7. 6. 2017
Reportáž: Sklik Expert fórum 2017
V úterý 30. 5. 2017 jsme v La Fabrice v Praze uspořádali premiérový ročník konference Sklik Expert fórum. Akce byla určena zejména PPC specialistům z celé ČR, ale na své si přišel každý. Zařadili jsme technická témata, jako jsou skripty či regulární výrazy v ppcHITu, a odtajnili několik informací ze zákulisí. Například jaká chemie spočívá v počítání skóre kvality. Závěrečné přednášky se chopil reportér internetové televize Stream.cz Janek Rubeš. Vyprávěl nejen o natáčení nepoctivých taxikářů, ale také o svém novém srdcovém projektu Honest Guide, který z něj udělal celebritu mezi turisty – batůžkáři.

Sklik Expert fórum 2017 je první ročník konference zaměřené na sdílení informací s experty v oblasti PPC. „Akce, kde můžeme vzájemně sdílet zkušenosti se správou PPC kampaní, jsou pro nás jednou z klíčových aktivit z hlediska edukace i zviditelněni Skliku,” upozorňuje Petra Fuksová, brand manažerka pro B2B, která se podílela na organizaci celé akce.

ETA inzeráty
Na začátku února spustil Sklik ETA inzeráty. O tom, jaké s nimi mají zkušenosti optimalizátoři ze Seznamu a jak s nimi doporučujeme na základě testování pracovat, mluvil Jiří Bross, manažer obchodního týmu Sklik: „Pro 100% podporu ETA jsme připravili všech téměř 150 používaných šablon. Díky tomu ušetříte svůj čas, protože již není třeba vytvářet dvojité kampaně pro kompletní zásah celé obsahové sítě.” Primárně u nativních formátů šablon, které můžete nalézt např. na interních webech Seznam.cz, nezobrazujeme Nadpis 2. Pamatujte na to při přípravě své inzerce tak, aby vaše texty byly přitažlivé i bez něj.
Optimalizátoři Skliku experimentovali s pořadím sdělení v obou titulcích a získali silnější odezvu. #SEF2017
— Sklik.cz (@Sklik) 30. května 2017
Jak využít retargetingový kód nejen na Stream.cz
Ne každý ví, že retargetingový kód má v rámci Seznam služeb mnohem širší použití. Umístěním na vlastní web to nekončí. „Služeb, na něž je možné v kombinaci s dalším reklamním formátem Seznamu umístit retargetingový kód Skliku, je celá řada. Vedle Stream.cz jde například o Kupi.cz, Sauto.cz či obsahové weby Novinky.cz, Sport.cz, Prozeny.cz, Super.cz,” shrnuje Kuba Loula, který má v Seznam.cz na starosti optimalizaci PPC kampaní. Více informací se dozvíte od svého konzultanta.
Coz takhle retargeting z divaku poradu na Stream.cz? K placenemu product placementu ho dostanete. #sef2017
— Ondřej Sláma (@ondrejslama) 30. května 2017

Technický oříšek: regulární výrazy v ppcHITu
Každý blok před přestávkou uzavíralo téma technicky náročnější. Tím prvním bylo využití regulárních výrazů v ppcHITu. „Regulární výrazy vám pomohou rozšířit ppcHIT o další funkce. Můžete je využít při filtrování položek z feedu, úpravě textů do inzerátu nebo při tvorbě klíčových slov,“ otevřel svoji přednášku Jiří Lesňák, key account manager Skliku.
Díky @jiri_lesnak jsou mi regulární výrazy a ppcHIT zase trochu blíž. #SEF2017 pic.twitter.com/kMzrxtLPV5
— Barbora Šumná (@Bajdulinka) 30. května 2017

