tak se můžete nechat třeba inspirovat.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.