Pokud máte ve svém účtu v Skliku více klíčových slov, která se mohou spojit s určitým dotazem, tak Sklik v minulosti nevybíral slova primárně podle přesnosti shody, ale podle výše součinu CTR (míra prokliku) a nastavené maximální ceny za proklik.
Tento způsob výběru slov jsme změnili.
Do budoucna se výběr slov z účtu bude provádět tak, že se klíčová slova primárně vyberou podle přesnosti shody, a pouze pokud budou v jednom účtu dvě stejná slova, tak se vezme v úvahu výše součinu CTR a maximální ceny za proklik.
Máte-li například v účtu slova:
hračky
dřevěné hračky
hračky pro děti
Tak se dříve s uživatelským dotazem hračky pro děti
nebo dřevěné hračky
mohlo spojovat slovo hračky
, pokud mělo vyšší součin CTR s maximální nastavenou cenou za proklik, než byl součin konkrétnějších slovních spojení.
Nyní se slovo z účtu vybere tak, jak velí logika — tedy přesnější shoda vždy vyhraje. Přesná shoda (slovo v hranatých závorkách) má přednost před stejným slovem ve frázové shodě (slovo v uvozovkách). Frázová shoda má pak přednost před slovem ve volné shodě (slovo bez uvozovek a závorek).
Pokud máte ve svém účtu jedno slovo nastavené na různé úrovně shod:
[hračky pro děti]
"hračky pro děti"
hračky pro děti
…tak se s dotazem:
hračky pro děti
spojí nejpřesnější slovo [hračky pro děti]
(přesná shoda),
dřevěné hračky pro děti
správně spojí slovo "hračky pro děti"
(frázová shoda),
hračka pro dítě
spojí slovo hračky pro děti
(volná shoda).
Tato nyní provedená změna nemá vliv na jiné inzerenty a na řazení inzerátů. Tím, že nastavíte přesnější shodu, si nijak přímo v řazení inzerátů nepomůžete. Inzeráty se nadále řadí pouze podle součinu CTR slova a nastavené maximální ceny slova. Změna se týká pouze výběru toho, které klíčové slovo z jednoho účtu spustí inzerát (tomuto klíčovému slovu se také započítá zobrazení a případný proklik).
Cílem této změny je umožnit uživatelům lépe optimalizovat inzertní sestavy a ve výsledcích vyhledávání se tak mohou zobrazovat relevantnější inzeráty. V konečném důsledku toto povede k tomu, že na své stránky můžete efektivněji přivést více návštěvníků, kteří hledají přesně to, co nabízíte.
Jirka, Ferda a Yuhů