Dostat se do mysli lidí, kteří rádi chodí na výlety do přírody. To byl cíl aktivační kampaně, na které jsme pracovali se značkou Columbia. Chtěli jsme proto s komunikací být tam, kde lidé tráví spoustu času přímo během túr a výprav. Podívejte se, jak jsme pracovali s Mapy.cz v komplexní kampani S modrou po zelené.
Česko je světovým unikátem ve značení turistických tras. Naším systémem značení se inspirují země po celém světě, od Chorvatska po Brazílii. O značení se u nás stará 1 800 dobrovolníků a jeden profesionální značkař, jehož příběh jsme vyprávěli ve článku Seznam Native. A právě s těmito zajímavostmi jsme chtěli v kampani pracovat stejně jako s insighty o cílové skupině. Tou byli lidé milující turistiku, kteří používají Mapy.cz, rádi se hecují, soutěží a porovnávají svoje výkony. A taky jsou to tak trochu hračičkové.
Proto se základem kampaně stala dvouměsíční výzva, ve které účastníci sbírali nachozené kilometry, a ti nejlepší z nich dostali šanci získat outdoorové vybavení značky Columbia. Stačilo se jen skrze Seznam přihlášení zaregistrovat na mikrostránku smodroupozelene.cz, kterou jsme pro soutěž vytvořili, a vyrazit se zapnutou funkcí Stopař v aplikaci Mapy.cz na výpravu.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Nešlo nám jen o co nejširší zásah, ale i o to, abychom oslovili ty správné lidi. Proto jsme kromě microsite a Nativu pracovali také s bannery, které jsme umístili napříč seznamáckými weby. Uživatele aplikace Mapy.cz jsme oslovili e-mailingem.
Pracovali jsme i na sociálních sítích. Nadšence do pěší turistiky jsme lákali k soutěžení i skrze různé skupiny na Facebooku a na profilech Mapy.cz. Tam jsme také rozjeli výzvu k malování v krajině pomocí trackování trasy ve Stopaři v aplikaci Mapy.cz. Své výtvory – zvířata, rostliny nebo dinosaury – soutěžící postovali v komentářích pod příspěvkem na facebookovém profilu Mapy.cz. Pracovali jsme také s nadšenými turistickými komunitami, jako jsou Hikemates a Klub českých turistů.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Aktivační kampaň přinesla téměř 150 000 nachozených kilometrů a více než 3 500 zaregistrovaných soutěžících. To je 4% konverzní poměr.
Native díky zajímavému obsahu nasbíral více než 6 minut průměrného času.
Mikrostránka získala více než 120 000 zobrazení s průměrným časem delším než 2,5 minuty.
Do kreslení v krajině se zapojilo více než 400 soutěžících. Pod postem s výzvou máme více než 700 komentářů. Zásah na sociálních sítích přesáhl 300 000 uživatelů.
Bannery na obsahových webech Seznamu, v partnerské síti a na serveru Mapy.cz získaly přes 75 milionu impresí.
Měření pomocí nástroje Seznam Brand Lift potvrdilo, že si 72 % lidí spolu s výzvou vybavuje značku Columbia.
Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Opět jsme si pro vás v pravidelné rubrice Brand Studia připravili mix inspirací, novinek a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát s námi vyrazíte na cesty a dostanete tip na podcast.
Cílem streamovací platformy Voyo je konkurovat gigantům, jako jsou Netflix, HBO Max nebo Disney+. Proto investuje do vlastní produkce seriálů. Jenže jako platformu s nejkvalitnějším autorským obsahem ji vnímá jen 10 procent populace. To nám vyšlo ve výzkumu, který jsme uskutečnili ještě před spuštěním kampaně. A právě to jsme se rozhodli změnit.
Rakousko je skvělou destinací jak pro milovníky dobrodružství, tak pro lyžaře. S Rakouskou národní turistickou centrálou jsme českým cestovatelům připomněli, jak krásná sousední země je. Na začátku kampaně jsme totiž změřili, že jen 25 % Čechů vnímá Rakousko jako svoji nejoblíbenější destinaci pro zimní dovolenou. A to jsme se rozhodli změnit.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.