Pavel Bulowski (Meiro): Snažíme se, aby klienti měli svá data pod kontrolou a uměli je použít

Veronika Geltner 13. ledna 2022

Do nové epizody jsme si tentokrát pozvali hosty dva. Pavel Bulowski, spoluzakladatel customer data platformy Meiro, si k sobě přizval Jakuba Novotného, který v Seznamu řeší zejména cílenou reklamu v systémech Sklik, RTB a garantovaném prodeji. Společně s moderátorem Martinem probrali fungování single customer view, úskalí a výhody datové analytiky nebo problematiku sběru souhlasů.

V čem je vaše řešení výjimečné, Pavle?

My jsme nějakou dobu pracovali v datové analytice, vedli jsme takový butik konzultační shop. A jednou se na nás obrátil klient s prosbou o postavení single customer view, to znamená unifikovaný pohled na zákazníka. Po krátké analýze současné situace u dalších klientů jsme zjistili, že průměrné marketingové oddělení dnes využívá desítky nástrojů a platforem, jak zjistit informace o svém zákazníkovi. To je z hlediska propojení a množství dat dost komplikované. My ta data spojujeme, analyzujeme a následně poskytneme zpět.  

Jak s daty vlastně pracujete?

Pracujeme na základě mandátu našeho klienta. Naše kódy jsou nasazené na datových platformách dané značky a v jejím jméně konsolidujeme všechna data, která ve firmě existují. Veškeré poznatky a získané informace o zákaznících integrujeme. My žádná data nevytváříme a rozhodně s nimi neobchodujeme. Klientům doporučujeme, aby si svá data kontrolovali a neodevzdávali je tolika reklamním systémům.
Často značka data vytvoří, odevzdá je velkému reklamnímu hráči a pak si je ještě koupí zpátky, aby je mohli použít.

Pracujete výhradně s Meiro ID, které je postavené na first party cookies?

Z pohledu trackování každého našeho zákazníka ano. Ale dokážeme k tomu ještě navíc přidat jakékoli sebratelné ID, které má klient na svém webu a je použitelné. Typicky třeba Google ID nebo Google Client ID.

Jakub má v Seznamu na starosti projekt týkající se sběru souhlasů. Jaká se projektu daří?

Prosouhlasenost je vyšší, než jsme očekávali. Procento souhlasů pro cílenou reklamu je v současné chvíli zhruba 93 % z těch, co se vyjádří.

Co dalšího Martin s Pavlem a Jakubem probrali?

  • Jak konkrétně vypadá propojení Meira a Seznamu?
  • Jak se bude vyvíjet budoucnost v oblasti práce s daty
  • Data leaks a černý trh s daty
  • Projekt She loves data

Kdo je Pavel Bulowski?
Spoluzakladatel analytického brněnsko-singapurského nástroje Meiro.io stojí za veškerým bezproblémovým provozem a obchodním růstem. Meiro je Customer Data Platform neboli komplexní nástroj umožňující firmám spojovat data o svých zákaznicích, analyzovat je a poskytovat interaktivně přímo lidem v byznysu.

Veronika Geltner

PR specialistka

Sdílet na sítích
Poslouchat nás můžete i na