Mobilní reklama je pro lidi stále více relevantní. Seznam.cz reaguje nasazením nových formátů

Aneta Kapuciánová 28. června 2018

Seznam.cz nasadí ještě před letními prázdninami nové reklamní formáty pro mobilní telefony. Jedná se o Interscroller, Video reveal a Square Premium, se kterými se lidé setkají na vybraných obsahových službách české internetové jedničky. Právě na ně totiž přichází už téměř polovina uživatelů z mobilních telefonů. Nedávný průzkum, který Seznam.cz zpracoval, navíc ukazuje, že se dlouhodobě daří snižovat procento lidí, kteří považují reklamní sdělení v mobilech za irelevantní. Zatímco v roce 2016 vnímalo přínos reklamy 21 % uživatelů, letos je to už 26 %.

„Oproti roku 2017 se nám podařilo téměř zdvojnásobit počet lidí, kterým inzerce v mobilních telefonech přijde správně zacílená. Důvodem je zcela určitě nasazování interaktivních formátů, propojování různých klientských segmentů s obsahem, aby byla reklama pro uživatele atraktivní, a v neposlední řadě fakt, že inzerce na našich službách není obtěžující,“ komentujte Ondřej Krišica, ředitel divize Reklamy Seznam.cz, fakt, že 14 % uživatelů se v mobilních telefonech zobrazuje taková reklama, která je pro ně relevantní. Loni mělo tento pocit jen 9 % lidí.

Nové mobilní formáty na obsahových službách

Z mobilního telefonu navštěvuje služby Seznamu zhruba 40 % uživatelů. U obsahových služeb typu Seznamzpravy.cz, Novinky.cz či Sport.cz se pak počet přístupů zvyšuje nad 50 %, a to zejména o víkendu. Právě s ohledem na zvyšující se podíl mobilních uživatelů nabízí Seznam.cz svým klientům stále širší portfolio inovativních reklamních formátů, mezi které patří například Interscroller ve formě statického banneru i videa, Video reveal a vylepšený formát Square pod názvem Square Premium, který je nasazený na Novinky.cz, Super.cz, Proženy.cz, Garáž.cz či Kupi.cz. V nejbližší době budou následovat služby Sport.cz a Seznamzpravy.cz. „Využíváme běžného chování uživatele na mobilu a přinášíme mu reklamu v takovém formátu, který sám vyhledává a v jakém je zvyklý konzumovat denní obsah. V tomto roce klademe důraz zejména na nativní reklamu s cílem nejprve nabídnout uživateli obsah a inzerci až v návaznosti na něj,“ říká Krišica.

Mezi nejvyužívanější zařízení pro prohlížení obsahu Seznam.cz patří telefony s operačním systémem Android (84 %), kdy jasně dominují značky Samsung a Lenovo. Z iOS zařízení se připojuje 15 % lidí.

O výzkumu Reklama v mobilu

Výzkum Reklama v mobilu probíhal formou online dotazování na přelomu dubna a května letošního roku. Zúčastnilo se ho 829 uživatelů Seznam.cz starších 15 let, kteří využívají internet v mobilních telefonech.

Aneta Kapuciánová

PR manažerka a tisková mluvčí

Sdílet na sítích