Stovky retargetingových seznamů během chvilky? Žádný problém!

28. května 2015

Retargeting je velmi účinným způsobem, jak oslovit uživatele v obsahové síti Sklik. Dosažené výsledky jsme dokonce publikovali v několika případových studiích. Abyste z retargetingu získali maximum, již nejspíš tušíte, že je potřeba zacílit na uživatele přesně. Budete tedy vytvářet retargetingových seznamů velké množství.

Nyní pro vás máme nástroj, který práci s vytvářením většího množství seznamů výrazně usnadní a zrychlí! Všichni inzerenti nyní mohou seznamy hromadně importovat přímo v účtu Skliku z menu „Nástroje / Retargeting„. Standardním formátem souboru je CSV s oddělovačem pomocí tabulátorů, tedy stejný formát, jaký je použit pro importy kampaní a sestav.

V importním souboru lze použít jednoduchou podmínku „URL obsahuje“ nebo „URL neobsahuje“. Tyto podmínky lze mezi sebou řetězit relací typu „nebo“ a skupiny těchto podmínek potom relací typu „a současně“. Počet podmínek není omezen. Maximální počet retargetingových seznamů na účet je omezen hodnotou 10 tisíc. Přesný postup včetně ukázkového souboru naleznete v nápovědě Skliku.

Jak jsme se sami přesvědčili, s využitím importéru retargetingových seznamů můžete mít hotovou rozsáhlou retargetingovou kampaň za 1 hodinu. Věříme, že importér seznamů vám práci s retargetingovými kampaněmi výrazně usnadní a nastavení urychlí.

Jak vytvořit retargetingové produktové kampaně

  1. Pomocí XML feedu vytvoříte v AdWords Editoru kampaň s jednotlivými sestavami a inzeráty s cílovými URL adresami. Zároveň upravíte denní rozpočty a CPC. Pro každý produkt využijete novou sestavu. Při importování XML feedu zvolíte možnost Soubor – Import CSV – Vložit text. Dále vyberete pro sloupce jednotlivé kategorie (tj. kampaň, reklamní sestava atd.).Editor
  2. V Excelu vytvoříte pomocí názvů sestav a cílových URL nový dokument pro import retargetingových seznamů (Retargeting list name). URL adresy produktů použijete jako podmínky seznamu (url contains). Doplníte délku trvání členství (Membership duration), případně popis seznamu (Description). Dokument uložíte jako Text (oddělený tabulátory).
    Např.:

    Retargeting list name Description Membership duration url contains
    AEG F65402VI0P navštívili produkt 14 web.cz/aeg-f65402vi0p
    AEG L87695WD navštívili produkt 14 web.cz/aeg-l87695wd
    Nakoupili 30 dní zákazníci, kteří nakoupili 30 web.cz/objednavka-dokoncena
  3. V Excelu vytvoříte nový dokument pro spárování jednotlivých sestav a retargetingových seznamů.
    • V případě spárování reklamní sestavy a retargetingového seznamu.
      Campaign Ad Group Audience Criterion Type Status
      RTG – Produkty AEG F65402VI0P AEG F65402VI0P active
      RTG – Produkty AEG L87695WD AEG L87695WD active
    • V případě vyloučení seznamu na úrovni kampaně (např. nechci cílit na ty, co již nakoupili).
      Campaign Ad Group Audience Criterion Type Status
      RTG – Pračky Nakoupili 30 dní Campaign Negative

      Pozn. Vyloučení seznamu na úrovni kampaně lze udělat snadno i ručně v rozhraní Sklik.

      Soubor uložíte jako Text (oddělený tabulátory). Po uložení změním koncovku .txt na .csv.

      Upozornění – S hotovým CSV souborem nedoporučujeme před importem do Skliku již manipulovat. Jakákoliv změna může způsobit změnu formátování a tím problémy při importu.

  4. V záložce Nástroje – Retargeting – zvolte možnost Importovat seznamy a nahrajte soubor s retargetingovými seznamy (.txt) (viz. bod 2).
  5. Přes Import kampaní importujte hotovou kampaň (.csv) (viz. bod 1). Následně naimportujte soubor pro spárování (.csv) (viz. bod 3).
  6. Provedete standardní nastavení kampaně – tj. vypnutí vyhledávací sítě, nastavení frekvence zobrazování (nedoporučujeme méně než 10) apod.

Jak jsme zvýšili počet objednávek z retargetingové kampaně o 134 %?

Díky jednoduchému systému nahrávání retargetingových seznamů máte možnost v Skliku snadno využívat produktové retargetingové kampaně. Jaké výsledky mohou kampaně, které oslovují uživatele s cílem přimět jej k dokončení objednávky konkrétních produktů, přinést, se můžete přesvědčit v případové studii společnosti OKAY s.r.o.

Budeme rádi, pokud se s námi o své zkušenosti s touto funkcí podělíte prostřednictvím formuláře zpětné vazby v inzerentském rozhraní.

Další informace o importéru retargetingových seznamů naleznete v naší nápovědě.

Za tým Skliku Tomáš Kovařík, Šárka Janů a David Velechovský

Sdílet na sítích