Dostat se do mysli lidí, kteří rádi chodí na výlety do přírody. To byl cíl aktivační kampaně, na které jsme pracovali se značkou Columbia. Chtěli jsme proto s komunikací být tam, kde lidé tráví spoustu času přímo během túr a výprav. Podívejte se, jak jsme pracovali s Mapy.cz v komplexní kampani S modrou po zelené.
Česko je světovým unikátem ve značení turistických tras. Naším systémem značení se inspirují země po celém světě, od Chorvatska po Brazílii. O značení se u nás stará 1 800 dobrovolníků a jeden profesionální značkař, jehož příběh jsme vyprávěli ve článku Seznam Native. A právě s těmito zajímavostmi jsme chtěli v kampani pracovat stejně jako s insighty o cílové skupině. Tou byli lidé milující turistiku, kteří používají Mapy.cz, rádi se hecují, soutěží a porovnávají svoje výkony. A taky jsou to tak trochu hračičkové.
Proto se základem kampaně stala dvouměsíční výzva, ve které účastníci sbírali nachozené kilometry, a ti nejlepší z nich dostali šanci získat outdoorové vybavení značky Columbia. Stačilo se jen skrze Seznam přihlášení zaregistrovat na mikrostránku smodroupozelene.cz, kterou jsme pro soutěž vytvořili, a vyrazit se zapnutou funkcí Stopař v aplikaci Mapy.cz na výpravu.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Nešlo nám jen o co nejširší zásah, ale i o to, abychom oslovili ty správné lidi. Proto jsme kromě microsite a Nativu pracovali také s bannery, které jsme umístili napříč seznamáckými weby. Uživatele aplikace Mapy.cz jsme oslovili e-mailingem.
Pracovali jsme i na sociálních sítích. Nadšence do pěší turistiky jsme lákali k soutěžení i skrze různé skupiny na Facebooku a na profilech Mapy.cz. Tam jsme také rozjeli výzvu k malování v krajině pomocí trackování trasy ve Stopaři v aplikaci Mapy.cz. Své výtvory – zvířata, rostliny nebo dinosaury – soutěžící postovali v komentářích pod příspěvkem na facebookovém profilu Mapy.cz. Pracovali jsme také s nadšenými turistickými komunitami, jako jsou Hikemates a Klub českých turistů.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Aktivační kampaň přinesla téměř 150 000 nachozených kilometrů a více než 3 500 zaregistrovaných soutěžících. To je 4% konverzní poměr.
Native díky zajímavému obsahu nasbíral více než 6 minut průměrného času.
Mikrostránka získala více než 120 000 zobrazení s průměrným časem delším než 2,5 minuty.
Do kreslení v krajině se zapojilo více než 400 soutěžících. Pod postem s výzvou máme více než 700 komentářů. Zásah na sociálních sítích přesáhl 300 000 uživatelů.
Bannery na obsahových webech Seznamu, v partnerské síti a na serveru Mapy.cz získaly přes 75 milionu impresí.
Měření pomocí nástroje Seznam Brand Lift potvrdilo, že si 72 % lidí spolu s výzvou vybavuje značku Columbia.
Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.