19. 2.

Kombinovaná reklama přichází do vašich účtů na Skliku

Počínaje dnešním dnem je všem inzerentům v Skliku k dispozici nový formát reklamy pro obsahovou síť – kombinovaná reklama. Umožňuje zadat několik různě dlouhých textů a rozměrových variant obrázků, jejichž výběr a uspořádání se přizpůsobují konkrétní ploše, na které se reklama zobrazí.

 Jak nový formát nastavit a co dalšího jsme v rozhraní Skliku vylepšili

Kombinovaná reklama je zcela novým typem reklamy, který lze využívat v obsahové síti.

Skládá se z několika textových polí a grafických prvků. Systém vybere z reklamy, která vyhrávala v aukci, prvky vhodné pro danou reklamní jednotku.

Kromě poutavého reklamního textu je tak důležité zamyslet se i nad atraktivitou doprovodného obrázku pro uživatele a kvalitou obrázku loga.

Nový typ reklamy je k dispozici pro všechna dostupná cílení, která je možné navzájem kombinovat a navzájem vylučovat.

Jak kombinovaná reklama vypadá

Nový formát se skládá z obdélníkového a čtvercového obrázku, obdélníkového a čtvercového loga, krátké a dlouhé varianty titulku, popisku, vlastního názvu firmy a měřicí URL.

Podrobnou specifikaci najdete v nápovědě.

Co je dobré vědět

  • Systém zobrazí vždy pouze jeden z Titulků – krátký, nebo dlouhý. V případě, že je reklamní prostor větší, bude to dlouhý titulek.
  • Na některých reklamních plochách se nemusí vydat Popisek. V takovém případě se z textových prvků vždy vydá alespoň Dlouhý titulek.
  • Čtvercový a obdélníkový Obrázek nesmí obsahovat text, který zabírá více než 20 % velikosti obrázku.
  • Přes webové rozhraní již není možné zadávat krátké textové inzeráty (STA).

Podpora importu, exportu a kompatibilita s Google AdWords

Kombinovanou reklamu je možné z Skliku exportovat ve formátu ZIP, který obsahuje jak běžnou strukturu kampaní ve formátu CSV, tak zdrojové obrázky. Ve stejném formátu je možné kombinované reklamy i importovat.

Kombinovaná reklama je kompatibilní s formátem Responzivní reklama, který využívají Google AdWords – je možné využít exportů z nástroje AdWords Editor a výsledný soubor importovat do Skliku. V takovém případě nezapomeňte aktualizovat umístění, zájmy, retargetingové seznamy nebo jiná cílení, které má Sklik odlišné.

Co dalšího jsme vylepšili v rozhraní

Jednotné vytváření reklam

Sjednotili jsme vytváření reklamy do průvodce, který slouží k vytváření textových inzerátů, bannerů i kombinovaných reklam. Více informací najdete v nápovědě.

Hromadné vkládání reklam

Kromě bannerů je nyní možné hromadně vytvářet i další reklamní formáty. Pokud do jedné sestavy chcete vložit více reklam, stačí při jejím vytváření přidat další formulář.

Navíc je možné vkládat několik reklam do většího počtu sestav v jedné kampani zároveň. Stačí v prvním kroku zvolit více sestav.

Díky tomu můžete do několika sestav snadno vložit stejné reklamy a dále jen nastavit pro každou sestavu různá cílení.

Knihovna reklam

Vytváření reklam usnadňuje i nová knihovna reklam. Ta obsahuje reklamy z celého účtu seřazené podle data vytvoření od nejnovějších. Jednoduše díky ní můžete znovu použít nedávno vytvořené reklamy jinde v účtu.

Naše doporučení

Kombinovanou reklamu jsme v provozu testovali několik týdnů. Pro vás z testu máme několik doporučení:

  • Začněte využívat kombinovanou reklamu co nejdříve. Zejména na nativních reklamních plochách (např. domovská stránka Seznam.cz v newsfeedu, odkazy na další články na Novinky.cz, SeznamZprávy.cz, Super.cz, ProŽeny.cz) samotné nahrazení doprovodného screenshotu vlastním obrázkem zvyšuje míru prokliku na téměř dvojnásobek.
  • Necilte reklamu pouze na umístění. Zpřesněte své cílení pomocí cílení na zájmy, nákupní záměry a další.
  • Využijte zcela novou šanci pro oslovení potenciálních zákazníků…

Nová dimenze inzerce v Skliku – nativní inzeráty

Díky možnosti zvolit si k textovým prvkům vlastní obrázek, se otevírá úplně nová cesta k oslovení potenciálních zákazníků.

Nativní reklama svou vizuální podobou a svým obsahem přirozeně zapadá do obsahu, ve kterém se zobrazuje.

Jak se nativní reklama liší od běžných bannerů, kam ji zařadit při plánování kampaní a jak ji v Skliku nastavit se dozvíte tady.

Co na kombinovanou reklamu říkají klienti, kteří nám pomáhali novinku testovat?

„Kombinovaná reklama v Skliku umí doručit velký výkon z hlediska přivedení návštěvnosti na web v krátkém čase, dokonce lépe než bannery. Inzerentům bych pro zásah nejširší možné skupiny doporučila cílit hlavně v kombinaci s umístěním a zejména na domovskou stránku Seznam.cz. Kombinovanou reklamu budeme nejen pro podobné akce využívat nadále.“

Ing. Tereza Vebrová, Ph.D., Senior PPC Account Manager, Médea Interactive pro klienta Kaufland Česká republika

„U klienta Airstop.cz dosáhla kombinovaná reklama za sledované období až o 40 % vyššího CTR než reklama textová. Cena prokliku byla přitom průměrně o 45 % nižší. Díky tomu jsme dosáhli i nižší ceny za konverzi a lepší rentability investic. Vyšší CTR si vysvětlujeme zejména vlastním souvisejícím obrázkem. Ve spojení s logem pak můžeme očekávat i větší brandový efekt.“

Robert Šťastný, Performance Team Leader, Adexpres pro klienta Airstop.cz

Další plány s kombinovanou reklamou

Kombinovanou reklamu nyní není možné vytvářet při zakládání nové kampaně nebo sestavy. Nově ale lze při zakládání vypnout volbu „Chci vytvořit inzerát nebo banner“. Můžete tak vytvořit jen prázdnou kampaň se sestavou a reklamu vložit později. Zakládání kampaní bude nahrazeno novým průvodcem.

Do webového rozhraní doplníme náhled kombinované reklamy ve více šablonách (obrázková, textová, nativní).

Podpora kombinované reklamy na API Drak přibude do konce února 2018.

Kombinovaná reklama se vydává napříč celou obsahovou sítí Skliku, ale jen na výše zmíněných webech se v tuto chvíli zobrazuje s obrázkem. Během letošního jara začneme kombinované reklamy i s obrázky a logy vydávat na dalších webech a umístěních v obsahové síti Skliku. V průběhu letošního roku pak oznámíme termín, odkdy nebude možné vkládat do obsahové sítě nové textové inzeráty (ETA).

Věříme, že vám nový formát pomůže k získání více zákazníků a dosažení dalších cílů.

V případě dotazů nebo podnětů nám neváhejte napsat do komentářů pod článkem nebo na sklik@firma.seznam.cz.

Za celý tým Skliku David Velechovský, Zdeněk Líbal, Lukáš Svoboda.