Ocenění v soutěži a následná propagace prokazatelně pomohly zvýšit důvěru v náš produkt, což se podepsalo na celkovém zájmu o jeho nákup.
Jak v online prostředí podpořit prodej oceněného produktu
Přečtete si, jak Woldoshop ve spolupráci se specialisty ze Seznamu podpořil prodej produktu, který získal cenu redakce v soutěži Kosmetické hvězdy 2022 na Proženy.cz. Vítězný kolagen se objevil jak na bannerech v rámci RTB kampaně, tak i v článku na Super.cz.
Kosmetické hvězdy jsou projektem nejčtenějšího českého lifestylového webu Proženy.cz, kde čtenářky a čtenáři hlasují o svých nejoblíbenějších kosmetických produktech. Devět základních soutěžních kategorií se poté dělí do podkategorií, z nichž každá má svého vítěze. Ve všech podkategoriích se uděluje také prestižní cena redakce.
O klientovi Woldoshop.cz |
Woldoshop je původem německá firma, která se už od roku 2008 zabývá výrobou produktů na podporu zdraví a krásy z těch nejkvalitnějších surovin. Kromě doplňků stravy a kosmetických výrobků najdete v portfoliu značky také čisticí prostředky, které jsou šetrné k přírodě. Všechny produkty mají ověřené složení a certifikace, aby splňovaly náročné požadavky na kvalitu. I díky tomu má Woldoshop statisíce spokojených zákazníků po celém světě. |
Jak dát lidem vědět o oceněném produktu?
Klient se rozhodl v online prostředí podpořit právě Kolagen s kyselinou hyaluronovou, který v rámci Kosmetických hvězd 2022 kladně ohodnotila redakce Proženy.cz. Jaké formáty zvolil a co konkrétně přinesly?
RTB kampaň
V návaznosti na výhru v anketě jsme se s klientem domluvili na spuštění třítýdenní RTB kampaně. Cíl byl jasný – zvýšit povědomí o vítězném kolagenu a přivést potenciální zákazníky na klientův web.
Celkový objem vydaných impresí byl téměř 2 700 000 a kampaň dosáhla nadprůměrné 70% vizibility. Pro Woldoshop jsme vytvořili cílení na míru, které se zaměřovalo na akvizici v kategorii kosmetika a péče o tělo, ale využili jsme i naše další lifestylová cílení.
Aktivita | Vizibilita |
---|---|
Kampaň pro Woldoshop | 70 % |
Kampaně RTB Seznam správy | 59,5 % |
Kampaně na českém RTB trhu | 54 % |
Kampaňové bannery poukazovaly na kvalitu produktu, kterou stvrdilo právě ocenění v rámci Kosmetických hvězd 2022. Na použitou kreativu nejvíce reagovali lidé, kteří navštívili web Kosmetických hvězd. Druhý nejlepší výsledek pak mělo cílení na zájem o kosmetiku a péči o tělo.
Seznam Advertorial na Super.cz
Kolagen jsme podpořili také obsahově, a to pomocí Seznam Advertorialu na oblíbeném portálu Super.cz., kde mezi čtenáři převažují ženy. Text začíná popisem, co je kolagen a proč je pro tělo důležitý, poté následuje představení produktu a jeho vlastností i složení. Článek samozřejmě zmiňuje i prestižní ocenění, které kolagen dostal. A přidává ještě tipy na další cesty, jak zvýšit množství kolagenu v těle.
- Celkové zobrazení článku: 23 985
- Počet unikátních čtenářů: 22 806
- Průměrný čas strávený na článku: 2:56 min.
- Počet přímých prokliků na klientský web: 1 942
- Proklikovost na web klienta: 7,01 %
Co je Seznam Advertorial?
Jedná se o reklamní text publikovaný ve stylu redakčního obsahu. Ideální pro propagaci značky nebo konkrétních produktů. Článek je spjat jen s vaší značkou, bez reklamy okolo nebo pouze s vašimi bannery. Publikujeme na všech službách Seznamu (Seznam Zprávy, Novinky, Proženy, Garáž, Super a Sport) i v tištěném deníku Právo a jeho přílohách.
Advertorial si přečetlo celkem 23 985 čtenářů. Průměrná doba, kterou nad textem strávili, se navíc vyšplhala téměř na tři minuty. Článek u čtenářek Super.cz aktivoval zájem o kolagen, což dokazuje i nadprůměrná míra počtu prokliků z článku na e-shop, která byla 7,01 %. Objem objednávek na e-shopu potvrdil, že téma bylo úspěšné a že formáty, které jsme společně s klientem vybrali, cílovou skupinu skutečně oslovily.
Typ obsahu | Průměrný čas strávený na článku | Proklikovost na klienta |
---|---|---|
Kampaňový článek o kolagenu | 2:56 | 7,01 % |
Celkový průměr článků na Super.cz | 2:16 | 3,08 % |
Spojení RTB a obsahového formátu se osvědčilo
Advertorial na dobře zvolené doméně se zajímavým obsahem představuje efektivní způsob, jak oslovit nové zákazníky, kteří bannerové reklamě nevěnují až takovou pozornost. Vysokou kvalitu obsahu potvrdila průměrná doba, kterou lidé u advertorialu strávili. To, že obsah dokázal čtenářky aktivovat k výkonu, dokazuje nadprůměrná proklikovost na klientův web a vyšší prodeje na e-shopu.
Druhým úspěšným pilířem kampaně byl banner. Ukázalo se, že dobře mířená imprese na ženy se zájmem o kosmetiku může také vést k akvizici a výkonu. Banner jsme zároveň ukázali i čtenářkám advertorialu, a tím se jim opět připomněli a podpořili jejich aktivaci.
Zaujaly vás možnosti RTB kampaní? Přečtěte si, jakých výsledků s nimi naši klienti dosahují.
Za tým RTB a Brand Studio připravili Natálie Svobodová a Miloš Uldrich