Oživte své kampaně díky testování nových formátů a netradičně nastaveným cílům. Agentuře Advisio se podařilo dokázat, že s optimalizací dojdete nejdál a že dynamický banner může e-shopu přinášet zajímavá čísla. Přečtěte si, jak agentura postupovala.
O klientovi Blancheporte:
Blancheporte.cz je zásilkový obchod a e-shop s francouzskou módou s dlouhou tradicí, který nabízí moderní oblečení pro ženy všech tvarů a velikostí. V jeho nabídce ale najdete i pánskou módu, bytový textil a další doplňky do domácnosti.
O agentuře Advisio:
Advisio je ostravská digitální agentura, která už 10 let poskytuje áčkové marketingové služby (nejen) e-shopařům. Klientům radí, jak dosáhnout lepších výsledků díky online marketingu, aby rostlo jak jejich podnikání, tak i tržby. Agentura je dlouhodobým certifikovaným partnerem Sklik, Google, Mergado, Heureka i Meta, což potvrzuje kvalitu nabízených služeb.
Cílem kampaně bylo otestovat nový, dosud nevyužívaný reklamní formát: dynamický banner. Proto jsme se rozhodli zjistit, jestli tento formát inzerce dokážeme naboostovat tak, aby dosahoval skvělých výsledků a bylo možné ho dlouhodobě využívat jako výkonnostní kanál.
Má dynamický banner retenční potenciál?
Každou strategii je potřeba předem pečlivě promyslet. Proto i vám doporučujeme, abyste tento krok nepodcenili. My jsme se na základě vytvořené strategie rozhodli využít dynamický banner nejen jako nástroj akvizice, ale také jsme chtěli otestovat jeho retenční potenciál.
Pro každou produktovou skupinu jsme připravili minimálně tři různé šablony, které se od sebe lišily graficky i textově. Každá šablona byla přizpůsobena dané produktové skupině. Předpokládali jsme, že tímto krokem pravděpodobně dosáhneme vyššího CTR, protože se tak celá produktová skupina bude prezentovat relevantněji.
Dynamický banner pro akviziční kampaň
Všechny kategorie e-shopu jsme rozdělili do reklamních sestav podle produktových skupin a ty do dalších podkategorií. Zároveň jsme zvolili rozdílné cílení pro zásah co nejrelevantnějších publik.
Konverze i ceny prokliků ovlivňuje typ používaného zařízení uživatelem. To je důvod, proč jsme se rozhodli cílit zvlášť na PC a zvlášť na mobil, u kterého jsme nastavili poloviční CPC.
Vyloučili jsme ve všech sestavách návštěvníky dané kategorie, protože na ně cílíme retenčně.
Dynamický banner jako nástroj retence
Pro každou kategorii e-shopu jsme vytvořili publikum návštěvníků, na které jsme zacílili vybranou produktovou skupinu.
Bez optimalizace to nepůjde
Pro efektivní výsledky bylo nutné pravidelně reklamní kampaně optimalizovat. Už po pár dnech bylo zřejmé, že určitým kategoriím se daří více než ostatním. Konkrétně se jednalo o kategorii dámská móda, v pozdější fázi i spodní prádlo a obuv. Proto jsme na tuto situaci rychle zareagovali a vytvořili těmto kategoriím vlastní kampaně.
V systému jsme měli připravený dostatek šablon, ty nejméně efektivní z pohledu dat jsme tedy pozastavili a nechali pouze ty nejvýkonnější.
Dále jsme kampaně optimalizovali takto:
Pravidelně jsme pracovali s CPC na úrovni reklamních sestav.
U výkonných kampaní jsme postupně navyšovali rozpočty, u těch méně výkonných jsme šli opačnou cestou.
Průběžně jsme kontrolovali produktové skupiny včetně feedu.
Výkon jsme sledovali i z pohledu umístění a vylučovali jsme weby, které nesplňovaly naše cíle.
Postupně jsme redukovali počet zobrazení napříč kampaněmi na 5–10 zobrazení.
