V dnešním online světě, kdy se neustále setkáváme s velkým množstvím reklam, je důležité připomínat se uživatelům a pravidelně měřit povědomí o značce, a to i u dobře definovaného cílení. Právě kombinace navazující strategie a měření povědomí přes Seznam Brand Lift pomohla klientovi Konopný Táta k úspěšnosti jeho kampaní. Pojďme se na to podívat.
O značce Konopný Táta
Konopný Táta se zabývá výrobou konopných produktů. Zpočátku se firma zaměřovala pouze na výrobu konopných mastí, postupem času do nabídky zahrnula i další sortiment jako konopné čaje a oleje, CBD oleje a další produkty vyrobené z konopí. Úspěch firmy je založený především na originální technologii, kterou si firma sama vyvíjí a konstruuje. Díky extrakční technologii, neustálému vývoji a pozitivnímu přístupu k práci nabízí firma svým zákazníkům to nejlepší, co je k dispozici.
Cesta ke zviditelnění značky
Hlavním cílem kampaně bylo zvýšení povědomí o značce u cílových skupin a přivedení těchto uživatelů na web klienta. Abychom zvýšili frekvenci zásahu a připomněli se uživatelům, použili jsme v kampani opětovné oslovení s novým navazujícím sdělením. Právě vyšší frekvence zásahu je klíčová pro budování povědomí o značce.
Kampaň přehledně
3 202 047
Zobrazení
712 835
Zásah
4,49
Frekvence
0,78 %
CTR
63,24 %
Vizibilita
82,18 %
Míra zhlédnutí
Tři klíčové segmenty cílení
Klient si v kampani zvolil celkem 3 cílové skupiny:
Starostlivé matky – Ženy, které se zajímají o koupi produktů pro děti jako hračky, kosmetika apod. Sledují pořady pro děti a pohádky na Stream.cz a/nebo navštěvují weby určené pro rodiče.
Senioři řešící své zdraví – Starší osoby, které pravidelně navštěvují weby pro seniory a weby o zdraví. Zajímají se o lékařskou péči a o koupi pomůcek pro seniory a invalidy a/nebo hledají na Firmy.cz domovy pro seniory či lékařské ordinace a pracoviště.
Kožní problémy – Lidé, kteří v našem vyhledávači a na našich interních a externích webech hledají témata týkající se problémů s pokožkou.
Strategie kampaně a využitá kreativa
Kampaň byla rozdělena do dvou fází. V první jsme výše zmíněná publika oslovovali pomocí bannerů, nativními inzeráty a bumpery. Bannery a bumpery plnily funkci představení brandu a zobrazovaly se všem uvedeným publikům. Textace nativních inzerátů byly pak personalizované pro jednotlivé cílové skupiny.
V druhé fázi jsme uživatelům, kteří se setkali s kreativami z první fáze, ukazovali personalizované bumpery. Ty svým obsahem odpovídaly původní cílové skupině.
Nesmírnou výhodou RTB kampaní je totiž možnost využití kampaňových dat. Díky nim jsme schopni sofistikovaně zasáhnout publikum, které mělo nějakou interakci s kampaní. V tomto případě jsme pro znovu oslovení zvolili následující publika:
100% vizibilní banner po dobu minimálně 1 sekundy
Zhlédnuté video
Klik na nativní inzerát
Ukázka jednoho z využitých bumperů
Ukázka kampaňových bannerů
Jak kampaň dopadla?
Při vyhodnocování kampaně jsme využili produkt Seznam Brand Lift. Tento nástroj sbírá zpětnou vazbu od uživatelů prostřednictvím dotazníku a stanovené otázky, která se týká povědomí či zvažování značky, náklonnosti k ní nebo zájmu o nákup. Otázka se zobrazuje dvěma skupinám:
Kontrolní (před kampaní) – skupina, která se s kampaní nesetkala.
Exponovaná – skupina, která byla s kampaní v kontaktu.
Využitý formulář Seznam Brand Lift
Otázku využitou v Brand Liftu jsme mířili na povědomí o konopných mastech klienta. Výsledek ukázal 56% nárůst (10 procentní bodů) povědomí o značce (s určitou úrovní znalosti), což potvrzuje pozitivní vliv RTB kampaní na znalost značky.
Výsledek kampaně předčil očekávání
Výsledky měření ukazují, že se práce s kampaňovými daty vyplatila. Strategie zaměřená na vyšší frekvenci, navazující sdělení a využití personalizovaného sdělení nám pomohla ve vybraných cílových skupinách posílit znalost brandu.
Takto výrazný nárůst úrovně znalosti značky díky displayové kampani představuje velmi nadprůměrný výsledek.
Za tým RTB připravily Libuše Holoubková & Nikola Fořt Levová
Zajímá vás, jak dát světu vědět o přednostech vaší značky? Otestujte Mobilní Branding stejně jako iProspect s klientem Generali Česká pojišťovna. Cílem kampaně bylo maximalizovat dosah a přivést na web více návštěvníků. Jak agentura postupovala při optimalizaci a jak kampaň dopadla? To zjistíte v naší případovce.
Proč je tak důležité měření cross device? V dnešní době využívá každý hned několik zařízení. Na marketérech je, aby co nejefektivněji oslovili zákazníky napříč všemi zařízeními i kanály, a poskytli jim konzistentní a ucelenou komunikaci. Cross device je jedna z technologií, která může tento komplexní přístup k marketingovým strategiím usnadnit, neboť umožňuje identifikovat uživatele napříč …
Jak zjistíte, že se vaše značka dostala do povědomí zákazníků? Se Seznam Brand Liftem vyhodnotíte cíle vaší kampaně a míru zvýšení povědomí o značce. Podívejte se, jak tento nástroj pomohl firmě Hyundai Motors s jejich kampaní Jedeme na Euro. Seznam Brand Lift vám pomůže měřit dopady brandových kampaní na vaše značky. Jde o jednoklikový dotazník, …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.