23. 2. 2017

O rozvoj strategie v oblasti monetizace dat se v Seznam.cz nově stará Jakub Novotný

Seznam.cz obsadil nově vytvořenou pracovní pozici pod názvem DMP (Data Management Platform) Manager. Nastoupil na ni Jakub Novotný, jehož primárním úkolem je rozvoj strategie v oblasti monetizace firemních datových zdrojů. Jedním z letošních cílů tuzemské internetové jedničky je totiž spojení stávajících reklamních systémů do jednoho celku, jehož součástí bude také interní platforma na správu a flexibilnější segmentaci dat sloužících k přesnější profilaci cílových publik. Seznam.cz si od tohoto kroku slibuje posílení v oblasti nabídky cíleného reklamního prostoru a jeho následného prodeje.

Jakub Novotný nastoupil do Seznam.cz na nově otevřenou pozici nazvanou DMP Manager do oddělení cílené reklamy. Jeho úkolem je práce na rozvoji strategie v oblasti monetizace dat, a to zejména ve spolupráci s produktovým a RTB (Real Time Bidding) oddělením.

image

Fotka Jakuba Novotného ke stažení ve větším rozlišení

„Seznam.cz aktuálně pracuje na tom, aby spojil stávající reklamní systémy Advert a Sklik do jednoho sytému, jehož součástí bude i nová platforma pro správu dat, tzv. Data Management Platform (DMP). Díky ní budeme efektivněji řídit profilaci uživatelského chování pro display reklamu v rámci portfolia webů Seznam.cz i pro programatický nákup v partnerské síti Sklik. Od tohoto kroku si slibujeme flexibilnější segmentaci dat, kterou postupně využijeme pro rozvoj behaviorálního cílení. V letošním roce navážeme také několik partnerství. Plánujeme spolupráci s externím DMP partnerem, s jehož pomocí chceme posílit pozici Seznam.cz v programatickém prodeji, a spolupráce v oblasti cross device, od kterých očekáváme efektivnější cílení na mobilní zařízení nebo také rozvoj retargetingu v Skliku,“ vysvětluje Ondřej Krišica, manažer oddělení reklamy, do jehož týmu spadá i nově přijatý Jakub Novotný.

Jakub Novotný pracuje v oboru internetové reklamy a online marketingu téměř 10 let. Své zkušenosti získával jako obchodník ve vydavatelství Computer Press nebo jako Account Manager v agentuře Acomware. Posledních pět let působil ve společnosti Adform, kde se staral o rozvoj spolupráce s klienty a agenturami. Součástí jeho hlavní pracovní náplně byla edukace klientů v oblasti ad servingu, RTB a DMP. Klientům, jako například Vodafone, UPC, CZC, Adexpres či Red media, pomáhal také s implementací potřebných kódů na web, se strategií měření a vyhodnocování kampaní, s možnostmi cílení a s využíváním všech funkcí systému Adform jako jsou rich media formáty nebo dynamický retargeting.

Simona Pecková, PR specialistka

image