Jak jsme diváky přesvědčili, že na Voyo najdou kvalitní seriály

Ivana Eder 1. listopadu 2023  

Cílem streamovací platformy Voyo je konkurovat gigantům, jako jsou Netflix, HBO Max nebo Disney+. Proto investuje do vlastní produkce seriálů. Jenže jako platformu s nejkvalitnějším autorským obsahem ji vnímá jen 10 procent populace. To nám vyšlo ve výzkumu, který jsme uskutečnili ještě před spuštěním kampaně. A právě to jsme se rozhodli změnit.

V kampani Zakázané pásmo jsme se zaměřili na nově připravovanou minisérii Král Šumavy. Ta vypráví příběh Josefa Hasila, muže, který hlídal hranice mezi Československem, Německem a Rakouskem. Po komunistickém převratu v roce 1948 začal převádět uprchlíky na Západ. Riskoval tak vlastní život, aby Čechoslováci mohli žít ve svobodných zemích.

Protože jsme nechtěli vyprávět stejný příběh jako v seriálu, vytvořili jsme na jeho motivy tajuplnou povídku protkanou interaktivitami. V těch jsme čtenáře několikrát postavili před zapeklitou situaci, ve které svým rozhodnutím ovlivnili, kolika lidem z převáděné skupinky se podaří ve zdraví překročit hranice. Z povídky vzniklo i poutavé audio drama, ve kterém se posluchači přenesli do mrazivé noci na Šumavě.

Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?

Povídku i audio jsme umístili na dva weby pod hlavičkou formátu Seznam Native. Audio jsme navíc doplnili sponzorskými vzkazy, a to na začátku a na konci, abychom podpořili vnímání, že obsah posluchačům přináší Voyo.

Kampaň jsme spustili začátkem prosince, v den, kdy Voyo začalo nabízet první epizodu minisérie. Promo běželo celý měsíc, tedy i přes vánoční svátky, kdy má spousta značek mylný dojem, že lidé na internetu netráví mnoho času. My jsme vánoční volno využili a zaznamenali největší denní nárůst v počtu předplatitelů Voyo.

Obsah jsme promovali prostřednictvím Seznam Zpráv a dalších webů Seznamu. Každý večer jsme vydávali upoutávky s textací „Čtení na večer“, což nám přivedlo relevantní uživatele, kteří se do obsahu na dlouho začetli. Zakázané pásmo jsme promovali i na Instagram Stories, kde jsme cílili na fanoušky seriálů a streamovacích platforem. Celkem jsme využili více než 130 variant upoutávek, které jsme v průběhu kampaně optimalizovali s cílem dostat do obsahu relevantní čtenáře a posluchače.

Jaké výsledky kampaň přinesla?

  • Povídka a audio drama během kampaně nasbíraly více než 140 000 zobrazení. Uživatelé s obsahem strávili v průměru déle než pět minut.
  • Před kampaní v měření Brand Lift 56 % uživatelů odpovědělo, že minisérii neznají. Po kampani toto číslo kleslo na 32 %. Zároveň výrazně narostl podíl čtenářů, kteří minisérii plánují zhlédnout, a to o 93 %.
  • Splnili jsme i klíčový cíl, tedy posílení asociace, že platforma Voyo nabízí kvalitní autorský obsah. Před spuštěním kampaně ji tak vnímalo jen 10 % lidí. Po skončení kampaně toto číslo vyrostlo na 23 %.
  • Kampaň uspěla i v celosvětové konkurenci. Ze soutěže Native Advertising Awards si odvezla dvě zlaté medaile v kategoriích Nejlepší text a Nejlepší design, bronz získala v kategorii Nejkreativnější nativní kampaň.

Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.

Sdílet na sítích