Na podzim, když jsme spouštěli Produktové inzeráty v otevřené beta verzi, bylo nám jasné, že na nich budeme ještě nějakou dobu pracovat. Další cenné podněty vzešly od vás. Nyní tedy přicházíme s další várkou vylepšení.
Vyhledávací dotazy produktové skupiny
Jedná se o stejnou statistiku jako je ta, na kterou jste již nějakou dobu zvyklí u klíčových slov.
Ke statistice se dostanete nově proklikem na název Produktové skupiny. Pro editaci produktové skupiny nově slouží “trychtýř”, který se zobrazí po přejetí myší přes název Produktové skupiny.
![produkotve_skupiny_01](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2016/03/produkotve_skupiny_01.png)
Ve statistice tedy najdete všechny dotazy, na které se zobrazily nabídky vybrané produktové skupiny.
![produkotve_skupiny_02](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2016/03/produkotve_skupiny_02.png)
Přehled o tom, na co se nabídky vašich Produktových inzerátů zobrazují, již máte. Jak s těmito údaji naložit? K tomu nově slouží vylučující slova.
Vylučující slova platí i pro produktové skupiny
Další novinkou pro optimalizaci výkonu vašich produktových kampaní je zapojení vylučujících slov. Vylučující slova fungují stejně tak, jako je znáte z vyhledávání.
Zobrazení na dotazy, které nejsou relevantní k vašemu předmětu podnikání, můžete vyloučit. Stejně tak dotazy, které sice prokliky nebo konverze přivádí, ale s podprůměrným výkonem. Po vyloučení podobných dotazů s nízkým výkonem je vhodné zvýšit ceny za proklik produktové skupiny, aby se na již relevantní dotazy dostala do více aukcí a přivedla vám více objednávek.
Na zlepšení relevance zobrazovaných nabídek produktových inzerátů budeme dále pracovat. Zlepšovat výkon svých Produktových inzerátů však můžete již teď i vy sami.
Statistické reporty na produktové skupiny
Abyste nemuseli pro přehled o výkonu Produktových inzerátů procházet sestavy se zadanými skupinami, zpřístupnili jsme vám nově produktové skupiny i do statistických reportů.
![produkotve_skupiny_03](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2016/03/produkotve_skupiny_03.png)
Export a import produktových skupin
Abychom vám práci s Produktovými inzeráty ještě více urychlili, připravili jsme podporu exportu a importu produktových skupin. Kampaně si můžete připravit v Excelu, AdWords Editoru nebo je přenášet z jednoho Sklik účtu na jiný pomocí exportu a následného importu. Navíc pokud v Google AdWords využíváte kampaně pro Google Nákupy, můžete je nyní snadno naimportovat do Skliku. Export z Skliku pak opětovně všechno nastavení produktových skupin přenese zpět. Testováno na AdWords Editoru verze 11.2.3.
![produkotve_skupiny_04](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2016/03/produkotve_skupiny_04-1024x257.png)
Systém AdWords na rozdíl od Sklik nepracuje s dostupností a cenou. Pokud se tedy pokusíte importovat produktové inzeráty do AdWords Editoru s proměnnou Availability nebo Price, tak se import nepovede. Pokud tedy chcete pracovat s Editorem, tyto proměnné nepoužívejte a to i při vytváření produktových inzerátů v AdWords Editoru. Pokud k vytvoření produktových inzerátů použijete Editor, je nutné ručně doplnit sloupeček Zbozi.cz Shop a k němu příslušné ID viz. níže.
Pokud již máte produktové inzeráty v Skliku vytvořené a používáte v podmínkách dostupnost a cenu, doporučujeme pracovat výhradně za pomoci Excelu.
V tomto případě je funkční tento postup:
- Export PI z Skliku
- Otevřít PI v Excelu
- Udělat změny
- Uložit jako Text kódu Unicode (.txt)
- Zavřít Excel a kliknout na neukládat.
- Změnit koncovku souboru na .csv
- Udělat standardní import
Při vytváření zcela nové kampaně v Excelu můžeme doporučit strukturu z již exportované kampaně. Za XXXXX doplňte pouze své ID Shopu ze Zboží. Při importu je pro Sklik důležitý právě tento sloupec Zbozi.cz shop a účet mít již propojený ze zbožím.
![pi_csv](https://blog.seznam.cz/wp-content/uploads/2016/03/pi_csv-1024x70.png)
Věříme, že tyto novinky práci s Produktovými inzeráty urychlují a zároveň vám dávají do rukou další nástroj ke zlepšení jejich výkonu.
Za celý tým Skliku David Velechovský a Zdeněk Karotka Philipp