Seznam.cz otevírá třetí datové centrum a navyšuje kapacitu pro IT zařízení na 6 MW
Veronika Geltner14. května 2024
Česká internetová jednička zprovoznila už třetí vlastní datové centrum. Nová budova byla přistavěna ke stávajícímu datovému centru v Horních Počernicích, které bylo zprovozněno v roce 2015. Realizace trvala přesně rok a uskutečnila se ve spolupráci se společností Metrostav a generálním dodavatelem, firmou Altron.
V současné době tak Seznam.cz disponuje třemi datovými centry – Osaka, Nagoja a Kokura, kde jsou tři datové sály. Zatímco Nagoja a Kokura patří české internetové jedničce, Osaku si pronajímá od společnosti O2. Ve vlastních lokalitách se celkem počítá s příkonem až 6 MW pro IT techniku.
„Jakkoli je Kokura 3 součástí původního datového centra, stavebně i technologicky jde o samostatnou jednotku. Podařilo se nám zde zavést několik inovací, které třeba v teprve rok staré Nagoje nejsou. Výraznou novinkou je, že na jedné napájecí větvi vynecháme UPS a baterie. Plně tak budeme spoléhat na redundanci napájecích zdrojů v IT technice,“ prozrazuje Vlastimil Pečínka, technický ředitel Seznam.cz. Uvedená změna snižuje investiční a provozní náklady a více spoléhá na vlastní vícezdrojové napájení.
Třetí datové centrum myslí na udržitelnost
Tuzemská internetová jednička plní nejen své ekonomické, ale i ekologické strategie. „Hned vedle místnosti s motorgenerátory jsme vybudovali úpravnu vody, která plní stejnou roli jako v DC Nagoja – čerpá vodu z podzemní nádrže, kam ji ukládáme při dešti, upraví její vlastnosti a doručí na střechu do vzduchotechnických jednotek. Ty vodu potřebují jednak k úpravě vlhkosti vzduchu, který ženou na datový sál a tím snižují riziko statické elektřiny, a v létě pak pro snižování teploty nasávaného vzduchu,” vysvětluje princip chlazení Vlastimil Pečínka a dodává: „V rámci větší udržitelnosti jsme upravili systém odtahu teplého vzduchu a plánovaně zvýšili efektivitu regulace tím, že jsme odtahové větráky umístili přímo v tzv. teplých uličkách.Další drobnou inovaci jsme zavedli také v systému distribuce chladného vzduchu. Našim cílem je dosahovat stejných hodnot PUE jako v datovém centru Nagoja.”
Zajímá vás, jak jsme společně s klientem T.S. Bohemia díky optimalizaci biddingu a klíčových elementů feedu na Zboží.cz dosáhli výrazného zlepšení konverzních výsledků při nízkém PNO? V případové studii se s vámi podělíme o jednotlivé kroky, které jsme v průběhu spolupráce podnikli, i výsledky, kterých jsme dosáhli díky pravidelným úpravám kampaní. Inspirujte se, abyste na Zboží.cz uspěli i vy.
Pokud jde o cestování, mají dnes lidé takřka neomezené možnosti. Zájezdy mohou vybírat online i v kamenných pobočkách cestovních kanceláří. Někteří si dovolenou kupují s velkým předstihem, zatímco jiní preferují last minute nabídky. Jak potenciální cestovatele s tak odlišnými preferencemi oslovit? Podívejte se, jak společnosti DERTOUR Group při cílení na relevantní zákazníky pomáhá datová platforma Meiro.
Od září vysílá rádio Expres FM každý všední den od 7 do 10 hodin Expres ráno s Babu Hacsi. Dlouholetá moderátorka rádia Bára Hacsi, kterou posluchači znají spíše jako Babu, přináší se svým týmem do českého éteru kromě výjimečné hudby odlišný způsob přípravy vysílání, které se odráží i ve výsledném poslechu. Jedná se o plánovaný a …
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.