24. 2. 2017

Pokročilé nastavení retargetingového kódu

Když jsme v září 2016 v Skliku spouštěli dynamický retargeting, říkali jsme, že jeho velkou předností je jednoduchost. Aby jej však mohly používat i ty e-shopy, které používají vlastní URL, přinášíme vám možnost využít pokročilého nastavení kódu. Zároveň se díky tomu můžete připravit s předstihem na připravovanou novinku – DRTG cílení na návštěvníky kategorií.

Využívat dynamický retargeting (dále jen DRTG) v Skliku je snadné. Po propojení účtu Skliku s účtem na Zboží.cz se vám vytvoří automaticky seznam uživatelů DRTG – Návštěvníci produktů – název obchodu – ID provozovny. Ten si vložíte do kampaně, vyloučíte stávající zákazníky a je hotovo. Systém sám pozná, když uživatel navštíví URL s běžným retargetingovým kódem na vašem e-shopu, která odpovídá URL nabídky z feedu Zboží.cz.

Využití ITEM_ID

Část e-shopů, jejichž URL na webu neodpovídají z nějakého důvodu URL nabídek z feedu, však DRTG používat nemohla, protože je systém nedokázal spárovat. Párování zároveň nefungovalo ve chvíli, kdy identifikátorem v URL byl parametr za značkou ? nebo #. Pro tyto e-shopy máme nyní řešení.

Aby Sklik poznal, jaký produkt si uživatel na webu prohlíží, je třeba upravit stávající retargetingový kód, který vypadá takto:

<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 00000;
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>

upravovat takto:

<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 00000;
var seznam_itemId = "150";
var seznam_pagetype = "offerdetail";
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
  • Doplňte 2 vytučněné řádky.
  • Jako hodnotu (označenou červeně) parametru itemId je třeba nechat vkládat ITEM_ID nabídek z vašeho XML feedu na Zboží.cz. Jak s parametrem ve feedu naložit se dočtete ve specifikaci Zboží.cz.
  • V druhém řádku je třeba u stránek s detaily nabídek vkládat hodnotu offerdetail.

Pro zkušeného webmastera by neměl být problém tyto hodnoty vkládat přes tag manager.

Správné nasazení poznáte tak, že nejpozději do dvou hodin uvidíte nárůst označených uživatelů v retargetingovém seznamu DRTG – Návštěvníci produktů.

Buďte o krok před konkurencí – připravte se na cílení dle kategorií

Pro úplně všechny inzerenty s DRTG pak připravujeme možnost cíleně oslovovat i náštěvníky kategorií e-shopu. Část uživatelů si nabízené nabídky prohlíží pouze v přehledu nabídek dané kategorie, ale detail nabídky již nenavštíví.

Již brzy vám umožníme skvěle fungujícím DRTG oslovovat i tyto návštěvníky a nabízet jim nejzajímavější nabídky dané kategorie. Výběr nabídek bude obsluhovat algoritmus Skliku. Pro tento scénář vznikne ve vašem účtu v Skliku další automatický seznam – DRTG – Návštěvníci kategorií, který si budete moci přiřadit do kampaní a oslovovat tyto zákazníky i s přizpůsobenou maximální cenou za proklik.

Abyste byli na novou funkci připravení, upravte si retargetingový kód na stránkách s kategoriemi takto:

<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 00000;
var seznam_category = "Foto | Fotoaparáty a videokamery | Digitální fotoaparáty";
var seznam_pagetype = "category";
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
  • Doplňte 2 vytučněné řádky.
  • Jako hodnotu (označenou červeně) parametru nechte vkládat kompletní cestu kategorie ze stromu kategorií Zboží.cz. Jako oddělovač slouží svislá čára | (tzv. pipe). Kategorie a více informací k parametru najdete v nápovědě Zboží.cz.
  • V druhém řádku je třeba u stránek s kategoriemi vkládat hodnotu category.

O termínu spuštění vás budeme včas informovat.

Závěr

Za pomoc s testováním děkujeme agenturám Acomware a PerformicsB2BGroup.

Jsme rádi, že nyní dynamický retargeting díky možnosti konfigurace může získávat zákazníky opravdu všem eshopům.

Za celý tým Skliku Lukáš Thér a David Velechovský