Konopny_Tata_heroshot_2

Jak kvalitně budovat a měřit značku s RTB a Seznam Brand Lift?

24. července 2023 Ve spolupráci s:  

V dnešním online světě, kdy se neustále setkáváme s velkým množstvím reklam, je důležité připomínat se uživatelům a pravidelně měřit povědomí o značce, a to i u dobře definovaného cílení. Právě kombinace navazující strategie a měření povědomí přes Seznam Brand Lift pomohla klientovi Konopný Táta k úspěšnosti jeho kampaní. Pojďme se na to podívat.

O značce Konopný Táta

Konopný Táta se zabývá výrobou konopných produktů. Zpočátku se firma zaměřovala pouze na výrobu konopných mastí, postupem času do nabídky zahrnula i další sortiment jako konopné čaje a oleje, CBD oleje a další produkty vyrobené z konopí. Úspěch firmy je založený především na originální technologii, kterou si firma sama vyvíjí a konstruuje. Díky extrakční technologii, neustálému vývoji a pozitivnímu přístupu k práci nabízí firma svým zákazníkům to nejlepší, co je k dispozici.

Cesta ke zviditelnění značky

Hlavním cílem kampaně bylo zvýšení povědomí o značce u cílových skupin a přivedení těchto uživatelů na web klienta. Abychom zvýšili frekvenci zásahu a připomněli se uživatelům, použili jsme v kampani opětovné oslovení s novým navazujícím sdělením. Právě vyšší frekvence zásahu je klíčová pro budování povědomí o značce.

Kampaň přehledně
Zobrazení_ikona
3 202 047
Zobrazení
712 835
Zásah
frekvence_ikona
4,49
Frekvence
0,78 %
CTR
vizibilita_ikona
63,24 %
Vizibilita
mira_zhlednuti_ikona
82,18 %
Míra zhlédnutí

Tři klíčové segmenty cílení

Klient si v kampani zvolil celkem 3 cílové skupiny:

  • Starostlivé matky – Ženy, které se zajímají o koupi produktů pro děti jako hračky, kosmetika apod. Sledují pořady pro děti a pohádky na Stream.cz a/nebo navštěvují weby určené pro rodiče.
  • Senioři řešící své zdraví – Starší osoby, které pravidelně navštěvují weby pro seniory a weby o zdraví. Zajímají se o lékařskou péči a o koupi pomůcek pro seniory a invalidy a/nebo hledají na Firmy.cz domovy pro seniory či lékařské ordinace a pracoviště.
  • Kožní problémy – Lidé, kteří v našem vyhledávači a na našich interních a externích webech hledají témata týkající se problémů s pokožkou.

Strategie kampaně a využitá kreativa

Kampaň byla rozdělena do dvou fází. V první jsme výše zmíněná publika oslovovali pomocí bannerů, nativními inzeráty a bumpery. Bannery a bumpery plnily funkci představení brandu a zobrazovaly se všem uvedeným publikům. Textace nativních inzerátů byly pak personalizované pro jednotlivé cílové skupiny. 

V druhé fázi jsme uživatelům, kteří se setkali s kreativami z první fáze, ukazovali personalizované bumpery. Ty svým obsahem odpovídaly původní cílové skupině.

Nesmírnou výhodou RTB kampaní je totiž možnost využití kampaňových dat. Díky nim jsme schopni sofistikovaně zasáhnout publikum, které mělo nějakou interakci s kampaní. V tomto případě jsme pro znovu oslovení zvolili následující publika:

  • 100% vizibilní banner po dobu minimálně 1 sekundy
  • Zhlédnuté video
  • Klik na nativní inzerát

Ukázka jednoho z využitých bumperů

Konopny_Tata_bannery_v2

Ukázka kampaňových bannerů

Jak kampaň dopadla?

Při vyhodnocování kampaně jsme využili produkt Seznam Brand Lift. Tento nástroj sbírá zpětnou vazbu od uživatelů prostřednictvím dotazníku a stanovené otázky, která se týká povědomí či zvažování značky, náklonnosti k ní nebo zájmu o nákup. Otázka se zobrazuje dvěma skupinám:

  • Kontrolní (před kampaní) skupina, která se s kampaní nesetkala.
  • Exponovaná – skupina, která byla s kampaní v kontaktu.
Seznam_Brand_Lift_dotaznik

Využitý formulář Seznam Brand Lift

Otázku využitou v Brand Liftu jsme mířili na povědomí o konopných mastech klienta. Výsledek ukázal 56% nárůst (10 procentní bodů) povědomí o značce (s určitou úrovní znalosti), což potvrzuje pozitivní vliv RTB kampaní na znalost značky.

Konopny_Tata_graf

Výsledek kampaně předčil očekávání

Výsledky měření ukazují, že se práce s kampaňovými daty vyplatila. Strategie zaměřená na vyšší frekvenci, navazující sdělení a využití personalizovaného sdělení nám pomohla ve vybraných cílových skupinách posílit znalost brandu. 

Takto výrazný nárůst úrovně znalosti značky díky displayové kampani představuje velmi nadprůměrný výsledek. 

Za tým RTB připravily Libuše Holoubková & Nikola Fořt Levová

Sdílet na sítích