Vrátit Česko na čokoládovou mapu Evropy, to byl cíl kampaně, na které jsme pracovali s Čokoládovnou Janek. Před sto lety bylo totiž Československo třetím největším zpracovatelem kakaových bobů na světě. Komunistický režim však rozkvět čokoládového průmyslu na dlouho pozastavil. Až v roce 2015 se jedna trojice přátel rozhodla Čechům připomenout, jak vypadá poctivá čokoláda. Založili Čokoládovnu Janek, která ručně zpracovává ty nejlepší suroviny.
Čokoládovna Janek je malá rodinná firma z Uherského Brodu. Postupně se vypracovali z malé výrobničky na stabilní a oblíbenou firmu, která vyrábí desítky druhů čokolád, nugát, pralinky a další čokoládové dobroty. V roce 2024 budou navíc otevírat novou výrobní halu. Jak ale rozšířit poptávku po té nejlepší čokoládě po celém Česku?
Spustili jsme dlouhodobou kampaň založenou na nativních článcích a sérii videí. V každém komunikačním kanálu, který jsme navrhli a realizovali, jsme ukazovali lásku k řemeslu, poctivou práci a profesionalitu, se kterou Janek čokoládu dělá. V graficky atraktivním článku formátu Seznam Native nazvaném Sladké české řemeslo jsme čtenáře pustili do výrobny a se zaměstnanci ukázali, jak čokoláda a další pochoutky vznikají.
Součástí komplexní kampaně byly i dva rozhovorové články Seznam Talks přímo s majitelem firmy. V prvním jsme odvyprávěli celý příběh čokoládovny a poprvé představili vizi návratu Česka na čokoládovou mapu Evropy. Druhý článek byl zaměřený na byznysový aspekt podnikání. V něm jsme čtenářům ukázali, proč jsou u Janka zaměstnanci klíčoví a jak jim lidský přístup pomohl i v době krize.
Jako další důkaz, že Janek je firma založená na poctivé výrobě a blízkých vztazích, jsme připravili šestidílný video seriál. V každém z dílů navštívil spolumajitel Čokoládovny Janek jednoho z jejich dodavatelů. Každého, s kým pracuje, zná osobně a s každým ho pojí jiný příběh. Navíc jsme v seriálu mohli ukázat i zajímavé nebo neobvyklé metody spojené s výrobou čokolády.
Jak jsme kampaň dostali mezi lidi?
Hlavním distribučním kanálem nativních článků byl zpravodajský web Seznam Zprávy, který se kromě velké návštěvnosti těší také velké důvěře veřejnosti. To jsme doplnili distribucí na naší nejnavštěvovanější stránce Seznam.cz, dalším zpravodajském webu Novinky.cz a lifestylovém online magazínu Proženy.cz. Na těchto webech jsme využívali desítky různých článkových upoutávek. Doplňkovým kanálem byl facebookový profil Seznam Zpráv. Podobně jsme zajišťovali sledovanost seriálu, kde byla primárním kanálem online streamovací video platforma Stream.cz doplněná o video upoutávky na Seznam.cz.
Jaké výsledky kampaň přinesla?
Více než 190 000 unikátních čtenářů strávilo u článků v průměru 4,5 minuty; téměř 14 % z nich navštívilo e-shop.
Články přinesly neočekávaně vysoké tržby v e-shopu. Firmě Janek se nejen vrátila celá investice do nativní reklamy, ale ještě získala nemalou částku navíc. Jen na přímých konverzích ze tří článků je návratnost 24 %. V případě hlavního Nativu činí dokonce 64 %.
Šestidílný seriál zaznamenal obrovský úspěch a nasbíral více než 1,3 milionu zhlédnutí.
Měření pomocí nástroje Seznam Brand Lift potvrdilo, že kampaň významně zvýšila povědomí o značce o 24 procentních bodů a vnímání kvality o 25 procentních bodů, což znamená, že díky našemu obsahu lidé vnímají Čokoládovnu Janek jako skutečně kvalitní.
Ať už chcete promovat službu nebo produkt, dělejte to zajímavým způsobem. Upoutejte zákazníkovu pozornost a naservírujte mu kvalitní obsah. Nevíte jak na to? V Brand Studiu se nebojíme velkých výzev. Obraťte se na nás a my vám rádi pomůžeme: brandstudio@firma.seznam.cz.
Češi jsou při výběru nového auta docela konzervativní a primárně zvažují značky, se kterými už mají předchozí zkušenost. Automobilka Renault tak v Česku čelí velké výzvě. Ačkoliv jde o značku s velkým renomé, její vozy se u nás neřadí mezi nejvíce prodávané. V kampani k novému modelu Renault Austral jsme se rozhodli to změnit. Vytvořili jsme sérii audio-pohádek do auta a na pomoc jsme si přizvali děti i umělou inteligenci. Jak to dopadlo?
Výsadou CK Kudrna je to, že si její klienti z cest odnáší zážitky na celý život. Abychom splnili cíl kampaně přivést nové zákazníky, rozhodli jsme se cestovatelské zážitky lidem zprostředkovat. Vsadili jsme na Seznam Advertorial, protože jsme potřebovali s obsahem úzce spojit značku. Abychom oslovili kampaní ty, které láká aktivní dovolená, pracovali jsme i s RTB.
Stará žitná myslivecká je žitný destilát, který se v prostějovské Palírně U Zeleného stromu vyrábí už skoro 180 let. Myslivec na etiketě lahve způsobil, že lidé začali alkohol mylně považovat za bylinný likér. Značka dlouhodobě pracuje na tom, aby toto vnímání změnila a stala se atraktivnější pro lidi napříč všemi generacemi. Jak se nám společně podařilo dostat od myslivce k gentlemanům?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.