Cílem streamovací platformy Voyo je konkurovat gigantům, jako jsou Netflix, HBO Max nebo Disney+. Proto investuje do vlastní produkce seriálů. Jenže jako platformu s nejkvalitnějším autorským obsahem ji vnímá jen 10 procent populace. To nám vyšlo ve výzkumu, který jsme uskutečnili ještě před spuštěním kampaně. A právě to jsme se rozhodli změnit.
V kampani Zakázané pásmo jsme se zaměřili na nově připravovanou minisérii Král Šumavy. Ta vypráví příběh Josefa Hasila, muže, který hlídal hranice mezi Československem, Německem a Rakouskem. Po komunistickém převratu v roce 1948 začal převádět uprchlíky na Západ. Riskoval tak vlastní život, aby Čechoslováci mohli žít ve svobodných zemích.
Protože jsme nechtěli vyprávět stejný příběh jako v seriálu, vytvořili jsme na jeho motivy tajuplnou povídku protkanou interaktivitami. V těch jsme čtenáře několikrát postavili před zapeklitou situaci, ve které svým rozhodnutím ovlivnili, kolika lidem z převáděné skupinky se podaří ve zdraví překročit hranice. Z povídky vzniklo i poutavé audio drama, ve kterém se posluchači přenesli do mrazivé noci na Šumavě.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Povídku i audio jsme umístili na dva weby pod hlavičkou formátu Seznam Native. Audio jsme navíc doplnili sponzorskými vzkazy, a to na začátku a na konci, abychom podpořili vnímání, že obsah posluchačům přináší Voyo.
Kampaň jsme spustili začátkem prosince, v den, kdy Voyo začalo nabízet první epizodu minisérie. Promo běželo celý měsíc, tedy i přes vánoční svátky, kdy má spousta značek mylný dojem, že lidé na internetu netráví mnoho času. My jsme vánoční volno využili a zaznamenali největší denní nárůst v počtu předplatitelů Voyo.
Obsah jsme promovali prostřednictvím Seznam Zpráv a dalších webů Seznamu. Každý večer jsme vydávali upoutávky s textací „Čtení na večer“, což nám přivedlo relevantní uživatele, kteří se do obsahu na dlouho začetli. Zakázané pásmo jsme promovali i na Instagram Stories, kde jsme cílili na fanoušky seriálů a streamovacích platforem. Celkem jsme využili více než 130 variant upoutávek, které jsme v průběhu kampaně optimalizovali s cílem dostat do obsahu relevantní čtenáře a posluchače.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Povídka a audio drama během kampaně nasbíraly více než 140 000 zobrazení. Uživatelé s obsahem strávili v průměru déle než pět minut.
Před kampaní v měření Brand Lift 56 % uživatelů odpovědělo, že minisérii neznají. Po kampani toto číslo kleslo na 32 %. Zároveň výrazně narostl podíl čtenářů, kteří minisérii plánují zhlédnout, a to o 93 %.
Splnili jsme i klíčový cíl, tedy posílení asociace, že platforma Voyo nabízí kvalitní autorský obsah. Před spuštěním kampaně ji tak vnímalo jen 10 % lidí. Po skončení kampaně toto číslo vyrostlo na 23 %.
Kampaň uspěla i v celosvětové konkurenci. Ze soutěže Native Advertising Awards si odvezla dvě zlaté medaile v kategoriích Nejlepší text a Nejlepší design, bronz získala v kategorii Nejkreativnější nativní kampaň.
Ať už chcete promovat službu, nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte, jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Opět jsme si pro vás v pravidelné rubrice Brand Studia připravili mix inspirací, novinek a nejzajímavějších obsahových spoluprací z naší dílny. Tentokrát s námi vyrazíte na cesty a dostanete tip na podcast.
Dostat se do mysli lidí, kteří rádi chodí na výlety do přírody. To byl cíl aktivační kampaně, na které jsme pracovali se značkou Columbia. Chtěli jsme proto s komunikací být tam, kde lidé tráví spoustu času přímo během túr a výprav. Podívejte se, jak jsme pracovali s Mapy.cz v komplexní kampani S modrou po zelené.
Rakousko je skvělou destinací jak pro milovníky dobrodružství, tak pro lyžaře. S Rakouskou národní turistickou centrálou jsme českým cestovatelům připomněli, jak krásná sousední země je. Na začátku kampaně jsme totiž změřili, že jen 25 % Čechů vnímá Rakousko jako svoji nejoblíbenější destinaci pro zimní dovolenou. A to jsme se rozhodli změnit.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.