7. 12. 2017

Seznam.cz zachovává ceny reklamy i pro rok 2018. Pro inzerenty se chystají novinky v RTB, videu i mobilu

Seznam.cz zachovává současné ceníkové ceny na valné většině svých inzertních ploch i pro rok 2018. Navíc inzerentům, kteří své celoroční kampaně objednají do 15. února, nabídne ty nejvýhodnějších podmínky na další rok. Seznam.cz zároveň reaguje na zvýšenou poptávku po mobilních reklamních plochách. K jejich letos již zdvojnásobenému počtu přidá v roce 2018 další. Podobný trend lze očekávat i u video reklamy. Novinky připravuje Seznam.cz i v RTB. Zjednoduší podmínky privátních dealů a nabídne ještě lepší možnosti cílení.

Seznam.cz připravil nový ceník reklamy na rok 2018, kde nejžádanější inzertní plochy zůstávají na stejné cenové úrovni jako letos. Oproti roku 2017 jsou tak v ceníku jen kosmetické úpravy cen inzerce na některých službách – jako je třeba Seznam.cz E-mail nebo Horokopy.cz. I pro rok 2018 má Seznam.cz pro ty, kdo se rozhodnou objednat své celoroční kampaně do poloviny února, ještě výhodnější podmínky, než naznačuje ceník. „V roce 2018 budeme pokračovat se zavedenou tradicí ‚celoroček‘, která se nám i klientům velmi osvědčila. Poskytujeme nejlepší podmínky, jaké jen jde v průběhu roku dosáhnout na ty kampaně, které klient závazně objedná do 15. února 2018. Nově nerozlišujeme, jestli tyto kampaně inzerent objedná formou přímého nákupu, či pomocí tzv. private dealu v RTB,“ komentuje Martin Švarc, Obchodní ředitel Seznam.cz.

Trendy v reklamě: mobil a video

„Inzerenti pochopili, že on-line kampaň musí jako běžnou součást obsahovat mobilní plochy, jinak přijdou o desítky procent potenciálních zákazníků či uživatelů. V letošním roce jsme zdvojnásobili počet mobilních reklamních pozic. Na domovské stránce Seznam.cz, na Zboží, Streamu či Emailu přibyl například nejběžnější formát 300×250 px. Velký vliv na nárůst poptávky po mobilních formátech má 18% meziroční růst konverzního poměru, který je způsoben jednak postupným růstem ochoty lidí nakupovat z mobilů, jednak i tím, že weby inzerentů jsou více mobile-friendly. Trend nárůstu konverzních poměrů bude i v 2018 pokračovat,“ uvádí Ondřej Krišica, ředitel divize Reklamy Seznam.cz.

„Aktuálně pracujeme na globálním profilu uživatele, který inzerentům umožní výdej a cílení reklamy napříč všemi zařízeními daného uživatele (cross-device), díky kterému dokáže marketér vyhodnotit přínos mobilní reklamy mnohem snáz,“ pokračuje Ondřej Krišica. Podle jeho slov je možné podobný trend růstu poptávky čekat i u video reklamy. I na ni je Seznam.cz připraven. V 2018 plánuje výrazně navýšit objem video prostoru zejména s rozšiřováním obsahu na Seznam Zprávách. Už letos spustil nové video formáty, začal více využívat mid-rolly, ale také zavedl populární 6vteřinové mikrovideospoty (bumper ads), které jdou ruku v ruce s trendy poptávky po video reklamě.

RTB na Seznam.cz přinese v roce 2018 ještě lepší cílení

Nejen mobilní a video reklama jsou trendy pro rok 2018. Již běžnou součástí plánování kampaní českými inzerenty je zapojení programatického nákupu. Letošní rok byl přelomový nejen v počtu nabídnutých zobrazení reklamy, ale i v množství nových typů reklamních formátů, které dříve šly nakoupit pouze přímým nákupem. Nově Seznam.cz programaticky inzerentům nabízí formáty jako např. branding, nativní reklamu, videospot, či mobilní rich media. „Stejně jako na rozvoji reklamních formátů jsme pracovali i na možnostech využití behaviorálního cílení v programmaticu. Od září Seznam.cz nabízí veškeré dostupné cílení také v RTB. Na 2018 už nyní připravujeme další možnosti cílení: cross-device, custom cílení a budeme také pracovat na zkvalitňování behaviorálního cílení,“ uzavírá Ondřej Krišica, ředitel divize Reklamy.