Filtry v Skliku
„Pokud vám něco může výrazně zefektivnit práci v Skliku, jsou to filtry,” zahájil svou přednášku konzultant Skliku Marek Adamec a ukázal publiku pět reportů s pokročilými filtry. Mezi nimi i filtr k posílení klíčových slov, která plní KPI klienta z nižších pozic, který Marek považuje za nejužitečnější.
Zefektivněte svou optimalizaci Sklik kampaní díky práci s filtry. #SEF2017 pic.twitter.com/Tz52InvaNN
— eVisions.cz (@eVisionscz) 30. května 2017
Zdeněk Phillipp, produktový manažer reklamního systému Sklik, měl eso v rukávu. Všichni netrpělivě čekali na odhalení toho, jak funguje skóre kvality. Díky jeho přednášce zjistili, jaký je rozdíl mezi metrikou Kvalita v administračním rozhraní a quality score, které počítáme v Skliku na pozadí. „Jde v kostce o to, že do našeho výpočtu vstupuje řada dalších proměnných jako podíl uskutečněných prokliků a systémem očekávaným počtem prokliků nebo statistická významnost. Nakonec je tou nejlepší radou, kterou mohu dát, jediné: pište zajímavé inzeráty, to je ve výsledku více než několikrát obsažené klíčové slovo v textu“ uzavřel Zdeněk.
Pozor, @Sklik na #SEF2017 odtajňuje “střeva” skóre kvality. Alfou omegou je očekávané CTR, relevance landing page má minimální dopad.
— Twitující HáJednička (@h1cz) 30. května 2017

Hostem na Sklik Expert fóru byl Stanislav Jílek, PPC specialista ze společnosti Onio Účastníkům krok po kroku představil jak na skripty v Skliku a nabídnul Sklik report skript generátor. Ten umožňuje jednoduché a automatizované vytahování požadovaných hodnot do sdílených tabulek.
Právě jsem zveřejnil Sklik report skript generátor zmiňovaný na #sef2017 @Sklik Budu rád za každé otestování 🙂https://t.co/OuH7WUHbWP
— Stanislav Jílek (@StanislavJilek) 30. května 2017

Jak naplno využít možnosti nativní reklamy
Jedním z často skloňovaných témat v poslední době je nativní reklama. Tohoto tématu se chopil Petr Daneš a vysvětlil, že nativní reklama je specifický druh reklamy, a proto se s ní musí pracovat jinak než s bannery nebo textovými inzeráty. Ryze nativním formátem v Skliku je textová reklama na homepage Seznam.cz. Už jste si zkusili zacílit „nereklamními” inzeráty na toto umístění?
S nativní reklamou je potřeba pracovat jako s obsahem, Petr Daneš na #SEF2017
— Jiří Bunček (@jirkaBUN) 30. května 2017
See-Think-Do-Care máme v malíčku
Petra Fuksová nabídla pohled na produkty Seznamu ve frameworku STDC a zveřejnila několik zajímavých čísel mimo Sklik. Například to, že na homepage Seznam.cz můžete získat až 250 mil. zobrazení týdně. „Framework See-Think-Do-Care je něco, co mi v minulosti velmi pomáhalo při plánování marketingové strategie pro klienty a nyní pro systém Sklik. Do budoucna připravuje Seznam celou webovou stránku, kde zařazení Seznam produktů do STDC přehledně shrne,” upozorňuje Petra Fuksová.
See-Think-Do-Care na produktech @seznam_cz od @petrafuksova. Moc zajímavé porovnání metrik ze sekcí video, obsah, ppc a katalog. #SEF2017 pic.twitter.com/LDdUcpJSs5
— Petra Mandáková (@petramandakova) 30. května 2017
Závěrečné půlhodiny se ujal Janek Rubeš, reportér internetové televize Stream.cz. Pracuje zde téměř od jejích úplných počátků a od té doby se věnoval celé řadě témat. Od recesistických videí s Noise Brothers přes pronásledování nepoctivých taxikářů po nejnovější projekt Honest Guide. Ten připravuje s Honzou Mikulkou, který stojí za kamerou, a společně přicházejí na nová témata, která zajímají nejen zahraniční turisty, ale i samotné Pražany. „Mrzí mě, že jsme naprosto rezignovali na samé centrum Prahy a předali jej do ruky podvodníkům a novodobým vekslákům. Spolu s Honzíkem chceme poukázat na to, že Praha není jen Hrad a naprosto nepřijatelná ulice Karlova. Mám radost z toho, že nám lidé posílají fotky, na kterých navštěvují nová a zajímavá místa, z nichž za vyzdvižení stojí třeba Skautský institut jen pár metrů od Staroměstského náměstí,“ říká Janek.

Konec konference se blížil, ale neméně zajímavá část teprve začínala. Lidé využili večerního občerstvení a probírali zkušenosti nejen s Sklikem až do pozdních hodin.


Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se na další ročník. Na naší facebookové stránce se můžete podívat na kompletní fotoreport. Věříme, že se nás příště sejde ještě více.
Tým Skliku