Před deseti dny začal Seznam testovat kontextové cílení inzerátů reklamního systému Sklik, 16. července bylo testování ukončeno.
Testování kontextového cílení probíhalo od 4. července a to v několika krocích, které bylo možné sledovat ve spodní části článku Sklik testuje kontextové cílení reklam na našem blogu. Během testování, které probíhalo od 4.7. do půlnoci z 15. na 16.7., inzerenti neplatili za prokliky z Obsahové sítě. Uživatelé, kteří přicházeli na webové stránky inzerentů na ně byli přiváděni zdarma. Testování bylo ukončeno a od 16.7. inzerenti platí za prokliky z Obsahové sítě.
Testování se samozřejmě neobešlo bez protahování spuštění některých funkcí. Například nasazování reklam na Novinky.cz a další servery nám trvalo déle než bychom chtěli. Chystáme i další funkce, viz odpovědi na nejčastěji kladené otázky ve spojení s kontextem, které najdete na níže.
Do testování kontextového cílení bylo zapojeno přes 10 000 účtů a od 4. do 15. července jsme na stránky inzerentů zdarma přivedli 480 000 návštěvníků.
Důležité – do 25. července odstraníme ze statistik v administračním rozhraní cenu za prokliky, která byla uskutečněna během testovacího období. Prokliky, zobrazení a konverze pochopitelně zůstanou ve statistikách beze změny. Jde o to, že cena za prokliky během testovacího období nebyla strhávána z Peněženek inzerentů a bude tedy lépe když tyto částky z administračního rozhraní odstraníme před koncem měsíce kdy dochází ke generování různých statistických reportů a my je nechceme zkreslovat.
Nejčastější otázky spojené s kontextovým cílením
- Proč mám ve svém účtu málo prokliků z Obsahové sítě?
- Důvodů může být hned několik.
- Prozatím omezený reklamní prostor Obsahové sítě. Novinky + Super + Sport = jsou sice velké weby, ale nejsou nafukovací a v Skliku je daleko více potenciálních inzerátů k zobrazení než jsou tyto servery schopné uspokojit. Prozatím.
- V používaných reklamních formátech mají šanci jen maximálně první čtyři inzerenti. Pokud jste pátí, tak se váš inzerát nezobrazí.
- Vaše reklama není dostatečně úspěšná ve vyhledávání. Sklik používá pro řazení inzerátů v Obsahové síti CTR z vyhledávání.
- Nesouvisející klíčová slova v sestavě. Nesouvisející klíčová slova mohou v konečném důsledku vést k nízké relevanci ke skupině slov na které je reklama cílena.
- Málo klíčových slov v sestavě, nebo ještě lépe, málo úspěšných slov v sestavě. Kontextová reklama není cílena jen na jedno klíčové slovo, jako ve vyhledávání, ale hned na několik.
- Jak ovlivní CTR z Obsahové sítě řazení reklam ve vyhledávání?
- Nijak – CTR Obsahové sítě nijak neovlivní pozici reklam z vyhledávání.
- Jak ovlivní CTR z vyhledávání CTR z Obsahové sítě?
- Maximálně – CTR z vyhledávání je používáno pro řazení inzerátů v Obsahové síti.
- CTR z Obsahové sítě není v tuto chvíli používáno vůbec k ničemu a na nic nemá vliv. To není samozřejmě trvalý stav. Změna nastane nejdříve na podzim tohoto roku, budeme o ní včas informovat.
- Půjde vypnout reklama na jednotlivých webech v Obsahové síti?
- Ano – tuto funkci plánujeme spustit do konce července.
- Půjde ve statistikách zjistit kolik prokliků mám ze kterého webu?
- Ano – tuto funkci plánujeme spustit do konce srpna.
- Půjde oddělit reklama ve vyhledávání a Obsahové síti?
- Prozatím to nebude možné. Změna nastane nejdříve na podzim tohoto roku, budeme o ní včas informovat.