Péče o kampaně se vyplatila
Díky pravidelné optimalizaci kampaní jsme dosáhli velmi dobrých čísel. I když se nám v prvním měsíci, kdy probíhalo počáteční nastavení a testování kampaní, nedařilo dodržet nastavené KPI, po úpravách a optimalizacích jsme už následující měsíc dosáhli obrovského zlepšení:
Útrata činila 22 458 Kč a tato investice nám přinesla celkovou hodnotu konverze ve výši 144 014 Kč při PNO 15,59 %. Jak ukazují data níže, výrazné zlepšení nastalo také v konverzním poměru, zvýšilo se CTR a dosáhli jsme snížení CPC.
Dynamický banner
Útrata
Prokliky
CTR
CPC
Hodnota konverze
Konverzní poměr
PNO
Před optimalizací
21 758,00 Kč
6 441
0,51 %
3,38 Kč
41 259,00 Kč
0,51 %
52,74 %
Po optimalizaci
22 458,00 Kč
8 544
0,60 %
2,63 Kč
144 014,00 Kč
1,14 %
15,59 %
Dynamický banner Sklik – srovnání
V optimalizaci proto pokračujeme i nadále, PNO plníme a máme i odpověď na dotaz, zda může být dynamický banner výkonnostním kanálem. Ano, může. Stojí za tím hodně práce, ale na blancheporte.cz využití dynamického banneru ke zvyšování celkového výkonu e-shopu nese ovoce.
3 tipy pro lepší výsledky
Jaké postřehy jsme si z kampaně odnesli? Při využití dynamického banneru je důležité nejen jeho správné nastavení, ale především následná optimalizace, která představuje klíč k úspěchu. Jak na to?
Sledujte výkon nejen na úrovni kampaně, ale jděte i hlouběji — až na úroveň produktových skupin. A i zde optimalizujte výkon detailnějším rozdělením.
Kontrolujte, zda vám nějaká produktová skupina nepřebíjí jiné, které kvůli tomu nedostávají prostor oslovit zákazníky.
Testujte všechna možná cílení, která Sklik nabízí. Nikdy nevíte, které z nich v budoucnu zafunguje.
Tip od Advisia: V případě, že tvoříte dynamický banner – ať už akvizičně, nebo retenčně – pro časově omezené akce, využívejte možnost zadat datum ukončení kampaně v jejím nastavení. Předejdete tím případným nepříjemnostem.
Dynamický banner stojí za vyzkoušení
Bojíte se otestovat kampaň s dynamickým bannerem? Vyzkoušejte ho alespoň na retargetingová publika. Začněte například kategorií, kde máte zajímavou marži, super akci nebo je pro vás jednoduše důležitá.
Přizpůsobte dané produktové skupině šablonu, nastavte optimální CPC a dejte kampani alespoň jeden měsíc. V průběhu tohoto měsíce kampaň nezapomeňte optimalizovat jak z pohledu umístění, typu zařízení a dalších výše uvedených možností. Uvidíte, že výsledky se dostaví.
U klienta Blancheporte se ukázalo, že zejména v retargetingu má dynamický banner velký potenciál. A v akvizici i nadále dynamický banner využíváme, a to pro propagaci zajímavých akcí, kdy dokážeme levně oslovit nové zákazníky.
Máte velmi dobře pokryté kampaně ve vyhledávání a hledáte nové cesty, jak být více vidět? Nebo potřebujete zlepšit výkon konkrétních produktů? Otestujte dynamický banner, pro který najdete uplatnění i mimo oblast e-shopů. Mrkněte, jak tento formát využila agentura Vivio agency pro klienta Lázně Travel.
Black Friday je skvělá příležitost pro všechny specialisty, jak na sebe upoutat pozornost. V další Sklik výzvě jsme se proto zaměřili na více odvětví, které podpoří klientovu značku. Tentokrát jsme v ní hodnotili nejen efektivitu, ale i kreativu a kombinaci různých typů cílení. Digitální agentura bV24 se výzvy skvěle chopila, a tak není divu, že se také stala jejím vítězem.
Jedním z vítězů Sklik výzvy se tentokrát stal Tomáš Míka s e-shopem ochutnejorech.cz. A nás zajímalo, jak se výzvy chopil, zda má s cílením na vlastní seznamy zákazníků už nějakou zkušenost a jaký měla výzva efekt na výkon jednotlivých kampaní. Veškerý postup a jeho poznámky k výkonu kampaní nám Tomáš popsal detailně, tak se můžete nechat třeba inspirovat.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.