Vítězem první Sklik výzvy je certifikovaná agentura OMD

Eva Libichová 25. července 2018

První Sklik výzva byla zaměřena na kombinovanou nativní reklamu v Skliku. Tento formát je v Skliku od května dostupný v plné formě, a i proto jsme ho zařadili do první výzvy. Úkolem certifikovaných agentur bylo vytvořit poutavý inzerát v kombinovaném formátu s nativním textem a využít další cílení na umístění, zájmy apod. Každá agentura mohla nominovat tři nově vytvořené inzeráty. Ty následně prošla a vyhodnotila porota složená ze specialistů Sklik.

Profíkem na nativní reklamu se díky nominovanému inzerátu pro Dr. Oetkera stává agentura OMD (Omnicom Media Group), která získává merch od společnosti Seznam.cz a sladkou odměnu pro celý tým. Gratulujeme.

Jak takový vítězný inzerát vypadá a jak se dá hravě pracovat s nativní reklamou v Skliku?

Pro nativní kombinovanou reklamu je důležité několik věcí. První na seznamu je samotný text inzerátu, který musí být psán nativně, aby ve feedu s články působil přirozeně a nerušil uživatele. Na druhé straně musí dostatečně zaujmout, aby si čtenář chtěl přečíst více. V případě vítězného textu se povedlo skloubit obojí a oslovit uživatele článkem o zavařování a marmeládách.

S textem souvisí i landing page, která musí na inzerát navazovat. Nabídnout uživateli obsah a poté ho odkázat na stránku e-shopu není dobrý postup. Naopak odvést uživatele na vlastní obsah nebo blog je správná cesta. OMD cílilo na stránku Nauka o ovoci: o zavařování, vhodných kombinacích ovoce a želírování. Propagace produktů od Dr. Oetkera pak probíhala pod článkem formou slideru.

Agentura OMD dále využila cílení na homepage Seznamu a zájem Vaření a recepty, kterým mohla oslovit až 1,12 milionu relevantních uživatelů. Díky všem nastavením a kreativě inzerát nasbíral dobré statistiky a za hodnocené období (21.6. – 12.7.2018) dosáhla hodnota CTR 0,58 %.

V neposlední řadě je důležité použít vhodně logo a obrázky. Z loga je na první pohled jasný a čitelný brand.

Hlavní obrázky pro nativní reklamu by neměly obsahovat text a měly by být spíše ilustračního charakteru jako například fotografie s džemy z jahod. Hlavní objekty na fotografii jsou vycentrované, tudíž jim neublíží ani případné oříznutí do šablony reklamy.

Děkujeme všem certifikovaným agenturám, které se soutěže zúčastnily, za nominování inzerátů a těšíme se na další kolo.

Za tým konzultací Sklik

Sdílet na sítích