Ondřej Kutiš v agentuře Adexpres začínal před 8 lety jako specialista na online a programatické kampaně. Dnes je ředitelem týmu Programmatic a Technology a vede tým 37 lidí. V dalším díle podcastu Nejen o reklamě s Martinem Jandorou rozebrali různé aktuální trendy a buzzwordy, ale i témata spojena s vedením lidí, fungování agentury nebo tím, jak je důležité neuzavírat se vlastních bublinách.
Ondřej Kutiš v podcastu promluvil o tom, že v posledních letech podstatně vzrostlo pochopení pro programatickou reklamu. Více klientů se snaží zařazovat programmatic RTB do svých kampaní, rozvinuly se technologie, automatizace na straně vydavatelů a narůstá také počet impresí nakoupených programaticky, čemuž napomáhá i možnost nakupovat i prémiové formáty.
Světem programatické reklamy hýbou různé trendy. Jeden z nich v Česku odstartoval právě v Adexpresu – spojení RTB a PPC týmů. S odstupem dvou let hodnotí Ondřej toto rozhodnutí pozitivně. Za důležité považuje, že začala mezi týmy fungovat komunikace, sdílení know-how a obecné rozšiřování znalostí o dalších marketingových kanálech a aktivitách.
„Bylo to ale i bolestivé období, ze začátku jsme byli naivní. Každopádně to ale mělo smysl a udělal bych to znovu.“
Dalším trendem, který se často skloňuje, je atribuční modelování, kterým se Ondrovy týmy také zabývaly.
„Atribuční modelování je rozhodně velmi skloňovaným tématem kterým jsme se dlouhou dobu zabývali. Pokud se někdo chce zabývat atribučním modelováním musí se připravit na velmi přísnou sebekázeň, časovou a finanční investici. Pro spoustu lidí může být toto zklamáním, protože atribuce většinou spíše vybízí k dalším otázkám, než že by nám dávala jednoznačnou odpověď.“
A co dalšího v podcastu zazní:
- jak proběhla akvizice agentury Adexpres skupinou Dentsu
- jaké dopady měla korona-krize na fungování agentury
- jak se připravují na cookieless budoucnost