Marie Kaisrová je senior specialistka RTB v agentuře Taste. V agentuře má na starosti nejen samotné nastavování RTB kampaní, ale i osvětu mezi klienty, prezentování výsledků kampaní a jednání s vydavateli, u kterých se její kampaně publikují. Čím je RTB reklama specifická ve srovnání s jinými typy online reklamy a kam se ubírá vývoj programatické reklamy, prozradila v další epizodě podcastu Nejen o reklamě s Martinem Jandorou.
To, že RTB reklama je svébytnou součástí mediálního mixu vedle dalších reklamních kanálů, už Marie prezentovala i na loňském Sklik Expert Fóru. Jak ale nyní prozradila v podcastu, ještě stále je těžké výkonnostně zaměřeným klientům vysvětlit výhody RTB. A to zejména proto, že ve fázi vyhodnocení není na první pohled vidět přímý dopad na business klienta.
„RTB je nejlepším nástrojem pro brandové a akviziční kampaně. Metriky, kterými ale vyhodnocujeme tento typ kampaní jsou dosah, zobrazení a kliky. U jiných výkonnostních kanálů se ale klient dívá na konverze, tržby a PNO.“
Dlouhodobé opomíjení brandových kampaní se podle Máji ale nevyplácí. Sama se ve svých strategiích snaží dívat na business klienta komplexně a spolu se specialisty na PPC, sociální sítě nebo SEO najít optimální využití těchto kanálů dle cílů klienta.
Skepticky ale vidí faktické propojování jednotlivých systémů. „Není v zájmu Googlu nebo Facebooku se propojovat s jinými systémy. Musely by sdílet své know-how a možnosti cílení za cenu toho, že by jim poklesly tržby.“ V současnosti se tento problém specialisté snaží obejít alespoň na základě vytváření segmentů klientů, které oslovují cross-channel.
A co dalšího v podcastu zazní:
- jaké plochy a formáty bude možné do budoucna nakoupit programaticky,
- jak fungují vztahy mezi klientem, agenturou a vydavatelem,
- kam se ubírá pozice konzultanta online reklamy a jestli je lepší specializovat, se na jeden kanál nebo mít povědomí o všech.