Regionální kampaně pracují s malým publikem, a proto musí být vizuálně výrazné. Na mobilech to bývá výzva, ale volba Interscrolleru byla trefa do černého. Agentura se nebála omezeného rozpočtu a využila ho maximálně efektivně.
I s menším rozpočtem lze dělat viditelnou reklamu. Letní regionální kampaň pro Jelínkovu vilu ukázala, že prémiové formáty nejsou jen pro velké hráče. Díky chytře nastavené strategii a optimalizaci přinesl Interscroller vysokou vizibilitu i kvalitní návštěvnost webu.
| O klientovi: Jelínkova vila je historická budova ve Velkém Meziříčí, kde se snoubí hotel, restaurace a minipivovar. Nabízí poctivé pivo Harrach, čerstvé ryby z vlastních říčních tůní a osobní přístup, který hosté oceňují už 20 let. Spojuje tradici, gastronomii i řemeslné pivovarnictví na jednom místě. |
| O agentuře: XART s.r.o. je digitální a reklamní agentura z Velkého Meziříčí. Na trhu působí od roku 2011 a zaměřuje se na komplexní marketing – od tvorby webů, e-shopů a aplikací na míru, přes online reklamu až po tištěnou produkci. Spolupráce s Jelínkovou vilou trvá už od roku 2013, díky čemuž agentura dobře rozumí potřebám klienta i regionálnímu publiku. |
Kampaň nesla název „Stavte se na jedno“ a běžela od května do září 2025. Cílem bylo zvýšit povědomí o restauraci v centru Velkého Meziříčí a o pivu Harrach z vlastního pivovaru. Rozpočet byl v řádech jednotek tisíc korun, což agenturu vedlo k pečlivému výběru formátu i strategie.
Zadání znělo: oslovit regionální publikum výrazně, efektivně a primárně na mobilních zařízeních, odkud lidé často hledají místa k obědu či odpočinku během výletu.
Pro propagaci agentura zvolila prémiový formát Interscroller v rámci sítě Sklik. Důvod byl jasný – vysoká vizibilita, výrazná prezentace a přirozené zobrazení přímo v obsahu stránky. I přes omezený rozpočet šlo díky tomuto formátu dosáhnout výrazného zásahu a vizuálně atraktivního sdělení. Hlavním měřítkem úspěchu byly zobrazení, CTR a návštěvnost webu. Počet reálných návštěvníků restaurace nebylo možné přímo sledovat, kampaň proto vyhodnocovala digitální dopad.
Regionální kampaně pracují s malým publikem, a proto musí být vizuálně výrazné. Na mobilech to bývá výzva, ale volba Interscrolleru byla trefa do černého. Agentura se nebála omezeného rozpočtu a využila ho maximálně efektivně.
Kampaň odstartovala na začátku turistické sezóny v květnu a běžela čtyři měsíce. Zpočátku cílila na šest okresů v okolí Velkého Meziříčí, ale díky průběžné optimalizaci se zacílení zúžilo na tři nejvýkonnější: Žďár nad Sázavou, Jihlavu a Třebíč.
Cílení:
Kampaň byla řízena v CPT modelu, který umožnil hlídat náklady vůči plánovanému rozpočtu.

V průběhu kampaně agentura pracovala s frekvencí zobrazení a testovala, kolikrát denně reklamu uživatelům ukázat. Nejlépe vycházelo nastavení na 3 zobrazení denně, která přinesou dost na zapamatování, ale ne na obtěžování. Postupně vyřazovala méně výkonné zájmy, které přinášely slabší výsledky (např. Letní sporty – obecné a Nápoje – obecné).
Také využila report umístění a odstranila weby s nízkým CTR, aby reklama běžela jen tam, kde měla přínos. Tímto přístupem agentura efektivně využila každou korunu z rozpočtu a udržela vysokou kvalitu zásahu.
Formát Interscrolleru se ukázal jako vhodný právě díky vysoké vizibilitě na mobilech. Pro další kampaně bychom ale doporučili opačný postup u geografického cílení: začít nejprve užším regionem a rozšiřovat ho podle výsledků. V nastavení nám pomohly konzultace v rámci programu Ověření i optimalizační workshopy od Seznamu.
Vzhledem k tomu, že návštěvnost restaurace nebylo možné přímo měřit, byla kampaň vyhodnocena podle online metrik, tedy zobrazení banneru relevantnímu publiku a návštěvnosti webu.
Kampaň běžela v období 22. 5. – 24. 9. 2025 a přinesla následující výsledky:
| Období kampaně | Unikátní uživatelé | Prokliky |
| 1. měsíc | 13 671 | 149 |
| 2. měsíc | 11 698 | 157 |
| 3. měsíc | 10 135 | 144 |
| 4. měsíc | 9 973 | 149 |
Celkem tak kampaň přivedla na web klienta 578 návštěv. Uživatelé z ní se navíc na webu zapojovali o 19 % déle než návštěvníci z jiných zdrojů.
Kampaň splnila stanovené cíle, zajistila vysokou vizibilitu reklamy v cílovém regionu, přivedla relevantní návštěvnost na web a potvrdila, že i s menším rozpočtem se dá dosáhnout silného brandového efektu.
Za agenturu Xart Eliška Sedláčková, za Sklik Monika Havelková