Nové chování screenshot generátoru

29. října 2013

Nová podoba vyhledávání, kterou jsme experimentálně spustili 17. října 2013, je postavena zejména na větších a aktuálnějších náhledech webových stránek. Tento článek shrnuje aktuální stav a chování screenshot generátoru.

Aktuální infrastruktura

V současné době máme dva nezávislé screenshot generátory. Původní, který se identifikuje jako „screenshot-generator 2.0“ a fotí náhledy stránek (o rozměru 100x75px), které jsou určeny pro responsivní podobu vyhledávání. Pro potřeby nové podoby vyhledávání jsme vytvořili nový screenshotátor, který fotí náhledy stránek o rozměru 320x320px pro výdej na desktopových a tabletových zařízeních. Pro mobilní telefony se fotí náhledy o rozměru 300x150px. Screenshot generátor se pro focení náhledů pro mobilních telefony tváří jako mobilní telefon, na web přistupuje pod jiným useragentem, a snaží se vyfotit mobilní podobu webu. Motivací je nabídnout uživateli takový náhled stránky, na jaký se po prokliku dostane.

Přesnější identifikaci jednotlivých screenshot generátorů jsme popsali v nápovědě. Jsou zde uvedeny aktuální IP adresy a identity useragentů jednotlivých generátorů.

Upozorňujeme, že podstrkávání jiného obsahu či designu screenshot generátoru, než jaký je běžně na URL k dispozici (tzv. cloaking), je považováno za zakázanou optimalizační praktiku a bude postihována.

Častější focení webových stránek

Původně jsme přistupovali na webovou stránku pro získání náhledu pouze jednou. Nyní je možné, že pro vyfocení URL budeme přistupovat k jedné stránce až třikrát (jednou pro původní screenshot generátor, jednou pro nový desktopový generátor, jednou pro nový mobilní generátor). Počet je závislý na četnosti výdeje konkrétních URL v rámci některého ze SERPů. Tuto zátěž chceme v rámci následujících měsíců snížit, a to konsolidací starého a nového screenshot generátoru.

Rychlé focení náhledů

Ne všechny náhledy má smysl fotit do zásoby. Každý den vydáváme velké množství SERPů obsahující URL, které se vydávají téměř ojediněle. Jedná se zejména o URL longtailových dotazů. Responsivní podoba vyhledávání zobrazuje pro tyto URL zástupné náhledy – náhled nadstránky nebo náhled homepage. U nové podoby hledání se snažíme získat náhled stránky v reálném čase. Výkon tohoto instantního screenshot generátoru je omezen, a tak se snažíme vyfotit primárně náhledy umístěné na vyšších pozicích v SERPu.

V současné době stále nový screenshot generátor ladíme. Primárně se zaměřujeme na snížení zátěže focených webů. Pokud máte nějaký podnět či připomínku, dejte nám prosím vědět do diskuse pod článkem.

Sdílet na sítích