Michal Hadač je manažerem produktových týmu divize Reklamy. V praxi to znamená, že vede 16 lidí, se kterými pracuje na rozvoji současného reklamního systému a také na jeho nové generaci. Jak se jim to daří a na jaké výzvy během své práce naráží, se dozvíte v další části podcastu Nejen o reklamě.
Michal se jako manažer stará o to, aby všichni produktoví manažeři v divizi Reklamy měli dostatečnou znalost a přehled, zároveň musí být schopni reagovat na businessové požadavky a požadavky z trhu. Dohlíží také na to, aby celý reklamní ekosystém fungoval. Jednotlivé týmy se zabývají uživatelským rozhraním, výdejem reklam, statistikou a analytikou.
Zároveň pořád vede jeden z největších projektů v celém Seznamu – vývoj nového reklamního systému. V průběhu letošního roku by už uživatelé a klienti měli dostat k dispozici jeho první verzi. „V novém reklamním systému se snažíme nákup reklamy co nejvíce automatizovat a přiblížit běžnému uživateli, aby si co největší část nákupu reklamy mohl pořídit samoobslužně. Také pracujeme na tom, abychom snížili počet článků v řetězci, které vstupují do procesu zadávání reklamy mezi klientem a Sklikem. Do budoucna tak např. budou moct reklamní agentury vstoupit do klientova účtu Skliku a vložit do něj bannery.“
Jednou z velkých výzev, se kterou se při vývoji nového systému musí Michalovi týmy vypořádat, je postupná změna na trhu s programatickou reklamou, která souvisí s tendencí webových prohlížečů blokovat cookies třetích stran. O části uživatelů, kteří se na webech pohybují tak nemáme v Seznamu informace. To znemožňuje našim klientům efektivně nastavovat cílenou reklamu. „Cookieless situaci se aktuálně intenzivně věnujeme. Podařilo se nám zareagovat flexibilně a rychle. Situaci i nadále pečlivě monitorujeme.“
A co dalšího zazní v podcastu
- jak se dá trh připravit na tak velkou změnu jako je nová generace reklamního systému
- jaké jsou první reakce z trhu na nový chystaný reklamní systém Seznamu
- jak náročné je řídit tým na dálku
- kde všude sedí vývojové týmy Seznamu