9. 10.

Případová studie: Kombinovaná reklama s nativně psanými inzeráty

Společnost Terezia Company otestovala ve spolupráci s agenturou  Taste Sun kombinovaný formát již během betatestování a později ho rozšířila do dalších obsahových kampaních. Nativně psané inzeráty byly stylizované tak, aby vyvolaly zvědavost čtenářů o tom, co je hlíva ústřičná. Inzeráty odkazovaly na blog, který informoval o jejím pozitivním vlivu na lidské zdraví.

Jak postupovala agentura Taste Sun

Agentura klientovi nasadila vhodný obrázek bez jakýchkoliv textů s logem firmy. Textová pole doplnila o nativně napsané titulky a popisek.

Cílem bylo oslovit nové zákazníky a formou edukace je seznámit s produktem Hlíva ústřičná. Cílení inzerátů nebylo na konkrétní produkty, ale na článek o Hlívě ústřičné.

Z tohoto důvodu bylo vyloučeno publikum, které už v minulosti klientův web navštívilo.

Agentura Taste Sun  nastavila několik nativních inzerátů do nové kampaně, aby je mohla rychle a efektivně optimalizovat. Zvolením cílení na balík vhodných klíčových slov se v obsahové síti podařilo přesně zasáhnout úzké publikum na relevantních webech, jako například bylinkovo.cz, vitalion.cz, bylinkopedie.cz. Reklama se tak zobrazovala lidem se zájmem o zdraví.

Reklama se zobrazovala např. v tomto formátu:

S novým cílením si agentura připravila také retargetingové publikum z lidí, kteří už článek četli. Jejím cílem bylo oslovit relevantní publikum, např. přes produktové bannery.

Výsledky z nativních inzerátů

Nový typ inzerátů, který se klient rozhodl otestovat, měl za úkol oslovit nové relevantní uživatele a zvýšit povědomí o produktu Hlíva ústřičná a o brandu Terezia Company.

Porovnávali jsme výkon kampaní s nativním formátem reklam oproti kampaním s textovými inzeráty v obsahové síti. Porovnávané kampaně byly cílené na výběr klíčových slov relevantních k tématu doplňků stravy z Hlívy ústřičné a zároveň bylo použito cílení na zájmy.

Kampaně s nativně psanými inzeráty ve sledovaném období od 1. 8. 2018 do 31. 8. 2018 získaly:

V neposlední řadě se podařilo rozšíření zásahu reklamy na desítky nových relevantních webů.

Data jsou porovnávána s kampaní se stejným počtem impresí a se stejným typem cílení, kde byly nasazeny textové inzeráty.

Doporučení pro využívání kombinované reklamy s nativně psanými inzeráty

  • Pro dosažení lepších výsledků využívejte inzeráty s cílením na zájmy a zájmy o koupi, klíčová slova a umístění
  • Nativní inzeráty směřujte na blog nebo články o vašem produktu nebo službě, nikoliv na produkt jako takový
  • Testujte nejen znění inzerátů, ale i obrázky v reklamách
  • Využívejte čísla, procenta i otazníky pro upoutání pozornosti čtenářů
  • Nezapomeňte u akvizičních kampaní vyloučit publikum stávajících uživatelů a zákazníků

“S agenturou Taste Sun spolupracujeme od roku 2012. Díky jejich proaktivitě se nám daří udržovat tempo v online marketingu a v nasazování nových formátů, optimalizaci PPC kampaní k zlepšování PNO a zvyšování povědomí o značce.”  Michal Krejčí, marketingový a obchodní ředitel Terezia company

O společnosti Terezia Company

Jde o ryze českou rodinnou firmu, která se již 27 let zabývá vývojem, výrobou a distribucí přírodních doplňků stravy.

Základní filozofií společnosti je, dostat produkty každému v co možná nejpřirozenější a nejčistší podobě. Proto do nich navíc nepřidávají žádné  látky či příměsi a pracují pouze s celými houbami (hlíva ústřičná, korálovec ježatý, houževnatec jedlý, hnojník obecný, lesklokorka lesklá). Jejich produkty se od konkurence liší především čistotou zpracování a certifikovanou výrobou.

O agentuře Taste Sun

Kampaně Terezia Company spravuje Sklik certifikovaná agentura Taste Sun již od roku 2012.

Taste Sun je digitální  česká agentura, která se stará menším podnikatelům, ale i velkým společnostem o internetový marketing. K tomu patří plánování,  nastavování a optimalizace kampaní v PPC systémech, tvorba obsahu na sociální sítě, optimalizace webů, analýza klientských dat, pomoc s UX a příprava interaktivních školení. V roce 2017 se stala součástí agenturní skupiny Taste, která využívá cross-channel přístup, jenž pro dosažení klientských cílů mixuje všechny online kanály.

O kombinované reklamě

Kombinovaná reklama je nový typ textové reklamy v obsahové síti Sklik. Skládá se ze 3 textových polí doplněných o 2 ilustrační obrázky, název firmy s možností zobrazení firemního loga.

Sklik vždy zobrazí takovou kombinaci textových polí a obrázků, která se nejlépe hodí do dané reklamní jednotky a zajistí kampani maximální výkon.

Nespornou výhodou kombinované reklamy je vyšší CTR (což umožňuje zadávání kvalitních obrázků) a potenciál pro tvorbu nativní reklamy.

O nativních inzerátech

Nativní reklama je druhem placené online reklamy, která má za cíl nerušit zážitek návštěvníka webu. Formou i funkcí zapadá do obsahu internetové stránky.

Nativní inzerát nelze vytvářet jako banner, protože se nachází v prostředí, ve kterém lidé očekávají obsah. Data z průzkumu Native Advertising Institute jasně ukazují, že je pro ně v porovnání s klasickou reklamou zajímavější a užitečnější. To si uvědomují také inzerenti, kteří do ní vkládají stále větší část ze svého rozpočtu do reklamy.

Za tým Skliku Tomáš Hanzlík, konzultant výkonnostní reklamy a Lucie Suchopárova, Senior PA specialist, Taste Sun