Interaktivní reklama: Chtít aktivitu po divácích se vyplácí

24. srpna 2015

IKEA Česká republika byla jedním z prvních klientů, kteří si vyzkoušeli interaktivní formáty videoreklamy na Stream.cz. A vyplatilo se jí to. V kampani dosáhla téměř 30 tisíc interakcí se svojí reklamou. Což je výsledek, kterým se mohou pochlubit jedině videoreklamy s využitím rich media prvků. Díky interakcím si také může zadavatel reklamy být jistý, že diváci reklamu skutečně vnímali. Kampaň společnosti IKEA také ukázala, že i produktová profilace videoreklamy umí vzbudit zájem o samotný brand inzerenta. Lidé totiž v této kampani klikali nejen na produkty, ale i na známé logo.

Interaktivní prvky ve videoreklamě na Stream.cz vyzkoušela jako jedna z prvních společnost IKEA Česká republika. Z nabídky sedmi formátů rich médií si vybrala Hotspot. Ten je vhodný pro prezentaci konkrétních produktů, a proto se hodil i ke kampani Kitchen. Ačkoliv bylo video delší, než je obvyklý průměr videoreklamy na Stream.cz, vyplatilo se to. Už neplatí, že čím méně po divákovi chcete, tím déle u reklamy vydrží. Naopak. Reklamu, která dokáže zapojit další, dříve u reklamy nevyužívané, smysly, si divák pravděpodobně i zapamatuje,“ tvrdí Dušan Gajdoštík, manažer nových médií Seznam.cz. U použitého formátu Hotspot byl totiž divák intuitivně naveden k prozkoumávání obsahu reklamy, případně ke kliknutí. Video samotné se navíc během této interakce vždy zastavilo, proto měl divák internetové televize Stream.cz dostatek času na přijetí jejího sdělení.

To, že využití interaktivních prvků v reklamě funguje, dokazují i výsledky této konkrétní kampaně, které Seznam.cz prezentuje jako case study. Takzvaný Hotspot rate se v tomto konkrétním případě dostal na 5,83 %, tedy na 29 143 interakcí, a engagement rate, který znamená součet interakcí s formátem a prokliky na stránky inzerenta, dosáhl na více než 9,18 %. Podle slov Dušana Gajdoštíka „by zadavatel reklamy ani jednoho z těchto výsledků vůbec nedosáhl, pokud by se pustil do videoreklamy bez využití rich media formátů. Diváci se skutečně zapojili, proto víme, že reklamu vnímali. Navíc, získají-li po takové zkušenosti pocit, že daných několik vteřin před kýženým pořadem neprotrpěli čekáním, bude jejich zkušenost s produkty nebo značkou inzerenta pozitivní. Vyplnil totiž inzertní prostor kvalitním a relevantním obsahem.“ CTR, nebo-li míra prokliku na stránky inzerenta, se v kampani Kitchen vyšplhala na více než 3,34 %. Zajímavé na výsledcích je také to, že 0,17 % diváků Stream.cz klikalo i na samotné logo společnosti IKEA. Ačkoliv se jednalo o vyloženě produktovou reklamu, tedy nikoliv o brandovou, značka inzerenta diváky také zaujala.

image

Grafika ve větším rozlišení.

Spolupráci s IKEA si Seznam.cz pochvaluje. „Jedná se o progresivní společnost, která ráda zkouší nové věci a nebojí se otestovat novinky. Svou roli v tom hraje nejen skvělé personální obsazení na straně klienta, ale i nadnárodní charakter IKEA. Takoví inzerenti jsou na českém trhu průkopníky ve využívání nových reklamních formátů a my se na ně můžeme odkazovat při prezentacích pro nastávající klienty,“ doplňuje Dušan Gajdoštík.

Pavol

image
Sdílet na sítích