Cílem streamovací platformy Voyo je konkurovat gigantům, jako jsou Netflix, HBO Max nebo Disney+. Proto investuje do vlastní produkce seriálů. Jenže jako platformu s nejkvalitnějším autorským obsahem ji vnímá jen 10 procent populace. To nám vyšlo ve výzkumu, který jsme uskutečnili ještě před spuštěním kampaně. A právě to jsme se rozhodli změnit.
V kampani Zakázané pásmo jsme se zaměřili na nově připravovanou minisérii Král Šumavy. Ta vypráví příběh Josefa Hasila, muže, který hlídal hranice mezi Československem, Německem a Rakouskem. Po komunistickém převratu v roce 1948 začal převádět uprchlíky na Západ. Riskoval tak vlastní život, aby Čechoslováci mohli žít ve svobodných zemích.
Protože jsme nechtěli vyprávět stejný příběh jako v seriálu, vytvořili jsme na jeho motivy tajuplnou povídku protkanou interaktivitami. V těch jsme čtenáře několikrát postavili před zapeklitou situaci, ve které svým rozhodnutím ovlivnili, kolika lidem z převáděné skupinky se podaří ve zdraví překročit hranice. Z povídky vzniklo i poutavé audio drama, ve kterém se posluchači přenesli do mrazivé noci na Šumavě.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Povídku i audio jsme umístili na dva weby pod hlavičkou formátu Seznam Native. Audio jsme navíc doplnili sponzorskými vzkazy, a to na začátku a na konci, abychom podpořili vnímání, že obsah posluchačům přináší Voyo.
Kampaň jsme spustili začátkem prosince, v den, kdy Voyo začalo nabízet první epizodu minisérie. Promo běželo celý měsíc, tedy i přes vánoční svátky, kdy má spousta značek mylný dojem, že lidé na internetu netráví mnoho času. My jsme vánoční volno využili a zaznamenali největší denní nárůst v počtu předplatitelů Voyo.
Obsah jsme promovali prostřednictvím Seznam Zpráv a dalších webů Seznamu. Každý večer jsme vydávali upoutávky s textací „Čtení na večer“, což nám přivedlo relevantní uživatele, kteří se do obsahu na dlouho začetli. Zakázané pásmo jsme promovali i na Instagram Stories, kde jsme cílili na fanoušky seriálů a streamovacích platforem. Celkem jsme využili více než 130 variant upoutávek, které jsme v průběhu kampaně optimalizovali s cílem dostat do obsahu relevantní čtenáře a posluchače.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Povídka a audio drama během kampaně nasbíraly více než 140 000 zobrazení. Uživatelé s obsahem strávili v průměru déle než pět minut.
Před kampaní v měření Brand Lift 56 % uživatelů odpovědělo, že minisérii neznají. Po kampani toto číslo kleslo na 32 %. Zároveň výrazně narostl podíl čtenářů, kteří minisérii plánují zhlédnout, a to o 93 %.
Splnili jsme i klíčový cíl, tedy posílení asociace, že platforma Voyo nabízí kvalitní autorský obsah. Před spuštěním kampaně ji tak vnímalo jen 10 % lidí. Po skončení kampaně toto číslo vyrostlo na 23 %.
Kampaň uspěla i v celosvětové konkurenci. Ze soutěže Native Advertising Awards si odvezla dvě zlaté medaile v kategoriích Nejlepší text a Nejlepší design, bronz získala v kategorii Nejkreativnější nativní kampaň.
Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Stará žitná myslivecká je žitný destilát, který se v prostějovské Palírně U Zeleného stromu vyrábí už skoro 180 let. Myslivec na etiketě lahve způsobil, že lidé začali alkohol mylně považovat za bylinný likér. Značka dlouhodobě pracuje na tom, aby toto vnímání změnila a stala se atraktivnější pro lidi napříč všemi generacemi. Jak se nám společně podařilo dostat od myslivce k gentlemanům?
Opět jsme si pro vás v pravidelné rubrice Brand Studia připravili mix inspirací, novinek a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát s námi vyrazíte na cesty a dostanete tip na podcast.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.