Testování dynamického banneru. Může se stát novým zdrojem tržeb?

13. prosince 2023 Ve spolupráci s:  

Oživte své kampaně díky testování nových formátů a netradičně nastaveným cílům. Agentuře Advisio se podařilo dokázat, že s optimalizací dojdete nejdál a že dynamický banner může e-shopu přinášet zajímavá čísla. Přečtěte si, jak agentura postupovala.

O klientovi Blancheporte:
Blancheporte.cz je zásilkový obchod a e-shop s francouzskou módou s dlouhou tradicí, který nabízí moderní oblečení pro ženy všech tvarů a velikostí. V jeho nabídce ale najdete i pánskou módu, bytový textil a další doplňky do domácnosti. 
O agentuře Advisio:
Advisio je ostravská digitální agentura, která už 10 let poskytuje áčkové marketingové služby (nejen) e-shopařům. Klientům radí, jak dosáhnout lepších výsledků díky online marketingu, aby rostlo jak jejich podnikání, tak i tržby. Agentura je dlouhodobým certifikovaným partnerem Sklik, Google, Mergado, Heureka i Meta, což potvrzuje kvalitu nabízených služeb.

Cílem kampaně bylo otestovat nový, dosud nevyužívaný reklamní formát: dynamický banner. Proto jsme se rozhodli zjistit, jestli tento formát inzerce dokážeme naboostovat tak, aby dosahoval skvělých výsledků a bylo možné ho dlouhodobě využívat jako výkonnostní kanál.

Má dynamický banner retenční potenciál?

Každou strategii je potřeba předem pečlivě promyslet. Proto i vám doporučujeme, abyste tento krok nepodcenili. My jsme se na základě vytvořené strategie rozhodli využít dynamický banner nejen jako nástroj akvizice, ale také jsme chtěli otestovat jeho retenční potenciál.

Pro každou produktovou skupinu jsme připravili minimálně tři různé šablony, které se od sebe lišily graficky i textově. Každá šablona byla přizpůsobena dané produktové skupině. Předpokládali jsme, že tímto krokem pravděpodobně dosáhneme vyššího CTR, protože se tak celá produktová skupina bude prezentovat relevantněji.

Ukázka dynamického banneru z kampaně
Dynamický banner pro akviziční kampaň
  • Všechny kategorie e-shopu jsme rozdělili do reklamních sestav podle produktových skupin a ty do dalších podkategorií. Zároveň jsme zvolili rozdílné cílení pro zásah co nejrelevantnějších publik.
  • Konverze i ceny prokliků ovlivňuje typ používaného zařízení uživatelem. To je důvod, proč jsme se rozhodli cílit zvlášť na PC a zvlášť na mobil, u kterého jsme nastavili poloviční CPC.
  • Vyloučili jsme ve všech sestavách návštěvníky dané kategorie, protože na ně cílíme retenčně.
Dynamický banner jako nástroj retence
  • Pro každou kategorii e-shopu jsme vytvořili publikum návštěvníků, na které jsme zacílili vybranou produktovou skupinu.

Bez optimalizace to nepůjde

Pro efektivní výsledky bylo nutné pravidelně reklamní kampaně optimalizovat. Už po pár dnech bylo zřejmé, že určitým kategoriím se daří více než ostatním. Konkrétně se jednalo o kategorii dámská móda, v pozdější fázi i spodní prádlo a obuv. Proto jsme na tuto situaci rychle zareagovali a vytvořili těmto kategoriím vlastní kampaně. 

V systému jsme měli připravený dostatek šablon, ty nejméně efektivní z pohledu dat jsme tedy pozastavili a nechali pouze ty nejvýkonnější.

Dále jsme kampaně optimalizovali takto:

  • Pravidelně jsme pracovali s CPC na úrovni reklamních sestav.
  • U výkonných kampaní jsme postupně navyšovali rozpočty, u těch méně výkonných jsme šli opačnou cestou.
  • Průběžně jsme kontrolovali produktové skupiny včetně feedu. 
  • Výkon jsme sledovali i z pohledu umístění a vylučovali jsme weby, které nesplňovaly naše cíle.
  • Postupně jsme redukovali počet zobrazení napříč kampaněmi na 5–10 zobrazení.

Péče o kampaně se vyplatila 

Díky pravidelné optimalizaci kampaní jsme dosáhli velmi dobrých čísel. I když se nám v  prvním měsíci, kdy probíhalo počáteční nastavení a testování kampaní, nedařilo dodržet nastavené KPI, po úpravách a optimalizacích jsme už následující měsíc dosáhli obrovského zlepšení:

  • Útrata činila 22 458 Kč a tato investice nám přinesla celkovou hodnotu konverze ve výši 144 014 Kč při PNO 15,59 %. Jak ukazují data níže, výrazné zlepšení nastalo také v konverzním poměru, zvýšilo se CTR a dosáhli jsme snížení CPC.
Dynamický bannerÚtrataProklikyCTRCPCHodnota konverzeKonverzní poměrPNO
Před optimalizací21 758,00 Kč6 4410,51 %3,38 Kč41 259,00 Kč0,51 %52,74 %
Po optimalizaci22 458,00 Kč8 5440,60 %2,63 Kč144 014,00 Kč1,14 %15,59 %
Dynamický banner Sklik – srovnání

V optimalizaci proto pokračujeme i nadále, PNO plníme a máme i odpověď na dotaz, zda může být dynamický banner výkonnostním kanálem. Ano, může. Stojí za tím hodně práce, ale na blancheporte.cz využití dynamického banneru ke zvyšování celkového výkonu e-shopu nese ovoce.

3 tipy pro lepší výsledky

Jaké postřehy jsme si z kampaně odnesli? Při využití dynamického banneru je důležité nejen jeho správné nastavení, ale především následná optimalizace, která představuje klíč k úspěchu. Jak na to?

  1. Sledujte výkon nejen na úrovni kampaně, ale jděte i hlouběji — až na úroveň produktových skupin. A i zde optimalizujte výkon detailnějším rozdělením.
  2. Kontrolujte, zda vám nějaká produktová skupina nepřebíjí jiné, které kvůli tomu nedostávají prostor oslovit zákazníky.
  3. Testujte všechna možná cílení, která Sklik nabízí. Nikdy nevíte, které z nich v budoucnu zafunguje.

Tip od Advisia: V případě, že tvoříte dynamický banner – ať už akvizičně, nebo retenčně – pro časově omezené akce, využívejte možnost zadat datum ukončení kampaně v jejím nastavení. Předejdete tím případným nepříjemnostem.

Dynamický banner stojí za vyzkoušení

Bojíte se otestovat kampaň s dynamickým bannerem? Vyzkoušejte ho alespoň na retargetingová publika. Začněte například kategorií, kde máte zajímavou marži, super akci nebo je pro vás jednoduše důležitá. 

Přizpůsobte dané produktové skupině šablonu, nastavte optimální CPC a dejte kampani alespoň jeden měsíc. V průběhu tohoto měsíce kampaň nezapomeňte optimalizovat jak z pohledu umístění, typu zařízení a dalších výše uvedených možností. Uvidíte, že výsledky se dostaví.

U klienta Blancheporte se ukázalo, že zejména v retargetingu má dynamický banner velký potenciál. A v akvizici i nadále dynamický banner využíváme, a to pro propagaci zajímavých akcí, kdy dokážeme levně oslovit nové zákazníky.

Za agenturu Advisio Michal Cibulec

Sdílet na sítích