Každý rok pořádáme Seznam studentskou kampaň, soutěž, která studenty vysokých a vyšších odborných škol provede teorií i praxí online marketingu. Účastníci pak své zkušenosti s projektem popisují v krátkých videorozhovorech. Petra Jalovecká, která má v Seznamu na starost HR marketing, se během jejich natáčení seznámila s Anitou a Vaškem – budoucími Seznamáky.
Cesty do Seznamu můžou být všelijaké. Nejvíc nás ale těší, když k nám nastoupí kolega díky osobnímu doporučení nebo pozitivnímu WOM (= Word Of Mouth). Pozitivní reference, osobní zkušenost a navázání vztahu s uchazečem, které vyústí v jeho nástup do firmy, je pro recruitera odměnou, protože se jeho úsilí a pozitivní přístup k lidem proměnil v nového kolegu. A to je případ našich dvou nováčků – Anity a Vaška.
Petro, jak jste se s Anitou a Vaškem poznali?
V rámci Seznam studentské kampaně (SSK), což je soutěž pro studenty, s účastníky každoročně točíme videorozhovory o tom, co se v rámci projektu naučili. Když vstoupíte do učebny a oslovíte studenty, většinou na první dobrou poznáte, kdo se do natáčení videa zapojí. Stoupnout si před kameru a vyšvihnout odpovědi není jednoduché, ale na druhou stranu – proč si to nevyzkoušet? A když tohle nabídnete studentům, obvykle hned vidíte, komu se okamžitě zableskne v očích. Anita a Vašek byli jedni z dobrovolníků.
Jak probíhal networking u natáčení?
Letos se do natáčení zapojili čtyři studenti, se kterými jsme se bavili o práci v Seznamu. Účast v SSK pro ně totiž představuje skvělý výchozí bod, na který mohou ve své začínající kariéře navázat. V pauzách mezi natáčením jsme se dostali i k pracovním vizím, kdy Anita zmiňovala náš Trainee program. Propojily jsme se na LinkedInu a já jsem Anitě poslala odkaz na naše kariérní stránky, aby mohla prozkoumat volné pozice v online marketingu. A o pár měsíců mě čekalo příjemné překvapení – Anitu jsem potkala ve výtahu se seznamáckou jmenovkou během jejího prvního dne v práci.
„Už na vysoké jsem měla jasno – chtěla jsem začít kariéru v české firmě. Výzvy mě baví, a tak jsme se s kamarády rozhodli zapojit do studentské kampaně od Seznamu. Měli jsme skvělé vedení a super atmosféru díky Seznamákům Kubovi a Páje, kteří nás celým předmětem provedli. Projekt mi pomohl objevit směr, kterým bych se chtěla vydat. No a jen měsíc po státnicích jsem úspěšně prošla pohovorem a stala se součástí týmu. Práce, kterou tu dělám, mi dává smysl, baví mě a zároveň mám prostor se pořád učit a rozvíjet.“
–Anita Žáková Specialista Sklik
Podobný scénář proběhl i s Vaškem. Během natáčení jsme dokonce zjistili, že se známe už z vysoké školy ze seznamovacího kurzu pro nováčky. Také jsme se propojili na LinkedInu a bavili se o tom, co člověku, který s kariérou začíná, může práce v Seznamu přinést. Proto mě potěšilo, když jsem se od Anity dozvěděla, že Vašek úspěšně zdolal výběrko a do Seznamu nastupuje další měsíc.
„O Seznamu jsem přemýšlel už delší dobu, protože jsem na něj slyšel spoustu pozitivních ohlasů. Během rozhodování mě o dobré pověsti Seznamu přesvědčil kurz Sklik, který jsem absolvoval v rámci studia na ČZU. Líbilo se mi, že jsme veškeré nabyté znalosti mohli vyzkoušet v praxi. Organizátoři kurzu vytvořili přátelskou atmosféru a byli ochotní cokoliv dovysvětlit. Ohledně nástupu mě nakonec přesvědčil kamarád, který do týmu Sreality.cz nastoupil o pár měsíců dříve.“
– Václav Burka Account Manager Telesales
Jaký vliv má SSK na kariérní cestu uchazeče o práci?
To, že jsou z Anity a Vaška naši kolegové, mě moc potěšilo. Je fajn, že osobní kontakt a přímá motivace od Seznamáků funguje, buduje naše jméno zaměstnavatele a přináší nám skvělé kolegy. Kontakt se studenty během Seznam studentské kampaně nám dlouhodobě pomáhá s náborem našich kolegů. Aktuálně jich máme díky SSK ve firmě 17. Podpora employer brandu pracuje v čase, je možné, že někdy uvítáme kolegy i z předchozích ročníků. A Anitě i Vaškovi přeju hodně úspěchů a věřím, že se jim v Seznamu bude dařit.
„Při studiu na vysoké škole jsem absolvoval první ročník Seznam studentské kampaně, na které jsem nejvíc uvítal možnost praktické výuky. Samozřejmě jsem tehdy netušil, že nakonec budu v Seznamu pracovat. A nejsem jediný – studentským projektem prošlo už přes 400 studentů, a desítky z nich začaly kariéru právě u nás. A další řada lidí i díky praxi v Seznamu působí v mediálních agenturách a na dalších pozicích v marketingu. Díky tomu vím, jak může být praxe při studiu důležitá při startu kariéry. “
V Seznamu fandíme mladým talentům, a proto každoročně pořádáme stáž pro studenty v oblasti online marketingu. Stážisté se u nás naplno zapojují do pracovního procesu, aby zjistili, jestli je pro ně online marketing to pravé. Na dojmy ze stáže jsme se zeptali těch nejpovolanějších – letošních vítězů Seznam.cz studentské kampaně (SSK).
Máme za sebou už 8. ročník vzdělávací soutěže Seznam.cz studentská kampaň pro studenty vysokých a vyšších odborných škol. Zájem ze strany studentů i škol je rok od roku větší – letošního ročníku se ve 25 týmech zúčastnilo celkem 112 studentů ze 6 škol z celého Česka. A týmy, které se utkaly ve finále, byly nebývale vyrovnané.
Je to tady! Startuje už 8. ročník Seznam.cz studentské kampaně, soutěže pro studenty středních a vysokých škol napříč Českem. Jejím cílem je nabídnout studentům nejen teoretické, ale hlavně praktické zkušenosti s reklamním systémem Sklik od české internetové jedničky.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.