Pod žhnoucí kapotou Skliku tepe srdce několika desítek lidí, kteří neúnavně buší do klávesnice další a další řádky objektově orientovaného kódu.
Rozhodli jsme se proto pravidelně zviditelňovat větší i menší změny, které několikrát týdně nasazujeme k užívání všem inzerentům. Takový changelog, jak tomu říkají vývojáři. Vítáme vás u prvního dílu – chceme vás informovat, že jsme právě zveřejnili následující změny:
Inzerentské rozhraní
(Upravená tloušťka čar v grafu, viz bod 1.)
- Chytré čáry v grafech – tučnost čar chytře reaguje na délku zobrazeného období a na počet zvolených metrik. Pokud má čára dojem, že období je krátké a vybraných metrik v grafu je málo, tak se zobrazí silnější. V opačném případě tenčí. Také tečky na hranicích jednotlivých období se na čáře zobrazí jen pokud je zobrazované obobí krátké.
- Informační zprávy se nově načítají Ajaxem po načtení stránky, aby tyto informace nebrzdily načítání už tak velkých stránek se statistickými daty. To samé později uděláme i u dalších prvků na stránkách, například u kreditu a podobně.
- Dynamická proměnná v inzerátu – pokud ve vytváření/editaci inzerátu nebo při vytváření kampaně/sestavy použijete dynamickou proměnnou {KeyWord: zástupce}, tak v náhledu na finální podobu inzerátu se tato dynamická proměnná již nezobrazuje a místo ní uvidí inzerent použitý zástupný text. Větší kontrola nad finálním textem inzerátu je určitě prospěšná věc. Copywriteři vědí.
- Sjednotili jsme v celém inzerentském rozhraní chybové hlášky, které se uživateli zobrazují pokud zadává neplatnou cenu za proklik. To platí i pro Max. CPC pro obsah nebo pro cenu za zobrazení a podobně. (Neplatnou cenou je myšlena nižší/vyšší cena než je povolena nebo vložení znaků, které nejsou číslo.)
- Upravili jsme přihlašovací stránku do Skliku i celé administrační rozhraní pro uživatele, kteří používají v prohlížeči rozšíření AdBlock – dříve se jim nezobrazovaly některé inzeráty a měli i další potíže.
- Pokud má uživatel připojený účet, který je hrazen z Peněženky agentury nebo z její zpětné fakturace, tak o tom bude informován v přehledové tabulce Spravovaných účtů ve sloupci Kredit. Takové účty mají často prázdnou Peněženku, přesto se jim inzerce zobrazuje. Absence této informace byla matoucí.
- Editace libovolné Max CPC – na stránce editace cen u klíčových slov a Umístění bude nově u každé položky zobrazena informace o výchozí ceně za proklik u klíčových slov, Umístění a podobně, která je nastavena v sestavě.
- Odkaz u inzerátu se otevírá v novém okně – v přehledové tabulce inzerátů vám kliknutí na cílovou URL inzerátu otevře nové okno. A dokonce lze kliknout nejen na viditelné URL, ale i na inzerát.
- Výchozí záložka v sestavě – nově platí pravidlo, že pokud je kampaň spuštěna pouze do Obsahové sítě a má nastavena zvolená Umístění, tak se po prokliku do detailu sestavy zobrazuje záložka Umístění.
- Kopírování názvu účtu – v inzerentském rozhraní již lze označit a okopírovat účet ve kterém se inzerent nachází. (Teda to muselo dát šílenou práci a přitom taková blbost co? Ale za ten ušetřený čas uživatelů Skliku to stálo.)
Těšíme se s vámi na viděnou u dalšího vysílání z vývojové dílny Skliku.
Za celý tepající tým Skliku sepsal Jirka Chomát.