IKEA Česká republika byla jedním z prvních klientů, kteří si vyzkoušeli interaktivní formáty videoreklamy na Stream.cz. A vyplatilo se jí to. V kampani dosáhla téměř 30 tisíc interakcí se svojí reklamou. Což je výsledek, kterým se mohou pochlubit jedině videoreklamy s využitím rich media prvků. Díky interakcím si také může zadavatel reklamy být jistý, že diváci reklamu skutečně vnímali. Kampaň společnosti IKEA také ukázala, že i produktová profilace videoreklamy umí vzbudit zájem o samotný brand inzerenta. Lidé totiž v této kampani klikali nejen na produkty, ale i na známé logo.
Interaktivní prvky ve videoreklamě na Stream.cz vyzkoušela jako jedna z prvních společnost IKEA Česká republika. Z nabídky sedmi formátů rich médií si vybrala Hotspot. Ten je vhodný pro prezentaci konkrétních produktů, a proto se hodil i ke kampani Kitchen. „Ačkoliv bylo video delší, než je obvyklý průměr videoreklamy na Stream.cz, vyplatilo se to. Už neplatí, že čím méně po divákovi chcete, tím déle u reklamy vydrží. Naopak. Reklamu, která dokáže zapojit další, dříve u reklamy nevyužívané, smysly, si divák pravděpodobně i zapamatuje,“ tvrdí Dušan Gajdoštík, manažer nových médií Seznam.cz. U použitého formátu Hotspot byl totiž divák intuitivně naveden k prozkoumávání obsahu reklamy, případně ke kliknutí. Video samotné se navíc během této interakce vždy zastavilo, proto měl divák internetové televize Stream.cz dostatek času na přijetí jejího sdělení.
To, že využití interaktivních prvků v reklamě funguje, dokazují i výsledky této konkrétní kampaně, které Seznam.cz prezentuje jako case study. Takzvaný Hotspot rate se v tomto konkrétním případě dostal na 5,83 %, tedy na 29 143 interakcí, a engagement rate, který znamená součet interakcí s formátem a prokliky na stránky inzerenta, dosáhl na více než 9,18 %. Podle slov Dušana Gajdoštíka „by zadavatel reklamy ani jednoho z těchto výsledků vůbec nedosáhl, pokud by se pustil do videoreklamy bez využití rich media formátů. Diváci se skutečně zapojili, proto víme, že reklamu vnímali. Navíc, získají-li po takové zkušenosti pocit, že daných několik vteřin před kýženým pořadem neprotrpěli čekáním, bude jejich zkušenost s produkty nebo značkou inzerenta pozitivní. Vyplnil totiž inzertní prostor kvalitním a relevantním obsahem.“CTR, nebo-li míra prokliku na stránky inzerenta, se v kampani Kitchen vyšplhala na více než 3,34 %. Zajímavé na výsledcích je také to, že 0,17 % diváků Stream.cz klikalo i na samotné logo společnosti IKEA. Ačkoliv se jednalo o vyloženě produktovou reklamu, tedy nikoliv o brandovou, značka inzerenta diváky také zaujala.
Spolupráci s IKEA si Seznam.cz pochvaluje. „Jedná se o progresivní společnost, která ráda zkouší nové věci a nebojí se otestovat novinky. Svou roli v tom hraje nejen skvělé personální obsazení na straně klienta, ale i nadnárodní charakter IKEA. Takoví inzerenti jsou na českém trhu průkopníky ve využívání nových reklamních formátů a my se na ně můžeme odkazovat při prezentacích pro nastávající klienty,“ doplňuje Dušan Gajdoštík.
Jak zacílit kampaň, aby byla efektivní a oslovila správnou cílovou skupinu? Přinášíme vám praktické tipy, jak kampaně optimalizovat v období před Velikonoci. Správné cílení vám může přinést nejen zvýšení prodejů, ale také upevnění vztahu se zákazníky.
Po nedávném souhrnu novinek přinášíme přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v únoru tohoto roku. Nově založené kategorie Na Zboží jsme založili nové kategorie. Doporučujeme vám zkontrolovat a upravit CATEGORYTEXT v XML feedu, pokud je váš sortiment pro tyto kategorie relevantní: Zdraví | Doplňky stravy | CBDDomácí …
V polovině roku 2022 jsme na Sauto nasadili novou funkci, která umožňuje zrcadlení nabídek na Sbazar. Zrcadlení tak automaticky přenese inzeráty z profilu na Sauto také na Sbazar. S více než půlročním odstupem jsme se podívali na to, jak si zrcadlení vede.
Zpracování osobních údajů
Za účelem využití služby „Newsletter Seznam.cz” dostupné na internetové adrese (URL) https://blog.seznam.cz (dále jen „Služba“) uživatelem Služby (dále jen „Uživatel“) je společnost Seznam.cz, a.s., IČO 261 68 685, se sídlem Radlická 3294/10, 150 00 Praha 5, provozovatel Služby (dále jen “Provozovatel”) oprávněna zpracovávat osobní údaje Uživatelů (zejména adresné a popisné údaje v rozsahu níže uvedeném), které tito Uživatelé poskytnou Provozovateli v rámci užívání Služby.
Osobní údaje Uživatele budou zpracovány Provozovatelem v nezbytném rozsahu za účelem poskytování Služby, a to zejména za těmito účely:
za účelem zařazení kontaktních údajů do databáze Provozovatelem a za účelem zasílání obchodních nabídek Uživateli ze strany Provozovatele;
za účelem zařazení kontaktních údajů do kontaktů Provozovatele za účelem vzájemné budoucí komunikace Provozovatele a Uživatele.
Takové zpracování osobních údajů je zákonné, jelikož je nezbytné pro splnění smlouvy, na jejímž základě Uživatel užívá Službu, a jejíchž smluvní stranou je Uživatel, jako subjekt osobních údajů.
Provozovatel postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „nařízení“), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákonem č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony s přijetím zákona o zpracování osobních údajů, zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a dalšími právními předpisy upravující ochranu osobních údajů.
Podrobnější informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na internetových stránkách Provozovatele, a to v příslušné sekci.