Reklamní systém Sklik začne postupně přecházet na cookies prvních stran neboli 1st party cookies. Ty aktuálně nejsou a ani nebudou blokovány ze strany prohlížečů, a tím inzerentům umožní i v budoucnu efektivně využívat retargeting a přesně doměřovat kampaně.
Přestože z nejnovějších zpráv plyne, že v budoucnu nejspíš nedojde k ukončení podpory cookies třetích stran v nejrozšířenějším prohlížeči Google Chrome, je důležité myslet na potenciál ostatních prohlížečů v čele se Safari od společnosti Apple, které cookies třetích stran už nepodporují. Cookieless prohlížeče mají na našem trhu přibližně 30% zastoupení.
V návaznosti na tuto skutečnost i technologický rozvoj reklamního Skliku a Zboží.cz budou reklamní scripty (retargetingový a konverzní kód) nově pracovat s 1st party cookies. Tento krok je další z logických odpovědí na obecné omezování podpory cookies třetích stran v ostatních prohlížečích.
Jaké jsou typy cookies a k čemu slouží? To zjistíte na našem webu.
Kromě už existujících a slibně adaptovaných nových typů cílení, o které jsme v posledních letech rozšířili možnosti cílení v Skliku, připravujeme také přechod právě na 1st party cookies.
S jakými 1st party cookies bude Sklik pracovat?
Udid – unique domain id
Marketingová cookie, kterou bude Seznam používat jako náhradu za stávající 3rd party sid cookie pro potřeby retargetingu a měření konverzí.
Sid – seznam id
Marketingová cookie, kterou vytváří retargetingový nebo konverzní script. Nabývá hodnoty sid cookie z domény Seznam.cz, kterou si reklamní script bere z parametru sznclid. Ten se získává z prokliku ze služeb Seznamu.
Reklamní script ji vytváří a ukládá pouze v případě souhlasu uživatele a jeho zaslání v podobě hodnoty 1 v poli consent.
Přenáší identitu ze Seznamu přímo na web inzerenta, pomocí které dochází k výdeji retargetingu.
Konverzní script ji umí číst a díky tomu započte konverzi i v době bez cookies.
Sznaiid – seznam ad impression id
Marketingová cookie, kterou vytváří retargetingový nebo konverzní script. Nabývá unikátní hodnoty zobrazení reklamy, na kterou uživatel klikl. Vytváří se z URL: parametru sznaiid.
Reklamní script ji vytváří a ukládá pouze v případě souhlasu uživatele a jeho zaslání v podobě hodnoty 1 v poli consent.
Konverzní script ji umí číst a díky tomu započte konverzi i v době bez cookies.
Je součástí URL po prokliku reklamy a připravena pro server side měření konverzí.
Retargeting může fungovat i na cookieless prohlížečích
Specialisté v Seznamu aktuálně pracují na vývoji pravděpodobnostního modelu, díky němuž bude možné identifikovat prohlížeče napříč weby s použitím 1st party cookies. Tím se zajistí plynulý chod retargetingového cílení a doměření konverzí, jak je známe dnes i na prohlížečích, které už cookies třetích stran nepodporují.
1st party cookies bude systém vytvářet a pracovat s nimi jen v případě, že inzerent správně pracuje s consenty (souhlasy) v retargetingovém a konverzním kódu. Inzerenti, kteří nezajistí patřičné úpravy do 1. 8. 2024, nebudou moci těžit z výhod, které s sebou přinesou nové možnosti pravděpodobnostních modelů identity v retargetingu.
Od srpna bude nutné, aby reklamní kódy v Skliku zahrnovaly parametr consent. Jak na to?
Aby bylo možné retargetingové a konverzní kódy Skliku a Zboží.cz zpracovat, je nezbytné, aby využívaly parametr consent. Ze strany inzerentů je proto třeba, aby si kódy včas upravili.
Lookalike cílení patří do rodiny produktů, které vám pomohou oslovit relevantní zákazníky v době bez cookies. Jednoduše s ním totiž zacílíte na publika, která se svým chováním podobají návštevníkům vašich webových stránek. Pojďme si ho představit podrobněji.
Jedním z vítězů Sklik výzvy se tentokrát stal Tomáš Míka s e-shopem ochutnejorech.cz. A nás zajímalo, jak se výzvy chopil, zda má s cílením na vlastní seznamy zákazníků už nějakou zkušenost a jaký měla výzva efekt na výkon jednotlivých kampaní. Veškerý postup a jeho poznámky k výkonu kampaní nám Tomáš popsal detailně, tak se můžete nechat třeba inspirovat.
V minulých týdnech jsme vylepšili cílení na témata v obsahové síti Skliku. Proč by toto cílení nemělo chybět ve vašich kampaních a jaký má aktuálně zásah?
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.