12. 9. 2016

Firstlook aneb získejte z obsahové sítě ještě více zákazníků

Seznam.cz nově umožňuje inzerentům v Skliku či skrze RTB si jako první v rámci reklamního prostoru Seznam.cz vybírat imprese. Díky tomu máte možnost oslovovat pro vás nejzajímavější zákazníky i prostřednictvím programatického nákupu. Jak to funguje?

Již druhým rokem mohou inzerenti v Skliku oslovovat své zákazníky prostřednictvím bannerů i na prémiových plochách nejnavštěvnovanějších webů českého internetu z rodiny Seznam.cz. Tím se výrazně rozšířil dosah display kampaní v Skliku. Až do nedávna, Sklik společně s RTB získával volný prostor, který nebyl prodaný exkluzivně (na určité dny na všechny nebo poměrnou část zobrazení) nebo garantovaným množstvím (balíček pevně daného množství impresí). Nově jsme však zapojili technologii Firstlook.

Firstlook umí ve zlomku vteřiny porovnat cenové nabídky inzerentů v Skliku a RTB a v případě, že překročí nastavený práh, může se banner Skliku nebo RTB vydat přednostně.

Firstlook pomáhá inzerentům zejména u nejefektivnějších cílení jako bývají např.:

  • retargetingové cílení na opuštěný košík e-shopu
  • cílení na uživatele prohlížející produkty na e-shopu v krátkém čase po tom, co opustili web
  • cílení na zájmy o koupi, kde oslovujeme uživatele v pokročilé fázi nákupního procesu
  • cílení zájmy uživatelů v lukrativních segmentech jako jsou hypotéky, právní poradenství, manažerské vzdělávání a další
srovnani_firstlook
Ukázka – vlevo situace před spuštěním technologie Firstlook – části oslovované skupiny byly vydané bannery z garance a na inzerenta zbyl v Skliku jen menší část. S Firstlookem oslovíte požadované uživatele přednostně a garantované imprese budou vydány na úkor negarantované aukce.
Otázky a odpovědi
Jak Firstlook v Skliku zapnu?
Firstlook je technologie výdeje na straně média (SSP). V rozhraní se nijak nezapíná a systém sám zajišťuje maximální pokrytí cílové skupiny.
Poznám nějak, že byl Firstlook aktivován a inzerát byl vydaný jeho prostřednictvím?
Každá jednotlivá zóna má vlastní cenový práh, který je nutné překročit, a navíc jsou všechny bannery vydávany metodou ceny za proklik přepočítávány na cenu za tisíc zobrazení (CPT). Statistika není k dispozici v rozhraní Skliku, ale bude během příštích týdnů k dispozici na vyžádání přes vašeho Account managera Skliku.
Jak tedy získám z obsahové sítě Skliku více zákazníků?
Už teď platí, že zvýšením cenové nabídky půjde inzerát do více aukcí, získá více prokliků a velmi pravděpodobně i konverzí. Velká část reklamních jednotek v obsahové síti zobrazuje pouze jediný inzerát a tak ukazatel průměrné pozice v rozhraní není tak vypovídající jako u kampaní pro vyhledávání.
S Firstlookem toto teď platí dvojnásob! Dostatečným navýšením cenové nabídky můžete překročit limitní hranici, předběhnout tak napřímo prodané display bannery a získat výrazně větší počet zákazníků z daného publika.
Samozřejmě je třeba hlídat, aby dosahovaná hodnota CPA nebo PNO nepřekročila hodnotu, kdy by se vám kampaně přestaly vyplácet.

Za celý tým Skliku David Velechovský a Ondřej Krišica