S klientem Mercedes jsme v agentuře OMD vyzkoušeli nově dostupný formát v Skliku – mobilní Interscroller, který bylo doposud možné nakoupit pouze skrz přímý nákup nebo RTB. Udělalo nám radost, že Seznam rozšířil možnost nákupu tohoto formátu i na nákup v obsahové síti Sklik, a to především proto, že tak pro klienty získáváme možnost nového inventory a cílení. S výsledky jsme zatím spokojeni a těšíme se na rozšíření na více webů v rámci obsahové sítě Sklik.
Interscroller – formát, kterým v mobilu upoutáte pozornost
Nově můžete v kampaních v Skliku sáhnout po novinkovém reklamním formátu. Interscroller je největší mobilní formát, který navíc reaguje na scrollování stránky v mobilu. Samotné reklamní sdělení se nachází v pozadí stránky, kde ho návštěvník scrollováním postupně odkrývá.
Díky svému zpracování upoutá Interscroller mnohem více pozornosti než klasický banner. A jeho výroba je přitom jednoduchá.
S ohledem na vysokou vizibilitu je obzvláště vhodný pro fáze See a Think z frameworku STDC. Samozřejmě ho využijete i pro fáze Do a Care, například pomocí retargetingu. Jde o prémiový formát, který lze použít jako klasický image (banner), HTML5 i externí kód, jehož výsledné zobrazení je interaktivní formou. Fyzicky se jedná o běžný statický obrázek jako u běžných bannerů, ale v tomto případě má rozměry 720×1280 px.
Na rozdíl od běžných rozměrů bannerů, které se zobrazují jednoduše celé, je třeba, aby grafik při výrobě Interscrolleru dodržel pravidla viditelných zón, jejichž přesné rozložení najdete v naší maketě.
Jak Interscroller v Skliku zadáte?
Nový typ reklamy můžete nahrát v obsahových a jednoduchých obsahových kampaních jako standardní banner.
Dále pak postupujete stejně jako při zadávání nového banneru. Interscroller doporučujeme zadávat do nové kampaně, případně do kampaně, ve které už dnes využíváte branding, protože se jedná o prémiový formát, kterému je vhodné věnovat zvláštní pozornost.
Platební model nákupu Interscrolleru
Pro nákup brandového formátu Interscroller doporučujeme nákup výhradně s nastavením kampaně s platbou za tisíc zobrazení (CPT). Důvodem je, že formát se při CPC modelu nebude pravděpodobně zobrazovat, protože nedosáhne minimální nutné ceny za tisíc zobrazení.
Dostupný počet impresí závisí na množství aktuálně běžících reklam ve formátu Interscroller v garantovaných kampaních nebo privátních RTB dealech koupených přes obchodního zástupce Seznamu. I tak ale vyšší cena za tisíc zobrazení zvyšuje pravděpodobnost, že bude reklama vydána. Doporučené CPT je od 70 Kč výše.
Kde se Interscroller zobrazuje?
Oslovit své zákazníky, i ty potenciální, s ním můžete na nejnavštěvovanějších webech českého internetu přímo od Seznamu: Novinky.cz, SeznamZpravy.cz, Super.cz, Sport.cz, Medium.seznam.cz, Garaz.cz, Prozeny.cz. V průběhu následujících týdnů postupně přibydou i další weby z naší partnerské sítě.
Prohlédněte si náhledy umístění přímo na konkrétním portálu:
Jak z Interscrolleru získáte maximum?
- Doporučujeme využít cílení na zájmy uživatelů, díky kterému oslovíte relevantní publikum svých potenciálních zákazníků. Interscroller je možné, stejně jako ostatní typy reklam, kombinovat se všemi dostupnými typy cílení.
- V případě, že je kampaň limitovaná v zobrazeních denním rozpočtem, doporučujeme zpřesnit cílení – např. pomocí zájmů, pohlaví nebo věkové skupiny, které má vaše cílová skupina. Taková cílená reklama vám přinese lepší výsledky než plošná kampaň, která je jen omezená denním rozpočtem.
- V případě kombinace více typů užších cílení (např. sekce novinky.cz/automoto a uživatelé se zájmem o fotbal) může dojít ke znatelnému omezení potenciálních zobrazení.
- Pro Interscroller je možné využít také retargeting stávajících návštěvníků vašeho webu. Pokud například uvádíte nový produkt na trh, můžete pomocí Interscrolleru cíleného na uživatele, kteří váš web navštívili během posledních šesti měsíců, dát vědět formátem, který rozhodně nepřehlédnou.
- V případě retargetingového cílení na vysoce relevantní seznam s menším množstvím uživatelů se nebojte CPT navýšit až o 50 %, abyste měli jistotu, že oslovíte maximum uživatelů z tohoto publika.
Za tým Skliku Jan Brendl