Martin Lohner: Bez pokročilé automatizace se v Seznamu do budoucna neobejdeme

Seznam.cz Vyhledávání je jedním z 6 vyhledávačů na světě, který dokáže konkurovat Googlu. Do další epizody podcastu jsme si pozvali jednoho z produktových manažerů Seznamu, který se věnuje primárně výdeji reklamy do Vyhledávací sítě Skliku. Martin Lohner v rozhovoru s Martinem Jandorou prozradí, jakým výzvám čelí jeho tým nebo jak je náročné snažit se udržet tempo s globálním gigantem.

Martin se stará o to, aby ve výsledcích vyhledávání na Seznamu uživatelé vždy našli relevantní inzeráty. U produktových dotazů dnes mohou narazit na informace, které si inzerent zadává prostřednictvím Zboží.cz nebo jako Produktové inzeráty v Skliku. Martin se svým týmem pracuje na projektu, který by měl do budoucna usnadnit inzerentům zadávání reklamy a lidem nákupní cestu v momentě, kdy už vyhledávají konkrétní produkt.

„Ačkoliv není všechno o penězích, u takovýchto větších projektů se samozřejmě musíme dívat i na finanční přínos. Ten by měl být výrazný a hlavně dlouhodobý,“ říká Martin.

Dlouhodobým směrem, kterým se vývoj ve výdeji reklamy ubírá, je automatizace. V případě Seznamu to není jen buzzword, ale konkrétní projekty. Martinova vize je, že např. online reklama pro e-shopy by mohla vznikat automaticky, jenom ze získané URL adresy. Umělá inteligence by z ní navrhla klíčová slova a doporučené rozpočty. Klient by je jenom schválil, případně zkorigoval.

„Už dnes máme k dispozici obrovské zdroje dat, které využíváme na strojové učení. To nám pomáhá pracovat na zvyšování relevance a tím pádem i proklikovosti daného inzerátu.“

A ačkoliv je objem hledání na Seznamu nižší, než u Googlu, a na strojovém učení pracuje v Seznamu méně lidí, jeho úroveň se může srovnávat s nadnárodní konkurencí.

A co dalšího zazní v podcastu

  • jak funguje projektové řízení v Seznamu a jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých metod
  • jaká je úroveň automatizace ve výdeji reklamy
  • v čem jsou slabiny machine learningu
Sdílet na sítích
Poslouchat nás můžete i na