Nové cílení jsme otestovali hned na šesti klientech z různých vertikál. Ve všech případech jsme ho spustili v testu proti klasickému zájmovému nebo in-market cílení a ve stejném časovém období, abychom eliminovali vnější vlivy, jako jsou třeba sezonalita nebo ekonomická situace. Snažili jsme se také, aby publika byla přibližně stejně velká a aby byl u obou cílení rovnoměrný výdej. Do testu jsme šli s hypotézou, že Lookalike cílení bude mít lepší výkon z hlediska proklikovosti a konverzního poměru.
Získejte nové zákazníky díky Lookalike cílení
Lookalike cílení patří do rodiny produktů, které vám pomohou oslovit relevantní zákazníky v době bez cookies. Jednoduše s ním totiž zacílíte na publika, která se svým chováním podobají návštevníkům vašich webových stránek. Pojďme si ho představit podrobněji.
Lookalike cílení, které jsme oficiálně představili 7. června na konferenci Sklik Expert fórum, můžete využívat, pokud na svém webu máte nasazené retargetingové kódy. Umožní vám efektivně oslovit nové relevantní uživatele a rozšířit tak zásah kampaní v obsahové síti Skliku.
Cílení, které využívá pokročilé strojové učení
Lookalike cílení je založené na využití dat, která sbíráte pomocí retargetingových kódů Skliku na vašem webu. Cílení na základě nově vytvořených retargetingových seznamů pomocí pokročilých algoritmů strojového učení vyhledá nové uživatele, kteří vykazují podobné chování jako návštěvníci vašich stránek. Vše přitom jednoduše aktivujete v rozhraní Skliku.
Novinku jsme v posledních měsících vyzkoušeli s certifikovanými a ověřenými agenturami. V rámci testovacího období jsme si ověřili, že je Lookalike cílení vhodné pro všechny klienty, kteří ve svých kampaních přemýšlí nad rámec standardního retargetingu a konverzí měřených last-clickem.
Výsledek? Více prokliků a nižší míra opuštění webu
Z testu agentury Publicis vyplynulo, že Lookalike cílení skutečně může zvýšit proklikovost. Vyšší CTR, konkrétně o 21 %, agentura zaznamenala u pěti ze šesti klientů, a to díky oslovení relevantnějších uživatelů.
Ukázalo se také, že u publik vymodelovaných pomocí Lookalike byla v porovnání se zájmovým cílením nižší míra opuštění webu. Na základě objemu dat z testovacího období ale bohužel nebylo možné vyhodnotit dopad nového cílení na konverzní poměr.
Lookalike jsme testovali napříč obory
Nové cílení jsme testovali s bezmála 150 klienty a více než 20 agenturami, abychom nasbírali zpětnou vazbu a odladili případné mouchy. Mrkněte, jak se nové cílení v testovací fázi osvědčilo třem klientům, kteří působí v různých oblastech.
- U klienta nabízejícího prémiové kávovary pro domácnosti, kanceláře i gastronomické provozy bylo cílem kampaně oslovit specifickou cílovou skupinu, kterou je komplikované zasáhnout ostatními typy akvizičního cílení. Lookalike cílení pomohlo cílovku domodelovat tak, že výsledkem bylo dosažení vyšší kvality návštěvnosti webu klienta, což přispívá k růstu povědomí o značce. Návštěvníci, které přivedlo Lookalike cílení, na webu klienta navíc strávili o 57 % času déle než uživatelé oslovení jiným typem cílení.
- Klient, který prodává výrobky pro chovatele zvířat, si v rámci kampaně přál podpořit prodeje v hlavní sezóně rozšířením zásahu u stávající cílové skupiny. Lookalike cílení na jeho web přivedlo o 25 % více nových uživatelů a zvýšilo konverzní poměr. Klient tak díky relevantním zákazníkům zaznamenal meziroční nárůst počtu objednávek.
- Lookalike cílení jsme testovali také ve spolupráci s klientem, který podniká v cestovním ruchu. Účelem kampaně bylo na jeho web přivést nový a relevantní traffic, a tím proměnit uživatele v zákazníky. Kromě vyšší kvality návštěvnosti namodelovaných publik zaznamenal klient o 15 % vyšší počet asistovaných konverzí.
Věříme, že Lookalike přivede nové zákazníky i vám. A budeme moc rádi za zpětnou vazbu, ve které nám dáte vědět, jak se vám s novým cílením pracuje.
Za tým Skliku Jakub Novotný & Jan Koutný